printlogo


کد خبر: 204133تاریخ: 1397/10/11 00:00
اخبار

احمد توکلی در نامه‌ای به فرهاد دژپسند:
رئیس سازمان خصوصی‌‌سازی را عزل کنید
رئیس هیات‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی و حمایت از اعلام جرم دیده‌بان علیه وی شد. به گزارش فارس، احمد توکلی در نامه‌ای به فرهاد دژپسند خواستار خلع ید فوری علیمحمدی از مالکیت مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، عزل پوری‌حسینی رئیس فعلی سازمان خصوصی‌‌سازی و حمایت از اعلام جرم دیده‌بان علیه وی شد. همچنین توکلی از دژپسند خواست علت فسخ قرارداد این مجتمع به صورت صریح و مبسوط بیان شود و همه اموال فروخته شده این مجتمع مشخص و از مالک پیشین مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال ستانده شود. توکلی در نامه‌اش آورده است:  آلومینیوم المهدی و هرمزال که حالا هرمز جنوب شده بشدت آسیب‌دیده است. باید به دقت تاوان این آسیب‌ها و اموالی که متعلق به دولت بود و آقای علیمحمدی نمی‌داد یا متعلق به بنگاه بوده و فروخته شده است، معلوم و از تصاحب‌کننده عهدشکن ستانده شود.


قطع 62 هزار و 481 سیمکارت مزاحم
طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا 9 دی 97 تعداد 62 هزار و 481 سیمکارت شخصی به دلیل سوءاستفاده از این امکان شخصی برای ارسال پیامک انبوه و ایجاد مزاحمت برای مشترکان موبایل قطع شده است. به‌گزارش فارس، این سیمکارت‌ها بدون نیاز به شاکی شخصی و بدون توجه به محتوای پیامک توسط رگولاتوری قطع می‌شوند. مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این‌باره گفته بود: سیمکارت‌های شخصی که در تعداد 100 یا 200 پیامک ارسال کنند در حکم ارسال‌کننده پیامک انبوه مزاحم تلقی شده و بدون نیاز به شکایت مشترکان و بدون توجه به محتوای پیامک توسط رگولاتوری قطع می‌شوند. به استناد آمار رگولاتوری، در حال حاضر تعداد مشترکان تلفن همراه 91 میلیون و 824 هزار و 535 نفر و ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 111 درصد است.


مثبت شدن تراز تجاری در 9 ماه 97
صادرات غیرنفتی از ۳۳ میلیارد دلار گذشت
گروه اقتصادی: صادرات غیرنفتی ایران در ۹ ماهه نخست 1397 با رشد  5 درصدی نسبت به ۹ ماهه 1396 به ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید.  به گزارش «وطن‌امروز»، براساس تازه‌ترین آمار گمرک در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن رسیده است. به این ترتیب تا پایان آذر صادرات ایران نسبت به‌مدت مشابه پارسال افزایش40/5 درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است. از سوی دیگر، در این مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران ۲۳ میلیون و ۸۷۱ هزار تن به ارزش ۳۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار بوده است. برهمین اساس، مازاد تراز تجارت خارجی ۷۳۸ میلیون دلار شد.  واردات ایران در این مدت نسبت به 9 ماهه پارسال 3/31 درصد از نظر وزنی و 9/15 درصد از حیث ارزش دلاری کاهش داشته است. گزارش گمرک ایران حاکی از آن است که 3/34 درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، 3/8 درصد مربوط به میعانات گازی و 3/57 درصد مربوط به دیگر کالاها بوده است. اقلام عمده وارداتی در این مدت، شامل ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار و سهم ارزشی 53/4 درصد، قطعات منفصله برای تولید اتومبیل سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل کمتر از ۳۰ درصد به استثنای لاستیک به ارزش یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون دلار و سهم ارزشی 72/3 درصد، برنج به ارزش یک میلیارد و  ۲۳ میلیون دلار و سهم ارزشی 14/3 درصد، لوبیای سویا به ارزش ۹۴۴ میلیون دلار و سهم ارزشی 89/2 درصد و الکترود زغالی برای کوره‌ها به ارزش ۴۳۷ میلیون دلار و سهم ارزشی 34/1 درصد بوده است.
 


Page Generated in 0/0063 sec