printlogo


کد خبر: 204115تاریخ: 1397/10/10 00:00
نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» آغاز به کار کرد
تقدیر عماری‌ها از شیخ‌زکزاکی و حامد زمانی

آیین افتتاحیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور پرشمار هنرمندان، مخاطبان علاقه‌مند و جمعی از خانواده‌های شهدا و با معرفی برگزیدگان و تقدیر از فیلمسازان برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در ابتدای این مراسم برگزیدگان چند بخش معرفی شدند؛ بر این اساس هیأت داوران بخش «پویانمایی» لوح افتخار را به انیمیشن «روز از نو» به کارگردانی حسن اسدی اهدا کرد و فانوس زرین این بخش هم به «شهر هزار کبوتر» به کارگردانی مشترک پویا نیک‌منش و مریم هاشمی‌نژاد رسید. در بخش «نماهنگ» فانوس زرین به «علی کوچولو» به کارگردانی حامد حیدری اهدا شد و جایزه ویژه این بخش به سیدمهدی حسینی برای نماهنگ‌های «قاصدک»، «خلوت خوب» و «خونه مادربزرگه» رسید. در بخش «برنامه‌های تلویزیونی» لوح افتخار به مستند «به وقت جام» به کارگردانی علیرضا بوالی و فانوس این بخش به مجموعه «دوران» به تهیه‌کنندگی فرشاد منجزی اهدا شد. در بخش «برنامه تلویزیونی اینترنتی» لوح تقدیر به برنامه «یه بوم و دو هوا» به تهیه‌کنندگی فاطمه احمدی و فانوس این بخش به «شهرآرا» به کارگردانی میلاد گودرزی اهدا شد. در بخش «آیتم‌های تلویزیونی، موشن گرافی و کلیپ» هیأت داوران هیچ اثری را واجد دریافت جایزه ندانست. در بخش گزارش خبری لوح افتخار به «معلمانی که کارگری می‌کنند» به تهیه‌کنندگی کاظم دهقانی‌اشکذری اهدا شد و سعید پرویزی‌ برای گزارش «قاچاق سوخت» توانست فانوس این بخش را از آن خود کند. جایزه ویژه بخش گزارش خبری شامل یک جفت «دستکش ننه عصمت» به‌عنوان یکی از یادگارهای سنتی جشنواره عمار، به انتخاب هیأت داوران به زهرا چخماقی، خبرنگار واحد مرکزی خبر اهدا شد. چخماقی هنگام دریافت این جایزه گفت: خوشحالم از حضور در این جمع و نمی‌دانم کجا بهتر از جشنواره عمار می‌توانستم باشم. تلاش می‌کنم وظیفه‌ام را انجام دهم و می‌خواهم شما بویژه خانواده‌های شهدا برایم دعا کنید. نخستین تقدیری جشنواره نهم عمار شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه بود که با حضور نادر طالب‌زاده، مادر شهید عباس بابایی و خانواده شهید جعفری از شهدای گردان فاطمیون، از دختر شهید زکزاکی تقدیر شد.
 بخش دوم اهدای جوایز برگزیدگان نهمین جشنواره فیلم «عمار» با حضور خانواده‌های شهیدان طباطبایی‌مهر، نبی‌لو و محمدی برگزار شد. در بخش «پژوهش‌های سینمایی» فانوس جشنواره نهم به پژوهش «مطالعه توزیع مردمی محصولات رسانه‌ای در اکران مردمی جشنواره فیلم عمار» به نویسندگی رسول احمدی اهدا شد و هیأت داوران هیچ اثری را شایسته دریافت لوح افتخار ندانست.
در بخش «فیلم ما» لوح افتخار به فیلم «یدی» به کارگردانی یزدان عربی اهدا شد و فانوس جشنواره به «کلت» به کارگردانی سپیده شراهی رسید. همچنین در بخش فیلمنامه کوتاه لوح افتخار به «اینجا سرزمین من است» به نویسندگی سیدمهدی میرغیاثی اهدا شد.
در بخش «طرح فیلمنامه»، 2 فیلمنامه «روزی روزگاری بویراحمد» به نویسندگی رضا دانش‌پژوه و «امام جمعه» نوشته میثم مهدی‌راد لوح افتخار دریافت کردند و فانوس این بخش به «لیست شنبه» به نویسندگی مشترک محمدصادق رمضانی و حجت احمدی‌زر اهدا شد.
 در بخش تقدیر از اکران‌کننده‌های برتر سال، نمایندگان گروه‌های اکران مردمی شهرستان آباده و باغ‌ملک تجلیل شدند. حامد زمانی، خواننده کشورمان دومین تقدیری این مراسم بود. علیرضا احمدی‌روشن فرزند شهید احمدی‌روشن، رضوانه باغبانی فرزند شهید باغبانی، مادر شهیدان خالقی‌پور، خانواده شهید احمدی‌روشن و حاج صادق آهنگران در آیین بزرگداشت حامد زمانی روی صحنه حاضر شدند. صادق آهنگران بعد از اهدای جوایزی به حامد زمانی گفت: توفیقی بود که انگشتری از سنگ حرم سیدالشهدا را به عزیز دلم، آقا حامد اهدا کنم. امیدوارم هر بار این انگشتری را می‌بیند به یاد سیدالشهدا بیفتد.
 وی افزود: کل اهداف و تلاش همه ما با نیت جهانی شدن اسلام و اهداف انقلاب بود. امروز اسلام ناب به کوری چشم همه آنها که نمی‌خواستند جهانی شده است. امروز تلاش ما باید در راستای زمینه‌سازی ظهور باشد. در ادامه برنامه صادق آهنگران با درخواست مادر شهید احمدی روشن قطعه‌ای را در رثای حضرت رضا(ع) خواند و حامد زمانی هم به صورت زنده قطعاتی را با همراهی حاضران در مراسم اجرا کرد. پایان‌بخش آیین افتتاحیه نهمین جشنواره فیلم عمار نمایش فیلم کوتاه داستانی «جمعه گل» بود.
 


Page Generated in 0/0066 sec