printlogo


کد خبر: 204111تاریخ: 1397/10/10 00:00
تشنج و درگیری لفظی میان رئیس و برخی اعضای شورای شهر تهران
قهر محسن هاشمی از جلسه شورای شهر

گروه اجتماعی: انگار حاشیه‌‌های شورای پنجم پایان ندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؛ حاشیه‌‌‌هایی که این روزها به داخل صحن شورا و روابط بین اعضای شورای هم کشیده شده است. شورای پنجم از ابتدای تشکیل تا امروز با جابه‌جایی 3 نفر به عنوان شهردار پایتخت مواجه بوده است و در عمل بیشتر فعالیت‌‌های حوزه شهری این شورا روی حاشیه‌‌های شهرداران و انتخاب‌‌های آنها متمرکز شده است.
این در حالی است که این روزها در داخل شورای شهر و جلسات علنی شورای پنجم هم خبرهایی است؛ خبرهایی از قهر رئیس شورا و خروج از جلسه و همچنین درگیری لفظی بین اعضای شورا! حاشیه‌‌‌هایی که به باور کارشناسان حوزه شهری باعث می‌شود روند فعالیت‌‌های اصلی حوزه شهری در کلانشهر پایتخت تحت تاثیر قرار بگیرد و به جای پرداختن به متن، حاشیه‌ها این روزها پررنگ‌‌‌‌‌‌تر است.
پایتخت مشکلات زیادی دارد و شهروندان هم انتظارات گوناگونی از مدیریت شهری برای فراهم آوردن یک سیستم منظم و بی‌حاشیه دارند. بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های شهری نیازمند اختصاص بودجه، مدیریت و ساماندهی برای فعالیت و ارائه خدمات است و این مجموعه شورای شهر و شهرداری است که باید به این مهم رسیدگی کند. با این حال شورای شهر همچنان در حاشیه است!
شانتاژ  نکنید!
جلسه روز گذشته شورای شهر تهران حواشی‌ای داشت که منجر به قهر و ترک این جلسه از سوی رئیس شورا شد. اعضای شورای شهر تهران در یکصدودهمین جلسه شورای شهر تهران بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری و حذف پست‌های قائم‌مقام و مشاور را در دستور کار خود قرار دادند که در همین باره محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران پیشنهادهایی را که از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد، در جلسه اعلام کرد.پس از اعلام پیشنهادات، برخی اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که درباره یکی از پیشنهادات و تبصره این طرح درگیری لفظی بین محسن هاشمی و محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران شکل گرفت.
 رئیس کمیسیون عمران معتقد بود هاشمی این موضوع و پیشنهاد را مطرح نکرده و نسبت به رئیس شورا انتقاد کرد اما محسن هاشمی اعلام کرد من این موضوع را مطرح کرده‌ام که شما آقای سالاری متوجه نشده‌اید! سالاری که نسبت به انتقاد مطرح شده عصبانی شده بود خطاب به هاشمی گفت: شما هر جلسه از شورا را یک جور اداره می‌کنید. رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی سالاری خطاب به وی گفت: شانتاژبازی نکنید آقای سالاری!
عذرخواهی هاشمی
پس از حاشیه‌‌های روز گذشته صحن شورا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، رئیس شورای شهر تهران ضمن عذرخواهی بابت ترک جلسه در حاشیه درگیری لفظی با برخی اعضای شورای گفت: به دلیل اینکه دیشب خوب استراحت نکرده بودم، متاسفانه کنترل جلسه را برای دقایقی از دست دادم. وی درباره دستور جلسات دیروز شورای شهر افزود: در جلسه موضوع ساختار شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی از سوی برخی اعضا مطرح شد و تعدادی از آنها به تصویب رسید. در ارتباط با یکی از همین پیشنهاد‌ها برای دقایقی صحن شورای شهر به تشنج کشیده شد. محسن هاشمی که پیش از ترک اعضا از صحن، اعضای هیأت رئیسه را به جلسه فراخوانده بود، در پاسخ به پرسشی درباره دلیل برگزاری این جلسه گفت: موضوع خاصی نیست، درباره برگزاری این جلسه درخواستی شده بود که آن را برگزار می‌کنیم.


Page Generated in 0/0070 sec