printlogo


کد خبر: 204028تاریخ: 1397/10/9 00:00
اخبار

نقاشی‌های «الحق مع علی» حسن روح‌الامین دیدنی شد
نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح‌الامین با عنوان «الحق مع علی» افتتاح شد. به گزارش فارس، نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح‌الامین با حضور معاون هنری وزیر ارشاد، مدیردفتر هنرهای تجسمی ارشاد و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت. «الحق مع علی» حاصل یک سال فعالیت هنری روح‌الامین در قالب ۱۳ تابلو در ابعاد بزرگ با درون‎مایه مذهبی است که ۵ تابلو درباره‌امام علی(ع) و ۲ تابلو هم فرزندان آن حضرت را شامل می‌شود، به همین دلیل عنوان آن از حدیث قدسی «علی مع الحق والحق مع علی» انتخاب شده است. آثار این نمایشگاه همگی طی یک سال اخیر خلق شده‌ است. نمایشگاه نقاشی «الحق مع علی» تا ۲۰ دی در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه‌مندان می‎توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.


سریال حضرت «موسی(ع)» چه زمانی‌ آماده پخش می‌شود؟
کارگردان مجموعه تلویزیونی «موسی(ع)» گفت: با توجه به سختی‌هایی که تولید این اثر دارد، پیش‌بینی می‌شود حدود 5 سال ساخت آن به طول بینجامد. به گزارش «وطن‌امروز»، ساخت مجموعه الف ویژه «موسی‌(ع)» که پیش‌تولید آن از هفته گذشته با حضور رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیما، رئیس مرکز سیمافیلم، تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه به‌طور رسمی آغاز شد به گفته کارگردان این اثر پنج سالی به طول می‌انجامد. جمال شورجه، کارگردان این اثر گفت: این مجموعه تلویزیونی در ۵۲ قسمت تولید می‌شود که متن اولیه آن توسط مرحوم فرج‌الله سلحشور به‌طور کامل نوشته و در ادامه توسط حجت‌الاسلام سعید بهمن‌پور به‌طور کامل بازنویسی شد. این متن اکنون ‌آماده ساخت است. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده یک سال زمان برای پیش‌تولید، 3 سال تولید و یک سال برای پس‌تولید «موسی(ع)» زمان لازم است.

«اختیاریه» برنامه شبانه شبکه 5 شد
برنامه گفت‌وگومحور شبانه «اختیاریه» به تهیه‌کنندگی و اجرای سیدمرتضی فاطمی روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه گفت‌وگومحور شبانه «اختیاریه» بزودی به تهیه‌کنندگی و اجرای سیدمرتضی فاطمی به صورت زنده روی آنتن شبکه 5 سیما خواهد رفت. این برنامه در گروه اجتماعی شبکه ۵ تولید خواهد شد و گفت‌وگوهایی صریح و شفاف با شخصیت‌های شناخته‌شده فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و علمی خواهد بود که در آن مباحثی فرامتنی با میهمانانی که در متن جامعه هستند، انجام می‌شود. تمرکز بر حوزه پژوهش میهمانان، ویژگی مهم «اختیاریه» است و مجموعه‌ای متشکل از روزنامه‌نگاران بنام سال‌های اخیر رسانه‌های کشور ترکیب تیم پژوهش آن را شکل می‌دهند. سیدمرتضی فاطمی پیش از این، تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه تلویزیونی «۱۸۰ درجه» را برعهده داشته است.

خاطره‌بازی با موسیقی بچه‌های دهه ۶۰ در شبکه 4
«شب موسیقیایی» شب‌های هنر این هفته، به موسیقی کودک و آهنگ‌های نوستالژیک دهه 60 می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، «شب موسیقی» در سیزدهمین نشست خود، با موضوع «موسیقی کودک» با حضور بهرام دهقانیار، آهنگساز و ندا نصیری نویسنده کتاب«بازی‌های تربیت شنوایی» یکشنبه ۹ دی، روی آنتن شبکه ۴ می‌رود. در این برنامه با پخش بخش‌هایی از موسیقی خونه مادر بزرگه، مدرسه موش‌ها و آقای حکایتی، ساخته بهرام دهقانیار، به موسیقی نوستالژیک دهه ۶۰ پرواز خواهیم کرد. از دیگر بخش‌های برنامه، آیتمی با موضوع زنده‌یاد ایرج بسطامی خواهد بود. «شب موسیقی» هر یکشنبه‌شب به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری و با اجرا و کارشناسی رضا مهدوی ساعت 23 از شبکه 4 سیما روی آنتن می‌رود.


Page Generated in 0/0050 sec