printlogo


کد خبر: 204059تاریخ: 1397/10/10 00:00
4 علامت سؤال کی‌روش برای ترکیب تیم ملی
دغدغه 11 نفره

عصر ‌امروز آخرین دیدار دوستانه تیم‌ملی قبل از شروع جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود؛ دیداری که ایران از ساعت 20:30 (به وقت ایران) به مصاف قطر می‌رود تا آخرین علامت سوال‌های ترکیب تیم‌ملی برای کی‌روش حل شود.
حضور نداشتن سعید عزت‌اللهی در این تورنمنت و انتخاب گزینه جانشینی او، یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی است که کی‌روش باید پاسخ آن را پیدا کند. هافبک دفاعی فیکس و لژیونر تیم‌ملی در کلیدی‌ترین پست دست کی‌روش را خالی گذاشت. با نبود سعید، کی‌روش امروز باید تصمیم نهایی را بگیرد؛ اینکه دوباره به‌ امید ابراهیمی بازی دهد یا سراغ گزینه‌های جدیدی مثل نوراللهی می‌رود. در بازی دوستانه قبلی تیم‌ملی، چشمی و نوراللهی در این پست بازی کردند و امشب مشخص می‌شود تصمیم نهایی کی‌روش برای جانشینی عزت‌اللهی کدام بازیکن است.
با این تصمیم کی‌روش، تا حد زیادی تکلیف دفاع وسط تیم‌ملی هم مشخص می‌شود. اگر روزبه چشمی به پست تخصصی‌اش بازگردد، مجید حسینی زوج پورعلی‌گنجی را تشکیل خواهد داد، یعنی کی‌روش دیگر لازم نیست برای قلب دفاعش هم بیشتر از این وقت بگذارد.
سامان قدوس و علیرضا جهانبخش هم 2 علامت سوال دیگر ترکیب هستند؛ جهانبخش بتاز‌گی از بند مصدومیت رها شده و بعید است کی‌روش در مرحله گروهی سر او ریسک کند، به همین خاطر حداقل برای 2 بازی نخست تیم‌ملی که ساده‌تر هم هست، سرمربی تیم‌ملی باید فکری به حال جانشین علیرضا جهانبخش کند. یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای جانشینی علیرضا، سامان قدوس است؛ بازیکنی که تبحر بالایی در ارسال پاس‌های کلیدی و شوت‌های تماشایی دارد و در تورنمنتی که قرار است تیم‌ملی مالک توپ باشد و حمله کند، احتمالا جزو نفرات فیکس کی‌روش خواهد بود. اگر قرار باشد بازیکن دیگری جز قدوس، جای خالی جهانبخش را پر کند هم، قدوس به عنوان یکی از 3 هافبک تیم‌ملی وارد زمین می‌شود.
اینها همه سوالاتی است که در بازی امشب کی‌روش پاسخ آن را پیدا می‌کند. احتمالا به همین خاطر هم سرمربی تیم‌ملی اصرار زیادی داشت که این بازی پشت درهای بسته برگزار شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec