printlogo


کد خبر: 204006تاریخ: 1397/10/9 00:00
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد
اعزام ۶۰ هزار نفر به عتبات عالیات

گروه اجتماعی:‌ مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت‌نام دور جدید اعزام زائران به عتبات آغاز شد.
مرتضی آقایی به میزان اظهار داشت: مرحله جدید اعزام زائران به عتبات عالیات از ابتدای بهمن‌ماه آغاز می‌شود.
 در این راستا زائران برای ثبت‌نام جهت اعزام به عتبات می‌توانند به سایت مربوطه به آدرس اینترنتی atabat.haj.ir‌مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام  کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده برای اعزام این دوره ۶۰ هزار نفر است که هزار و ۵۰۰ کاروان در این مرحله اعزام می‌شوند و از این تعداد ۴۰۰ کاروان هوایی و هزار و ۱۰۰ کاروان هم زمینی است.
 آقایی در ادامه درباره مدت اقامت زائران عتبات گفت: اقامت ۷ شبه شامل ۳ شب در نجف اشرف، ۳ شب کربلای معلا و یک شب کاظمین است. زیارت سامراه و حرمین امامین عسگریین هم در برنامه در نظر گرفته شده است. وی در ادامه درباره امکاناتی که زائران در این سفر از آن برخوردار می‌شوند، افزود: تمام کسانی که از طریق کاروان‌های سازمان حج و زیارت مشرف می‌شوند از پوشش‌های امنیتی، بیمه‌ای و درمانی برخوردار هستند.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره قیمت کاروان‌های زمینی و هوایی گفت: حداقل قیمت در کاروان‌های هوایی ۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ و در کاروان‌های زمینی یک میلیون و ۹۰۰ تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
آقایی همچنین درباره نحوه تخصیص ارز همراه به زائران گفت: ارز همراه یا نیمایی به زائران تعلق نمی‌گیرد و زائران ارز مورد نیاز خود را باید به صورت آزاد تهیه کنند. وی در ادامه از وجود کاروان‌های ابرار در این دوره خبر داد و افزود: هزینه سفر در قالب کاروان‌های ابرار در استان‌های مختلف متغیر است.


Page Generated in 0/0047 sec