printlogo


کد خبر: 204010تاریخ: 1397/10/9 00:00
دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا:
موتوسیکلت‌های کاربراتوری اسقاط می‌شوند

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن اشاره به آغاز اجرای طرح اسقاط موتوسیکلت‌های کاربراتوری بر اساس مصوبه هیات وزیران و قانون هوای پاک، از توافق بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی‌(ره) و ستاد مدیریت سوخت برای اسقاط ۲۵ هزار موتور کاربراتوری تا 2 ماه آینده خبر داد.
وحید حسینی به ایسنا گفت: با توجه به اینکه بر اساس‌ آیین‌نامه فنی «ماده 2» قانون هوای پاک، هیات وزیران پلاک‌گذاری هر موتوسیکلت بنزینی جدید را منوط به اسقاط یک دستگاه موتوسیکلت فرسوده کرده است، هفته گذشته توافق مهمی بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به عنوان مالک عمده موتوسیکلت‌های رسوبی، انجمن صنفی اسقاط و بازیافت و ستاد مدیریت سوخت وزارت راه و شهرسازی در محل سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام و مقرر شد همه نهادهای ذی‌ربط تمام تلاش و همکاری خود را برای تحویل حداقل ۲۵‌هزار موتوسیکلت رسوبی طی 2 ماه آینده برای اسقاط  انجام دهند. وی همچنین با اشاره به اهداف مصوبه دولت مبنی بر اسقاط موتوسیکلت کاربراتوری به ازای تولید هر موتوسیکلت بنزینی جدید، تصریح کرد: هدف از این تصمیم اسقاط انبوه موتوسیکلت‌های رسوبی، نوسازی و جایگزینی موتوسیکلت‌های فرسوده در حال تردد با موتوسیکلت‌های جدید و حمایت از موتوسیکلت برقی است. تولید موتوسیکلت‌های برقی از این مصوبه مستثناست.
حسینی با بیان اینکه تاکنون اسقاط موتوسیکلت در کشور به‌ صورت منظم و انبوه مرسوم نبوده است، گفت: تاکنون فرآیند اسقاط موتوسیکلت دارای مشکلات اجرایی و حقوقی بود اما خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌های دولتی و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست این موضوع در قالب مصوبه‌ هیات وزیران حل و فصل شد و موتوسیکلت‌سازان مکلف شدند در ازای تولید هر دستگاه موتوسیکلت بنزینی جدید یک موتوسیکلت کاربراتوری را اسقاط کنند.
 


Page Generated in 0/0056 sec