printlogo


کد خبر: 204129تاریخ: 1397/10/11 00:00
اخبار

انهدام شبکه سوء‌استفاده‌کنندگان  از ارز دولتی
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از شناسایی، انهدام و دستگیری 11 نفر از عناصر اصلی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوءاستفاده‌کنندگان از ارز دولتی در استان کردستان خبر داد. به گزارش فارس، در این اطلاعیه آمده است: در شرایط حساس اقتصادی و لزوم برنامه‌ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبکه معادل 4 هزار و 700 میلیارد تومان ارز دولتی را به بهانه واردات کالاهای ضروری مردم از کشور خارج و در برخی کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در دام افتادند. این اطلاعیه می‌افزاید: این شبکه ارز مورد اشاره را با استفاده از کارت‌های بازرگانی شرکت‌های صوری و با جعل پیش‌فاکتور برای ثبت سفارش واردات کالاهای ضروری و همچنین با پرداخت رشوه از بانک‌های مختلف دریافت کرده و با عدم انجام تعهدات ارزی و استفاده از ترفندهای مختلف، مانع اجرای اقدامات قانونی بانک‌ها در پیگیری اعتبارات ارزی شدند. وزارت اطلاعات به عموم مردم شریف ایران توصیه می‌کند موارد سوءاستفاده مالی بویژه در حوزه ارز دولتی را از طریق تلفن 113 به ادارات کل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام بموقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود.

تجمعات پراکنده دیروز بدون مجوز برگزار شد
معاون سیاسی - امنیتی فرمانداری تهران با بیان اینکه دیروز تعدادی از افراد فرصت‌طلب در مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند، گفت: این تجمع غیرقانونی بوده و البته شرایط تحت کنترل بود. عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در چند روز گذشته تجمعاتی در داخل دانشگاه آزاد به دلیل اتفاق تاثربرانگیز برای دانشجویان این دانشگاه، برگزار شده است، اظهار کرد: این تجمعات نیازی به مجوز فرمانداری یا استانداری نداشت، زیرا داخل دانشگاه برگزار شده است اما دیروز برخی افراد فرصت‌طلب در مقابل دانشگاه تهران تجمعات پراکنده‌ای داشتند که این تجمعات پراکنده بدون مجوز برگزار شد، بنابراین غیرقانونی بود. وی ادامه داد: مشخص بود دست‌هایی در کار است تا فضا ناآرام شود ولی تعداد تجمع‌کنندگان بسیار اندک بود.  معاون سیاسی - امنیتی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه تجمعات با حضور حدود  30-20 نفر برگزار شده است، بیان کرد: اکنون شرایط تحت کنترل است.

سران فتنه ۸۸ به کشور خیانت کردند
فرمانده نیروی انتظامی گفت: سران فتنه به کشور خیانت کردند و باعث شدند در 8 ماه کشور دچار مشکل شود؛ اینها باید در دادگاه عدل الهی و پیشگاه مردم محاکمه شوند. به گزارش فارس، سردار حسین اشتری در همایش عمومی فرماندهان، رؤسا و مدیران فرماندهی تهران بزرگ، 9دی را میثاق مجدد با مقام معظم رهبری، امام و شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت و روز نابودی دشمن بود و روزی بود که دشمنان داخلی و خارجی مایوس شدند. سردار اشتری گفت:‌ قبل از انتخابات ستاد صیانت از آرا تشکیل دادند و قبل از وزارت کشور برخی کاندیداها پیروزی خود را اعلام کردند؛ سران فتنه 88 با شعارهایی که دادند به کشور خیانت کردند و باید در دادگاه عدل‌الهی و پیشگاه مردم محاکمه شوند.

فتنه ۸۸ جنگ تمام عیار علیه ایران بود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی بود، گفت: هدف فتنه‌گران دور کردن مردم از اندیشه‌های امام‌(ره)، رهبر انقلاب و براندازی نظام بود. حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با مهر با اشاره به حضور گسترده مردم در سالگرد حماسه ۹ دی، گفت: حماسه ۹ دی برگ زرین بصیرت، هوشیاری و حضور ملت ایران در مقابل یک فتنه‌ جهانی بود. وی در واکنش به اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه ۹ دی حماسه‌ای از متن مردم نبود گفت: کسانی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند، صرفا به دنبال تحریف مسیر انقلاب اسلامی هستند. سالک با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ یک حرکت ساده نبود، بلکه یک جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی بود، گفت: هدف فتنه‌گران و دشمنان دور کردن مردم از اندیشه‌های حضرت امام‌(ره) و رهبر انقلاب و همچنین براندازی نظام بود اما مردم پای اعتقادات‌شان ایستادند و همواره در ۹ دی پاسخ محکمی به فتنه‌گران و براندازان نظام خواهند داد و در برابر آنان سکوت نمی‌کنند.


Page Generated in 0/0059 sec