printlogo


کد خبر: 204109تاریخ: 1397/10/10 00:00
مراسم نهمین سالگرد یوم‌الله 9 دی روز گذشته با حضور گسترده مردم در تهران و شهرستان‌ها برگزار شد
ایران علیه فتنه تحریم‌ساز

گروه سیاسی: مراسم گرامیداشت نهمین سالروز حماسه ۹ دی ۸۸،  صبح دیروز در میدان امام حسین تهران همزمان با سراسر کشور با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم برگزار شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، نهمین سالگرد یوم‌الله 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، امسال در شرایطی با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار شد که بازگشت تحریم‌های هسته‌ای که به اعتقاد اکثر کارشناسان معلول آشوب‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم بود، انگیزه مردم برای ابراز انزجار از فتنه‌گران و حامیان بین‌المللی آنها را دوچندان کرده بود. بر اساس آمار، آثار سوء فتنه سال ۸۸ باعث افت تولید در کشور شد و به موازات کاهش تولید و تحریم‌های تحمیل‌شده بر ایران، گریبان بخش صادرات کشور را نیز گرفت. آنچنان که آمار «اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» نشان می‌دهد ‌ ارزش کل صادرات کشور در سال ۸۸ نسبت به سال ۸۷، ۱۳/۶ درصد کاهش داشت. با اعمال تحریم‌های همه‌جانبه، اقتصاد ایران از سال ۸۸ پویایی سابق خود را از دست داد و رشد اقتصادی وارد یک مرحله رکود شد. کاهش چشمگیر صادرات نفتی و تحریم بانکی ایران که موجب جلوگیری از هرگونه صادرات و واردات جز در اقلامی خاص شد، تاثیر چشمگیری بر رشد اقتصادی داشت تا جایی که رشد ۳۶/۶ درصدی اقتصاد ایران در سال ۸۷ بعد از آن روند نزولی به خود گرفته و در سال آخر دولت دهم به منفی ۶/۴ رسید.
تهران، مراکز استان‌ها و عموم شهرهای کشور صبح دیروز شاهد حضور انبوه مردمی بود که بار دیگر در مراسمی پرشکوه ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب، انزجار خود را علیه فتنه‌گران و صحنه‌گردانان آشوب‌ها و اغتشاشات تحریم‌ساز سال 88 فریاد زدند. مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد و این میدان مملو از جمعیتی بود که با در دست داشتن بنرهای متعدد «مرگ بر فتنه‌گر» انزجار خود را از سران و اصحاب فتنه سال ۸۸ ابراز داشتند. «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر فتنه‌گر» از جمله شعارهای مردم تهران در این مراسم بود.  بنابر این گزارش،‌ پس از اجرای همخوانی و ۲ قطعه «این عمار» با موضوع بصیرت و «من هم باید برم» با موضوع رشادت‌های مدافعان حرم، حاج‌صادق آهنگران به مداحی و خواندن اشعار انقلابی در محکومیت فتنه و فتنه‌‌گران پرداخت.
سهمگین‌‌‌‌‌‌تر از جنگ تحمیلی
سخنران مراسم بزرگداشت 9دی در تهران، سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اظهارات خود، فتنه ۸۸ را سهمگین‌تر از جنگ تحمیلی خواند و تاکید کرد فتنه 88 عامل تحریم کشور بود. جانشین فرمانده سپاه در این مراسم اظهار داشت: همه قدرت‌های شیطانی مصمم بودند در آرزوهای‌شان ایران را به براندازی برسانند اما ملت ایران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، قدرت‌ها و دنباله‌روهای داخلی‌شان را با هم در گورستان تاریخ دفن کرد. سردار سلامی افزود: فتنه ۸۸ نقطه متراکم توطئه‌هایی بود که دشمنان برای ایران اندیشیده بودند‌. جنگ به جای بیابان‌ها به خیابان‌ها کشیده شده بود و به دنبال تسخیر فکر و اندیشه ملت ایران بودند و فکر‌‌‌‌ می‌کردند‌‌‌‌ می‌توانند ملت را از دستاوردها و رهبرشان جدا کنند. به گزارش فارس، وی اضافه کرد: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناک‌تر و سهمگین‌تر بود زیرا دشمن همه هویت، آگاهی و آزادی ملت ایران را نشانه رفته بود، آنها‌‌‌‌ می‌خواستند دستاوردهای ملت را قربانی کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فتنه‌گران زمینه اشتهاآفرینی قدرت‌های بزرگ را در طمع به این سرزمین فراهم کردند. اشتهای دشمن تحریک شد و تصور کردند‌‌‌‌ می‌توانند موفق شوند. وی افزود: فتنه هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضرر زد، بر چهره مردم‌سالاری ایران چنگ زد و این تصور را پیش آورد که ملت ایران متزلزل شده است و این به ایجاد طمع در دشمنان ما جهت هجوم مجدد به این ملت کمک‌‌‌‌ می‌کرد. سلامی گفت: ۹ دی روزی است که ملت ایران آرزوهای دشمنان را تشییع و تدفین کرد و عظمت ایران را به نمایش گذاشت. وی ادامه داد: فتنه تصویری بود از دشمنان این ملت و ۹ دی تجلی شکوه این ملت. درود بر همه کسانی که آن روز آمدند و از تاریخ درس گرفتند. ملت ایران‌‌‌‌ می‌دانست اگر رهبر خود را تنها بگذارد، ۲۸ مرداد 32 تکرار خواهد شد.
فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش، تبعات اقتصادی فتنه 88 را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود. سردار سلامی در همین راستا اظهار داشت: فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود، لذا ملت ایران همچنان از آن فتنه خطرناک رنج‌‌‌‌ می‌برد. اما امروز نفوذ منطقه‌ای ما بخش‌های مختلفی از زمین را در بر می‌گیرد، نفوذ استکبارستیزی و نور انقلاب اسلامی ملت‌ها را از استعمار رهانیده است. 
محکومیت تطهیر جرم سران فتنه
طبق این گزارش قرائت قطعنامه مراسم حماسه مردمی ۹ دی،  بخش پایانی برنامه دیروز بود که انجام و با فریاد تکبیر مردم تأیید شد.  در بخشی از این قطعنامه آمده است: فتنه  آمریکایی- صهیونیستی سال 88 کودتای بین‌المللی با الگوی اهریمنی انقلاب رنگین و جنگ نرم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با دست قدرت الهی، هدایت‌های حکیمانه امام المسلمین، بصیرت، دشمن‌شناسی و عمل بهنگام مردم متدین و سلحشور با شکست مواجه شد. قطعنامه پایانی مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی همچنین افزوده است: همنوایی سران داخلی فتنه با دشمنان خارجی، گناهی بس عظیم و نابخشودنی است که هرگونه تلاش مذبوحانه‌ای برای تطهیر جرم و جنایت غیرقابل عفو و بخشش آنها را شدیدا محکوم می‌نماییم. در بخش دیگری از قطعنامه نیز تصریح شده است: با تشدید سیاست‌های خصمانه نظام سلطه و تلاش مذبوحانه معاندان برای التهاب‌آفرینی و کاهش امید و اعتماد مردم به نظام اسلامی از طریق جنگ روانی و اقتصادی، لازمه نصرت و استیلا بر تنگنا‌های کنونی را هوشیاری و استقامت همگان، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درون‌زا و اقدامات عملی‌ مسؤولان با تلاش حداکثری برای تحقق مطالبات بحق مردم و برخورد جدی با پدیده شوم گرانی و تورم بی‌سابقه ماه‌های اخیر می‌دانیم.

 

مردم و رهبری، عامل خاموش کردن فتنه بودند
شهرهای مختلف استان خراسان رضوی دیروز شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت 9 دی بود. مشهدالرضا، پایتخت معنوی ایران از آن شهرهایی است که سال 1388 و در جریان فتنه، خروش انقلابی خود را بارها نشان داد. حالا 9 سال پس از یوم‌الله 9 دی 1388، مردم مشهد در رواق ‌امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی یک اجتماع باشکوه را برای بزرگداشت 9 دی برگزار کردند. در این مراسم، علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک تعامل بین داخل و خارج بود، اظهار داشت: 2 جریان داخلی و خارجی دست به ‌دست هم داده بودند تا انقلاب را به‌سقوط بکشانند. وی تصریح کرد: در خنثی شدن فتنه ۸۸، دو محور نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند؛ محور اول مقام معظم رهبری بودند که با صلابت و مدیریت هوشمندانه توانستند مسیر را هدایت کنند، به ‌تعبیر مرحوم سیدمحمدحسین فضل‌الله، رهبر انقلاب تا ۲۹ خرداد ۸۸ پدری و از ۲۹ خرداد به بعد رهبری کردند، این روش رهبران الهی است که تا یک مسیری پدری و در یک مقطعی با صلابت ‌امت را رهبری و هدایت می‌کنند. سعیدی افزود: دومین رکن خنثی کردن فتنه ۸۸ مردم بودند؛ آنها در ۹ دی ۸۸ به‌ میدان‌ آمدند و آتش فتنه را خاموش کردند.


۹ دی به معنی حقیقی کلمه «روز خدا» است
مردم شهرهای مختلف استان اردبیل دیروز به خیابان‌ها‌ آمدند و مراسم بزرگداشت 9 دی را گرامی داشتند.  در شهر اردبیل، دیار معروف به «دارالارشاد» نیز مردم ولایتمدار و دلداده آستان اباعبدالله(ع) به خیابان‌ آمدند و یاد حماسه ماندگار ۹ دی را گرامی داشتند. در اجتماع باشکوه مردم اردبیل در مصلای‌ امام خمینی(ره) این شهر، ابراهیم عزیزی عضو سابق شورای نگهبان و معاون‌ طرح و برنامه معاونت راهبردی قوه‌قضائیه، با ‌اشاره به اینکه ۹ دی روز بصیرت و آگاهی مردم انقلابی ایران اسلامی است، گفت: حماسه ۹ دی، حماسه بصیرت‌ امتی است که در سخت‌ترین شرایط، نقشه‌های شوم شیاطین فتنه‌گر و جریان‌های حامی آنها را شناختند، در برابر این فتنه‌گران ایستادگی کردند و به دنیا نشان دادند انقلاب اسلامی همچنان پابرجا خواهد ماند. وی با ‌اشاره به اینکه یوم‌الله ۹ دی‌ماه به معنی حقیقی کلمه  «روز خدا» است، افزود: برای شناخت و تبیین یوم‌الله ۹ دی، باید مبنا و ویژگی انقلاب اسلامی را تبیین کنیم، سپس دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسیم و در نهایت راه مبارزه با دشمنان انقلاب را مشخص کنیم.

 دشمن در تدارک فتنه جدید است
استان فارس نیز دیروز شاهد حضور چشمگیر مردم شهرهای مختلف در بزرگداشت حماسه بزرگ 9 دی بود. مردم انقلابی و شهیدپرور شیراز نیز دیروز مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی را با شکوه بسیار برگزار کردند. راهپیمایی بزرگ مردم شیراز از چهارراه پیروزی به سمت بلوار شهید آیت‌الله دستغیب(ره) آغاز شد و مردم در محل تقاطع خیابان ۹ دی در جوار حرم احمدبن‌موسی‌(ع) تجمع کردند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اجتماع باشکوه با تاکید بر اینکه فتنه تمام نشده است، اظهار داشت: پس از شکست فتنه سیاسی 88، دشمن در تدارک فتنه‌ای دیگر است تا با تهدید و فشار اقتصادی، استقامت مردم را بشکند. وی افزود: دشمن در دهه 90 به دنبال فتنه‌ای دیگر است تا با تهدید و فشار اقتصادی، استقامت مردم را شکسته و کشور را به ‌زانو درآورد. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه 88 نتیجه طراحی‌های 10ساله استکبار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: روز 9 دی همه بر سر سفره انقلاب حاضر شده و با بصیرتی مثال‌زدنی، نقشه خطرناک دشمن را نقش بر آب کردند.


حماسه ۹ دی انقلاب سوم ملت ایران بود
در مرزهای غربی ایران، در آذربایجان غربی نیز شهرهای مختلف استان شاهد راهپیمایی و حضور حماسی مردم برای گرامیداشت یوم‌الله 9 دی بود. در اجتماع باشکوه مردم ارومیه در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق رسانه ملی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۹ دی را سومین انقلاب مردم ولایی ایران دانست و گفت: بعد از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و واقعه ۱۳ آبان سال ۵۸، این حماسه مردمی با درک و فهم و بصیرت عمیق اتفاق افتاد و مردم فتنه را تشخیص دادند. وی با‌ اشاره به اینکه دشمن شبهه خستگی مردم از انقلاب را مطرح کرده، افزود: دشمن باید بداند انقلاب اسلامی به مردم تعلق دارد و مردم ولایی هر لحظه اراده کنند، درباره نظام و مسؤولان کشور و مشکلات تصمیم خواهند گرفت، همانطور که با تشخیص فتنه در سال ۸۸ مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان زدند. ضرغامی با بیان اینکه فتنه در هر دوره‌ای ویژگی‌ای دارد، افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ایجاد عملیات و فتنه در سال ۹۸ دور از ذهن نیست ‌اما باید بدانیم ملت ولایی ایران یک بار با بصیرت و هوشیاری و رهبری آگاه، واکسینه شده و از فتنه عبور کردند و با اقتدار کامل و حواسی جمع، باز هم در مقابل دسیسه‌های دشمنان ایستادگی خواهند کرد.


 از کید دشمن و فتنه‌های جدید نباید غافل شد
استان اصفهان استان سربلند در حوادث فتنه 88 بود. دیروز مردم متدین اصفهان باز هم به خیابان‌ها‌ آمدند و حماسه 9 دی را گرامی داشتند. در میدان انقلاب شهر اصفهان سردار علی فضلی، فرمانده دانشگاه افسری‌ امام حسین‌(ع) با ‌اشاره به ابعاد پشت‌پرده فتنه ۸۸ گفت: اینها به دنبال کشته‌سازی بودند، 8 ماه از‌ ام‌القرای جهان اسلام به ‌اندازه 8 سال انرژی گرفتند و بیش از 100 هزار بسیجی را درگیر کردند. وی بیان کرد: دعوت مکرر به وحدت شد ولی عرصه را تنگ کردند و در روز عاشورای حسینی از مظلومیت مردم سوءاستفاده و هتک حرمت به مقدسات و جفا کردند اما درود خدا بر مردمی که اطاعت از ‌امر‌ امام کردند و تومار فتنه را برای همیشه بستند.  سردار فضلی در عین حال هشدار داد و خاطرنشان کرد: ‌اما از کید دشمن نباید غافل شد، چون ممکن است فتنه‌های جدیدی به بار بیاورند؛ پیامبر فرمودند وقتی مردم دچار غفلت شوند، خدا بدترین را بر آنها حاکم می‌کند ولی روز ۹ دی با بصیرت مردم نقطه عطف شد و یوم‌الله و روز مأیوس کردن دشمنان اسلام و بیعت و میثاق ملت و ‌امامت شد. وی بیان داشت: در روز 9 دی سال 1388 مردم شریف ایران از تمام سرمایه‌های خود گذشتند و بر عهد و
پیمان‌شان با نایب ‌امام زمان(عج) ماندند و حتی داشته‌های خود، جان و ‌اموال و همه سرمایه خود را هم برای معامله با خداوند به میدان آوردند تا از تکرار سقیفه جلوگیری شود.


فتنه 88 یک کودتای تمام‌عیار بود
سواحل زیبای خلیج‌فارس هم دیروز شاهد فریادها و شعارهای مردم انقلابی بوشهر در گرامیداشت یوم‌الله 9 دی بود. همولایتی‌های شهید رئیسعلی دلواری برای بزرگداشت 9 دی، فتنه خارجی‌ها علیه استقلال ایران، پس از راهپیمایی در مصلای ‌امام خمینی(ره) بوشهر تجمع کردند. محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه در اجتماع مردم بوشهر اظهار داشت: فتنه 88 یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام جمهوری اسلامی بود و حالا که چند سال از این اتفاق گذشته پرده‌ها برداشته و مشخص شد چه توطئه وسیعی در کار بوده است. وی با‌ اشاره به تحلیل جهان غرب از علل عدم موفقیت و شکست آنها در جریان فتنه 88 ابراز داشت: دلیل اول آنها از موفقیت ایران در خنثی کردن این فتنه داشتن رهبری شجاع بود که با هدایت‌ها و بصیرت خود توطئه دشمن را خنثی و رسوا کردند. دلیل دوم اقتدار دستگاه‌های ‌امنیتی و قضایی کشور بود که توانستند عناصر ماجراجو را مهار کنند. لاریجانی افزود: دلیل سوم نیز مردم ایران بودند که از نگاه تحلیلگران غرب، این ملت دارای سنسورهایی قوی و حسگرانه هستند و فهمیدند حرف‌هایی که به اسم تقلب زده می‌شود صحیح نیست، بنابراین راه خود را جدا کردند؛ به عنوان یک کارشناس عنوان می‌کنم اگر یک دهم این فتنه در ‌آمریکا، فرانسه یا انگلیس صورت گرفته بود قطعا حکومت آنها سرنگون می‌شد.

 

عملیات فریب برای فراموشی فتنه 88
مردم با وفای گیلان، دیار میرزا کوچک‌خان جنگلی هم دیروز با گرامیداشت حماسه 9 دی 88 وفاداری خود به نظام اسلامی را اعلام کردند. در اجتماع عظیم و کم‌سابقه مردم رشت در میدان شهدای ذهاب، محمد‌حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای فراموش ‌شدن نهم دی‌ماه عملیات فریب برنامه‌ریزی شده است، گفت: عملیات فریب عملیاتی است که برخی‌ها تلاش کنند تا ملت متضرر شوند و‌ عده‌ای از فتنه‌گران بیشتر گستاخی کنند. وزیر اسبق ارشاد با ‌اشاره به اینکه فتنه‌گران قضایای فردای انتخابات را به‌گونه‌ای پیش بردند که در راستای سیاست‌های مسؤول وقت اتحادیه اروپایی بود، بیان کرد: مسؤول اتحادیه اروپایی در سفر خود به ایران در دیدار با دبیر وقت شورای ‌امنیت ملی اذعان کرد مذاکرات هسته‌ای را به پس از نتیجه التهابات فتنه موکول کنند. صفارهرندی با بیان اینکه رفتار فتنه‌گران موجب شد مورد حمایت دشمنان قرار بگیرند، افزود: پیوند دشمن با فتنه‌گران پس از انتخابات تشدید شد و فتنه‌گران از حمایت اجانب ‌آمریکایی، سلطنت‌طلب‌ها و منافقینی که یک ربان سبز به گردن سگ‌های خود می‌بستند ابراز برائت نکردند. وی با‌ اشاره به رفتار روز عاشورای فتنه‌گران خاطرنشان کرد: اگر دشمن در جریان حادثه عاشورای ۸۸ موفق می‌شد یقیناً نوبت رشت می‌شد و‌ جریان‌ آشوب را به شهرهای ایران می‌کشاندند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با‌ اشاره به گنگی دشمن در جنگ سخت گفت: دشمن در جنگ سخت یارای مقابله با ایران را ندارد ‌اما وقتی از داخل یارگیری می‌کنند انقلاب اسلامی با چالش روبه‌رو می‌شود.


Page Generated in 0/0063 sec