printlogo


کد خبر: 204002تاریخ: 1397/10/9 00:00
اخبار

ایران‌خودرو باز هم گران کرد
اعلام  قیمت جدید دنا و سوزوکی
گروه اقتصادی: گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت‌های جدید دنا و سوزوکی را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، در ادامه تغییرات قیمت انواع محصولات ایران‌خودرو در دی ‌امسال، دنا با کیسه هوای راننده و سرنشین تریم مشکی و یورو4 و دنا با کیسه هوای راننده و سرنشین تریم دو رنگ و یورو4 که پیش از این 46 میلیون و 989 هزار تومان بود با اعمال قیمت‌های جدید 66 میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک 2400 سی‌سی فیس لیفت با آپشن هم از 161 میلیون و 350 هزار تومان به 251 میلیون تومان رسید. طبق این تغییر خودروی دنا بالغ‌بر 19 میلیون تومان و خودروی سوزوکی بالغ‌بر 89 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. گفتنی است، گروه صنعتی ایران‌خودرو در سوم دی‌ماه نیز قیمت جدید 5 محصول خود را ابلاغ کرد. بر این اساس نرخ جدیدی پژو ۲۰۷‌آی دنده‌ دستی معادل ۷۰ میلیون تومان، دانگ‌فنگ H30 اتوماتیک معادل ۷۵ میلیون تومان، دنا پلاس ۷۶ میلیون تومان، هایما S5 توربو دنده اتوماتیک ۱۳۸ میلیون تومان و پژو پارس LX اتوماتیک ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد.

نامه رئیس شورای رقابت به روحانی:
نرخ خودرو باید بر اساس دستورالعمل تعیین شود
گروه اقتصادی: شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای انحصاری را به رئیس‌جمهوری ارسال کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای رقابت اواخر آذر امسال با ارسال نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی اقتصادی، دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای انحصاری را به رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال کرد. طبق این دستورالعمل قانونی و با توجه به تلاطمات اقتصاد کشور پس از آخرین ابلاغیه شورای رقابت در ابتدای تیر 1397 از جمله بروز تحریم‌های جدید و نوسانات شدید نرخ ارز، میزان افزایش مجاز در قیمت خودروهای مشمول به عنوان سقف قیمت، با لحاظ تورم بخشی (نهاده‌ای) خودروهای مشمول در 9 ماهه سال 1397 که از سوی بانک مرکزی ارائه خواهد شد و ارزیابی کیفیت و اعمال بهره‌وری در 9 ماهه 97 محاسبه و اعمال خواهد شد. قیمت‌های استخراجی سقف قیمتی (Price-cap) است، بنابراین قیمت‌هایی که از فرمول به دست می‌آید حداکثر بوده و خودروساز می‌تواند به کمتر از آن قیمت نیز عرضه کند. گفتنی است از آنجا که دستورالعمل شورا در راستای تنظیم بازار این محصولات علاوه‌بر تعیین قیمت برای ممانعت از شرایط مسلط انحصارگر، بر جلوگیری از شکل‌گیری حاشیه بازار نیز نظر دارد، بنابراین رعایت شروط پنجگانه ابلاغی شورا برای تنظیم بازار خودرو بیش از تعیین قیمت اهمیت داشته و مورد تاکید است. شورای رقابت پس از این ارزیابی دستورالعمل قیمت‌گذاری انواع پژو 405، انواع پژو پارس، انواع پژو 206، انواع سمند، رانا، انواع پراید و تیبا، ساینا، MVM110 و MVM315 را تعیین کرده است.


آغاز ساخت بیمارستان برکت ایرانشهر
عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی برکت ایرانشهر با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) آغاز شد. سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت درباره ساخت این بیمارستان توضیح داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) در زمینه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی به‌شمار می‌رود، ارتقای توسعه‌یافتگی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت مردم این منطقه نیز در اولویت قرار دارد. جعفری ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان‌امام(ره) ۵۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی برکت ایرانشهر را تأمین و پس از تکمیل آن در ۳‌سال، به عنوان هدیه‌ مقام معظم رهبری به مردم شریف استان سیستان‌وبلوچستان تقدیم خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: هر ساله مردم زیادی از مناطق محروم استان برای دسترسی به‌امکانات درمانی مجبور به عزیمت به استان‌های همجوار از جمله کرمان، یزد، خراسان رضوی و... هستند که مشکلاتی را برای آنها به‌وجود می‌آورد. گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان‌امام (ره) از طریق بنیاد برکت ساخت ۱۱ بیمارستان و ۴‌مرکز درمان سرطان را با ظرفیت 2500 تخت در سراسر کشور در دست اقدام دارد.
 


Page Generated in 0/0127 sec