printlogo


کد خبر: 204137تاریخ: 1397/10/11 00:00
سخنگوی سازمان تعزیرات مطرح کرد
تشکیل 279 هزار پرونده در حوزه کالا و خدمات

گروه اجتماعی:  سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در 9 ماهه گذشته قریب به ۴۰۰ هزار پرونده داشتیم که ورودی پرونده‌ها با رشد ۱۱ درصدی نسبت به کل سال ۹۶ همراه بوده است. میزان مبالغ هم با رشد ۲۶درصدی به ۷۰ میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش فارس، یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در موضوع جمع‌بندی ۹ ماهه اقدامات این سازمان گفت: قریب به ۴۰۰ هزار پرونده داشتیم که ورودی پرونده‌ها با رشد ۱۱درصدی نسبت به کل سال ۹۶ همراه بوده است. میزان مبالغ هم با رشد ۲۶ درصدی به ۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده است. وی افزود: از این تعداد پرونده ۲۷۹ هزار و ۳۶۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات بوده است و متخلفان به پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند. رایگانی افزود:  در بهداشت و درمان ۳۴ هزار پرونده تشکیل شد که متخلفان ۱۴۵ میلیارد ریال جریمه شدند. در حوزه قاچاق کالا و ارز  هم ۵۰ هزار پرونده تشکیل شده است که متخلفان بیش از ۳۳‌هزار میلیارد ریال جریمه شدند. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در بحث اجرای احکام هم ۳۵۵ هزار پرونده داشتیم که میزان وصولی ما در این مدت ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.
در حوزه شرکت‌های لبنی برای ۳۰ شرکت در شعبه تعزیرات پرونده تشکیل شده است که ۵ پرونده در شعبه تجدید نظر است. یکی از شرکت‌های لبنی به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شده است و درباره یکی دیگر از شرکت‌های لبنی هم ۱۱۷ میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شده است. وی افزود: سیاست تعزیرات در پرونده‌های لبنی این است که با افرادی که مصوبات ستاد تنظیم بازار را اجرا نمی‌کنند برخورد کند. در حوزه مرغ و گوشت 3-2 مرتبه ستاد تنظیم درباره  این محصول اعلام قیمت کرد اما متاسفانه در بازار با عدم همراهی بخش خصوصی مواجهیم و این باعث آشفتگی می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec