printlogo


کد خبر: 204029تاریخ: 1397/10/9 00:00
اخبار

معرفی 22 نمایش راه‌یافته به جشنواره‌ تئاتر فجر
22 نمایش به بخش مسابقه‌ تئاتر صحنه‌ای ایران سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، گروه انتخاب این بخش مرکب از نسیم ادبی، کیومرث مرادی و محمد مساوات با توجه به آثار متقاضی ثبت‌نام شده در این بخش،۲۲ اثر را شایسته‌ راهیابی به مرحله‌ نهایی دانسته‌اند. «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت، «آقا محمد خان» به کارگردانی نوید معمار، «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی امیر بهاور اکبرپوردهکردی، «اهالی هوا» به کارگردانی دایانا فتحی‌رسگانی، «جعبه» به کارگردانی علیرضا وحدی، «راز بقا» به کارگردانی سیدصالح علوی‌زاده، «سردسیر» به کارگردانی مصطفی ابهری‌مارشک، «سرزمین‌های شمالی» به کارگردانی شیما عرب، «فرآیند» به کارگردانی علی کرسی‌زر، «فیل در تاریکی» به کارگردانی مهرداد مصطفوی، «قضیه» به کارگردانی سجاد امیرمجاهدی، «لانچر5» به کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی، «لنگ ظهر» به کارگردانی رسول کاهانی، «ما داریم از این خونه می‌ریم» به کارگردانی حسین اکبرپور، «مده آ» به کارگردانی ندا قاسمیان، «مرد شده» به کارگردانی آسو بهاری، «مرگ و دوشیزه» به کارگردانی سینا راستگو، «مقدس» به کارگردانی سعدی محمدی‌عبد، «ناگهان همه برمی‌خیزند به آوازی دیگر» به کارگردانی سعیده آجربندیان، «نقاشی اشر» به کارگردانی فریبرز کریمی، «هار» به کارگردانی حسین پوریانی‌فر و «وُیتسک» به کارگردانی سینا احمدی اسامی 22 نمایش راه‌یافته به این بخش است. سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از 22 بهمن تا 4 اسفندماه 1397 برگزار خواهد شد.


تغییر در مدیریت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران
قادر آشنا با رأی اعضای هیات ‌امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره این موسسه انتخاب شد. به گزارش مهر، با رأی اعضای هیات ‌امنای موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، قادر آشنا به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران انتخاب شد. بر اساس این گزارش، قادر آشنا پیش از این به‌ عنوان سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منصوب‌ شده بود.


شهرام ناظری  از بیمارستان مرخص شد
شهرام ناظری که چند روز گذشته به دلیل مشکلات عفونی در بیمارستان بستری شده بود، مرخص شد. به گزارش ایسنا، این خواننده سرشناس موسیقی ایرانی به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود و اکنون مرخص شده است. کنسرت‌های ناظری در اصفهان به دلیل بستری شدن و درمان او در بیمارستان لغو شد.


تقدیر ملکه از کارگردان «دانکرک»
کریستوفر نولان، کارگردان مطرح فیلم‌های «دانکرک»، «تلقین» و «شوالیه تاریکی» به پاس خدماتش به سینما، مقام فرمانده امپراتوری بریتانیا (CBE) را از ملکه بریتانیا دریافت می‌کند. به گزارش مهر به نقل از مترو، نام کریستوفر نولان، کارگردان مطرح هالیوود در فهرست تجلیل‌شوندگان سال نوی میلادی از سوی ملکه بریتانیا دیده می‌شود. نولان که بیشتر برای ساخت فیلم‌های بسیار پرفروشی چون «دانکرک»، «تلقین» و «شوالیه تاریکی» شناخته می‌شود، مقام فرمانده امپراتوری بریتانیا (CBE) را به پاس خدماتش به سینما دریافت خواهد کرد. نولان ۴۸ ساله 5 بار برای فیلم‌‌های «ممنتو»، «تلقین» و «دانکرک» نامزد جایزه اسکار شده است. لزلی لاوسون، خواننده، بازیگر و مدل انگلیسی که با نام «توییگی» شناخته می‌شود به همراه مایکل پیلین بازیگر و کمدین انگلیسی که بیشتر برای عضویتش در گروه «مانتی پیتون» مشهور است و سوفی اوکوندو بازیگر بریتانیایی و نیز جیم کارتر بازیگر مجموعه «دانتون ابی» از دیگر تجلیل‌شوندگان سال ۲۰۱۹ میلادی در عرصه هنر هستند.


Page Generated in 0/0053 sec