printlogo


کد خبر: 204081تاریخ: 1397/10/10 00:00
سخنگوی سازمان ثبت احوال عنوان کرد
ثبت تغییر نشانی محل سکونت

گروه اجتماعی:‌ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه‌ای با عنوان «ثبت تغییر نشانی محل سکونت» ایجاد شده تا از این طریق کد شخصی افراد در کنار مکان و نشانی آنها ثبت شود.
سیف‌الله ابوترابی به فارس گفت: یکی از اقدامات جدی که ثبت احوال دنبال می‌کند به‌روز کردن نام و نشانی محل سکونت شهروندان است. وی افزود: به همین منظور سامانه‌ای با عنوان «ثبت تغییر نشانی» ایجاد شده تا از این طریق کد شخصی افراد در کنار مکان و نشانی آنها ثبت شود. ابوترابی با بیان اینکه این سامانه در شناسایی جمعیت و مهاجرت‌ها کمک خواهد کرد، گفت: در واقع با این اقدام چنانچه نشانی و آدرس افراد تغییر کند در این سامانه ثبت شده و به‌روز‌رسانی می‌شود. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه ما مکلف شده‌‌‌‌‌ایم به ثبت این تغییرات، از سوی دیگر سازمان‌ها و ادارات نیز مکلف شده‌‌اند آدرس، نشانی و کدپستی افراد را تنها از ثبت احوال استعلام کنند. وی تصریح کرد: بنابراین از این پس تمام آدرس‌ها از فرم‌های کاغذی و کاربرگ‌های الکترونیکی حذف می‌شود. ابوترابی تاکید کرد: بنابراین مردم فرصت ۲۰ روزه‌ای دارند تا چنانچه نشانی خود را تغییر دهند به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه کرده و آن را اعلام کنند. ابوترابی بر دقت، سرعت و تصریح خدمت به مردم، پیش بردن ثبت احوال به سمت نوین‌‌سازی و ایجاد امکانات و ابزارهایی برای مردم تکریم ارباب رجوع تاکید کرد. وی با بیان اینکه در حال رفتن به سوی دولت الکترونیک هستیم، گفت: خدمت الکترونیکی که توسط سازمان ثبت احوال کشور به مردم ارائه می‌شود در راستای حذف تدریجی مراجعه حضوری مردم به ادارات است.
 سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هم‌اکنون امکان ثبت تغییرات نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال فراهم است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را  به آدرس  www.sabteahval.ir به‌روز کنند.


Page Generated in 0/0207 sec