printlogo


کد خبر: 204065تاریخ: 1397/10/10 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب
آیت‌الله آملی‌لاریجانی  رئیس مجمع تشخیص مصلحت و عضو فقهای شورای نگهبان شد
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی آیت‌الله آملی لاریجانی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله جناب آقای حاج شیخ صادق آملی‌لاریجانی دامت توفیقاته
با توجه به نقش بی‌بدیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در اداره و قوام و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عنایت به ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رحمه‌الله‌علیه و ضرورت سامان‌یابی هر چه سریع‌تر ارکان مجمع، جنابعالی را به ریاست آن مجمع مهم و تأثیرگذار و نیز به عضویت فقهای شورای محترم نگهبان منصوب می‌کنم.
همان‌طور که پیش از این در حکم دوره‌ جدید آمده است، مجمع در این دوره عهده‌دار مسؤولیت مهم و اساسی تغییرات در ساختار و محتوای آن نهاد مؤثر و مهم نیز می‌باشد که با توجه به سابقه‌ برجسته و ارزشمند جنابعالی در شورای نگهبان و مدیریت پرتلاش و عالمانه و مخلصانه بر قوه‌قضائیه، امید می‌رود با حضور فعال و عالمانه اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایفای نقش مؤثر دبیرخانه و دبیر محترم در انجام وظایف خود تحت نظارت و اشراف ریاست مجمع، مسؤولیت‌های محوله در این دوره در کمال اتقان و به بهترین وجه به انجام برسد.
با عنایت به اهمیت مسؤولیت‌ها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می‌رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه‌قضائیه، در مسؤولیت‌های خطیر یادشده مُتَمحّض گردید. از خداوند متعال توفیق وافر و کمک همه‌جانبه‌اش را برای آن جناب و همکاران مسألت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
۹ دی ۹۷

مشکلات معیشتی
محصول مدیریت جریان فتنه است
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: جریانی که با عقبه فتنه در لایه‌‌های مدیریتی نفوذ کرده باید پاسخگوی وضعیت معیشتی موجود جامعه باشد. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با رسا، با گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی نشانه انسجام ملی در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایتمداری مردم ایران است، 9 دی روز هوشیاری برای مقابله با فتنه‌‌های جدید دشمن است، فتنه به دنبال دوقطبی کردن جامعه بود و نباید فتنه 88 را نزاع بین چپ و راست و گروه‌‌های سیاسی دید. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تجربه برجام و اینکه از حق مسلم ملت ایران در برجام عقب‌نشینی شده نتیجه تفکر جریان تکنوکرات و جریانی است که دلبسته به کدخداست که عقبه‌‌های آنان را باید در فتنه 88 جست‌وجو کرد؛ باید بگوییم اینکه تحریم‌ها بعد از برجام نه‌تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر شده، دنباله‌‌های مدیریت فتنه‌گران است. آیت‌الله کعبی عنوان کرد: این جریان‌ها به جای ادعا و گزافه‌گویی باید پاسخگوی این وضعیت باشند، مشکلات معیشتی موجود محصول مدیریت افرادی است که حامی فتنه‌گران محسوب می‌شوند و با حمایت فتنه‌گران سر کار آمدند.

دولت دست از امید واهی
به اروپایی‌ها بردارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت باید به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عمل کند و دست از امید واهی به اروپایی‌ها بردارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ابطحی در جلسه علنی دیروز مجلس طی تذکری شفاهی اظهار کرد: بهتر است وزارت امور خارجه بیش از این منتظر برجام اروپایی نماند، چرا که به گفته اروپایی‌ها قرار بود چند روز مانده به پایان سال میلادی آن را انجام دهند اما می‌دانیم این اقدام انجام نمی‌شود، لذا معتقدم دولت باید به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند عمل کند و دست از امید واهی به اروپایی‌ها بردارد.
 


Page Generated in 0/0056 sec