printlogo


کد خبر: 204082تاریخ: 1397/10/10 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:
واژگونی سرویس مدرسه  ۶ مصدوم برجا گذاشت
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر واژگونی خودروی حامل دانش‌آموزان ۶ نفر مصدوم شدند. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ارتباط با جزئیات حادثه واژگونی سرویس مدرسه به فارس گفت: در محور ارومیه به روستای فیروزیان یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان واژگون شد. وی گفت: در این حادثه ۶ نفر از دانش‌آموزان مصدوم شده‌اند که بلافاصله پس از اعلام حادثه ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
توضیح آموزش‌وپرورش درباره حادثه
در همین باره مدیرکل اداره اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش ارومیه درباره چرایی واژگونی سرویس مدرسه توضیحاتی ارائه کرد. مهدی محمدپور، مدیرکل اداره اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش ارومیه درباره حادثه واژگونی سرویس مدرسه دانش‌آموزان گفته است: «یک دستگاه پراید حامل ۵ دانش‌آموز بوده که از روستای فیروزیان در حال رفتن به سمت مدرسه بوده که به علت آمدن خودرو از مقابل از مسیر اصلی خود خارج می‌شود. از این ۵ دانش‌آموز 3 نفر مجروح شدند که بلافاصله به بیمارستان ارومیه انتقال یافتند. بر اساس گزارشات رسیده وضعیت‌ مصدومان مطلوب است و آن 2 نفر دیگر نیز هیچ صدمه‌ای ندیده‌اند».

 دوره‌های آموزشی برای مدیران مدارس و خانواده‌ها
وزیر‌ آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه عامل اصلی مشکلات کمبودهای آموزشی نیست، گفت: دوره‌های آموزشی الزامی برای مدیران مدارس و خانواده‌ها برگزار می‌شود.
به گزارش تسنیم، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با نمایندگان انجمن‌های اولیا و مربیان اظهار داشت: در رویکرد نوین آموزش‌وپرورش، خانواده و مدرسه به عنوان 2 شریک تلقی می‌شوند که تمام تلاش آنها گسترش و تعالی سرمایه مشترک است و اگر ضوابط شراکت را رعایت نکنند به سرمایه آنها لطمه خواهد خورد. وی افزود: مهم‌ترین اصل در یک شراکت، تعامل است و این بدان معناست که ما به عنوان آموزش‌وپرورش مشکلات را به شریک خود بگوییم و شریک ما یعنی خانواده نیز موضوعات، مشکلات و پیشنهادهای خود را بیان کند و پس از آن با یکدیگر تصمیم بگیریم. وزیر‌ آموزش‌وپرورش گفت: هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای است که 2 شریک -خانواده و مدرسه- هر کدام کار خود را انجام می‌دهند یعنی ما در مدرسه برنامه درسی و برنامه‌ها را با روشی که خودمان می‌دانیم اجرا کرده و کاری به خانواده‌ها و مشکلات آنها نداریم و از سوی دیگر خانواده نیز فرزندش را براساس روش‌های خود تربیت می‌کند.  بطحایی خاطرنشان کرد:  مشاور مدرسه باید بداند چه نشانه‌هایی در دانش‌آموز حکایت از آن دارد که او دچار آسیب‌های اجتماعی شده است، همچنین می‌خواهیم آموزش‌ها را برای خانواده‌ها اجباری کنیم؛ همان‌طور که مدیر مدرسه ما در شهریور 98 به شرطی می‌تواند به مدیریت ادامه دهد که 13 گواهینامه را دریافت کرده باشد که البته خیلی هم پیچیده نیست و دوره‌های آن عملیاتی است و این گواهینامه در حوزه صیانت از ایمنی و سلامت دانش‌آموزان است، خانواده‌ها هم باید دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند و هنگامی که برای ثبت‌نام به مدرسه آمدند از آنها گواهینامه دوره آموزشی طلب‌ خواهد شد.


 مدیران خانه‌‌های دوام محلات بیست‌ونه‌گانه منطقه 5 شهرداری تهران همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با هدف افزایش آمادگی در سوله بحران منطقه گرد هم آمدند. علیرضا حاج‌حسینی، دبیر ستاد بحران این منطقه هدف از تشکیل گروه دوام را افزایش مشارکت مردم و کارآمد شدن هر چه بیشتر سیستم مدیریت بحران در مواقع بروز حادثه اعلام کرد و افزود: دوام مخفف کلمات داوطلب واکنش اضطراری محله است و به افرادی اطلاق می‌شود که در شرایط عادی ضمن ارتقای آگاهی‌های خود، در برگزاری مانورهای گوناگونی که توسط ستاد مدیریت بحران برنامه‌ریزی می‌شود، مشارکت و امدادرسانی می‌کنند.


Page Generated in 0/0053 sec