printlogo


کد خبر: 204009تاریخ: 1397/10/9 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان ثبت احوال خبر داد
ابطال سریال  کارت‌های ملی قدیمی
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: متقاضیانی که درخواست کارت‌ ملی‌شان مربوط به قبل از سال 96 است و برای دریافت کارت خود اقدام نکرده‌اند، بدانند کارت ملی‌های قدیمی‌شان فاقد اعتبار خواهد بود و شماره سریال آنها باطل می‌شود.
سیف‌الله ابوترابی به فارس گفت: متاسفانه تعداد زیادی کارت‌ هوشمند ملی صادر شده اما متقاضیان برای دریافت آنها به ثبت احوال مراجعه نکرده‌اند. وی گفت: به همین دلیل طی آخرین مصوبه، کارت‌هایی که مربوط به قبل از سال 96 درخواست داده شده، فاقد اعتبار خواهد بود و شماره سریال آنها باطل اعلام می‌شود. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: بر همین اساس هیچ‌گونه تغییر یا تمدیدی برای این موضوع اتخاذ نخواهد شد. وی تصریح کرد: 190 دستگاه و سازمان با ثبت احوال در ارتباط است و افرادی که تا پایان سال 96 به این سازمان برای درخواست کارت خود مراجعه نکرده‌اند، بدانند با ابطال سریال کارت‌شان، در استعلام مدارک هویتی‌شان دچار مشکل خواهند شد. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همچنین 12 تا 15 میلیون نفری هم که واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند تا پایان سال فرصت دارند نسبت به پیش‌ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود برای اخذ کارت ملی هوشمند اقدام کنند.


آغاز طرح پایلوت ملی غربالگری سلامت
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همزمان با روز پرستار و به همت معاونت پرستاری و با همکاری سایر معاونت‌های وزارت بهداشت، طرح پایلوت ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به مدت 4 روز آغاز می‌شود.
به گزارش تسنیم، مریم حضرتی با اعلام اینکه همزمان با روز پرستار و به همت معاونت پرستاری و با همکاری سایر معاونت‌های وزارت بهداشت، طرح پایلوت ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به مدت 4 روز آغاز می‌شود،  اظهار داشت: تعیین وضعیت بزرگسالان ایرانی از لحاظ فشار خون، وزن، قد، شاخص توده بدنی و نسبت‌اندازه دور کمر به دور باسن (WHR) از اهداف این طرح است که این غربالگری در تمام افراد بالای 30 سال در همه بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی کشور از 22 تا 26 دی‌ماه سال جاری انجام می‌شود. وی یکی از مهم‌ترین نمادهای پیشرفت هر کشوری را بهبود شاخص‌های مربوط به سلامت دانست و افزود: از بهترین و منطقی‌ترین راه‌های ارتقای سطح سلامت، پیشگیری از بیماری است و نخستین، موثرترین و کم‌هزینه‌ترین پیشگیری در سطح اول اتفاق می‌افتد که طی آن آحاد جامعه با داشتن سبک زندگی سالم، با تاکید بر تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت کافی، آرامش فکری و مدیریت استرس از ابتلا به بیماری در‌ امان می‌مانند.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح کرد
عوامل ایجاد بیماری آرتروز
دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران به عوامل ایجاد آرتروز‌ اشاره کرد و گفت: تراما و انواع روماتیسم‌ها عامل ایجاد‌کننده آرتروز است.  به گزارش «وطن امروز»، «سیدمحمدجواد مرتضوی» فوق‌تخصص جراحی زانو و لگن افزود: برخی بیماری‌های مادرزادی مانند دررفتگی مادرزادی لگن، عفونت‌ها و بیماری‌های خونی مانند هموفیلی باعث آتروز می‌شود. وی با ‌اشاره به اینکه مفاصل زانو و ران شایع‌ترین مفاصلی است که دچار آرتروز می‌شود، گفت: شکستگی و تروما و تغییر شکل‌اندام‌ها به صورت پرانتزی یا ضربدری می‌تواند عامل ایجاد این بیماری باشد.
 


Page Generated in 0/0243 sec