printlogo


کد خبر: 204064تاریخ: 1397/10/10 00:00
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی: اگر مردم در نهم دی به میدان نیامده بودند ‌امروز نامی از انقلاب نبود
9 دی ولایت فقیه تجلی کرد

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با تأکید بر اینکه اگر مردم در نهم دی به میدان نیامده بودند ‌امروز نامی از انقلاب نبود، بر بزرگداشت این حماسه مهم تأکید کرد.
به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله نوری‌همدانی پیش از ظهر ‌دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان اینکه نهم دی یوم‌الله است، اظهار کرد: جریانی که به دنبال جلوگیری از پیشرفت اسلام بود سال 88 گمان کرد عاشورا هنجاری است که باید با آن مقابله کرد، در نتیجه تمام قدرت‌های خود را برای درهم کوبیدن انقلاب و هنجارشکنی در عاشورا بسیج کرد که نباید این هنجارشکنی‌ها به فراموشی سپرده شوند.
وی با تصریح بر اینکه اگر در نهم دی مردم، سست به میدان‌ آمده بودند ‌امروز نامی از انقلاب نبود، اظهار کرد: حضور مردم ولایتمدار در نهم دی موجب شد ولایت فقیه بار دیگر تجلی کند و نشان دهد انقلاب اسلامی ایران با دین و قلب مردم سروکار دارد؛ حکومت‌های فراوانی در دنیا وجود دارند ‌اما حکومت ایران تنها حکومتی است که در قلمرو دین فعالیت می‌کند.
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه نعمت‌های انقلاب را باید به مردم معرفی کرد، زیرا بیشتر مردم نسبت به آنها بی‌توجه هستند، گفت:‌ امروز نظام اسلامی از نظر رفاه و لوازم زندگی پیشرفت مناسبی داشته است. به عنوان مثال در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روستاها کمترین ‌امکانات رفاهی دیده نمی‌شد ‌اما‌ امروز چنین نیست. به گزارش رسا، وی افزود: ‌امروز مردم با شجاعت سخن خود را بیان می‌کنند و به روحیه خودیابی، خودباوری و خودکفایی دست پیدا کرده‌اند که این موارد را ‌امام خمینی(ره) به وجود
آورده‌اند؛ پیش از پیروزی انقلاب همه ‌آمریکا را ابرقدرت می‌دانستند ‌اما ‌امام خمینی(ره) به این مردم قدرت دادند و نام ابرقدرت را به استعمار و سلطه تغییر دادند. آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب کشورهای خارجی معین می‌کردند که چه شخصی وزیر باشد، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب حتی ادارات ما به دست سلطه‌گران بود ‌اما ‌امروز اینچنین نیست؛ اگرچه‌ امروز همان ادارات وجود دارند ‌اما ساختار آنها تغییر کرده و همه برای خدمت به مردم و جامعه به میدان ‌آمده‌اند. وی خطاب به حاضران در نشست گفت: ‌امروز کشور دارای ‌امنیت است که به واسطه تلاش‌های شما عزیزان به وجود‌ آمده است؛ ‌امنیت نعمت بسیار بزرگی است که به واسطه تغییر در زیرساخت‌ها و نیت‌ها به وجود‌ آمده است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: اینکه دشمنان ملت ایران از موشک‌های ما می‌ترسند به دلیل این است که می‌دانند موشک‌ها در دست افرادی است که شهادت را برای خود سعادت می‌دانند.
 


Page Generated in 0/0052 sec