printlogo


کد خبر: 204092تاریخ: 1397/10/10 00:00
اخبار

سیار در نشست خبری جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب:
انقلاب ایران انقلابی شاعرانه است
نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب با حضور محمد زرویی‌نصرآباد و دبیران علمی این رویداد ادبی برگزار شد. به گزارش فارس، محمدمهدی سیار، دبیر علمی بخش شعر یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب در این جلسه بیان کرد: شعر زمانی رسانه اول ایرانیان بوده است و بعد از ورود رسانه‌‌های مدرن رقابتی بین شعر و رسانه ایجاد شد و شاید این دو قشر خود را رقیب یکدیگر دیدند اما بعدها این رابطه به تعاملی متقابل تبدیل شد. وی با گرامیداشت خاطره زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد که در حوزه ادبیات سرآمد بود، عنوان کرد: می‌توان گفت انقلاب ما انقلابی شاعرانه و به دنبال عبور دادن جامعه بشری از ظاهر به باطن بوده است. این انقلاب را هیچ زبانی مثل شعر نمی‌تواند توصیف کند. به همین دلیل از ابتدا هنرمندانی که بیشترین همراهی را با این جریان داشته و چهره نامدار انقلاب هستند و حرف از تاریخ و مردم زده‌‌‌‌اند، از گروه شاعران بوده‌‌‌اند. ذات انقلاب شاعرانه و دعوتی از ظاهر عالم به باطن است. شعر نیز بالذات انقلابی است. از این نظر شعر انقلاب در مسیر حرکت مردم ایران طی نیم قرن اخیر و در دوران پرفرازونشیب هرگز تافته جابافته‌ای از کلیت شعر فارسی نبوده است. وی با بیان اینکه شایسته است با نگاه جدی‌تری به شعر انقلاب و فراز و فرودهایش توجه کنیم، ادامه داد: شعر انقلاب درباره ابعاد مختلف زندگی بشری حرفی برای گفتن دارد و در موضوعی خاص راکد نمانده است. به همین دلیل، شعر انقلاب در هر سال با سال دیگر از نظر موضوع و رویکرد تفاوت دارد و این نشانه حیات این‌گونه از شعر است. یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی فروردین 98 برگزار می‌شود.


آریا عظیمی‌نژاد موسیقی «23 نفر» را می‌سازد
آریا عظیمی‌نژاد موسیقی فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده را می‌سازد. به گزارش «وطن‌امروز»، ساخت موسیقی فیلم سینمایی «۲۳ نفر» تازه‌‌‌‌‌ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری- رسانه‌ای اوج را آریا عظیمی‌نژاد بر عهده گرفت. براساس این گزارش، پس از پایان فیلمبرداری «23 نفر» از لوگوی رسمی این فیلم سینمایی نیز رونمایی شد. فیلم سینمایی «23 نفر» به کارگردانی مهدی جعفری که تصویربرداری آن نزدیک به 3 ماه در تهران و آبادان به طول انجامید در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد. بنا بر این گزارش، «۲۳نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

انتشار دومین تیزر مسابقه سراسری «چهل سال چهل فیلم»
دومین تیزر مسابقه سراسری «چهل سال چهل فیلم» توسط مسلم منفرد و به سفارش انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس تهیه و تولید شد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین صابری، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس با اعلام این خبر گفت: فیلمنامه‌هایی در بخش‌های سینمایی، کوتاه داستانی و انیمیشن در حوزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و مقاومت دریافت شده که این انجمن از منتخبان و برگزیدگان آنها حمایت خواهد کرد. صابری در ادامه با اشاره به این نکته که برای فیلمنامه‌‌های سینمایی محدودیت زمانی وجود ندارد، گفت: مهلت ارسال آثار برای فیلمنامه‌های کوتاه داستانی در مرحله دوم، تا تاریخ دهم بهمن‌ماه 1397 است. مسابقه «چهل سال چهل فیلم» با هدف شناسایی فیلمسازان نسل سوم انقلاب و فراهم کردن زمینه‌ای برای رشد و تعالی ایشان، در 3 بخش کوتاه داستانی، بلند سینمایی و پویانمایی و به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0048 sec