printlogo


کد خبر: 204138تاریخ: 1397/10/11 00:00
اخبار

اخبار غیررسمی از استعفای قاضی‌زاده هاشمی
وزیر بهداشت خداحافظی کرده است
وزیر بهداشت روز گذشته در جلسه معاونان وزارت بهداشت از همکاران خود خداحافظی کرد.
به گزارش فارس، حسن قاضی‌زاده روز گذشته در جلسه معاونان وزارت بهداشت که در ستاد این وزارتخانه برگزار شد از همکاران خود خداحافظی کرد. قاضی‌زاده هفته گذشته استعفای خودش را تحویل هیات دولت داد، روز گذشته به‌رغم تکذیب‌های پی‌درپی، این موضوع از منابع موثق مورد تایید قرار گرفت. موضوع اصلی اختلاف بودجه‌ای دولت و این وزارتخانه مطرح شده است. گفتنی است، هنوز به صورت رسمی استعفای قاضی‌زاده پذیرفته نشده و خبرها از رایزنی دولتی‌ها در این باره حکایت دارد.

معاون بنیاد شهید اعلام کرد
ثبت بیش از ۵۰۰ هزار درخواست کارت ایثارگری
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰‌هزار درخواست کارت شناسایی ایثارگری در سامانه ایثار ثبت شده است. به گزارش مهر، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰‌هزار درخواست کارت شناسایی ایثارگری در سامانه ایثار ثبت شده است، از چاپ و ارسال ۴۰۵‌هزار کارت شناسایی ایثارگری خبر داد. محمود پاکدل درباره  آمار ثبت‌نام‌کنندگان دریافت کارت هوشمند ایثارگری گفت: ۵۱۰ هزار نفر از ایثارگران گرامی و خانواده‌های آنها برای دریافت کارت ایثارگری در سامانه ایثار ثبت‌نام کرده‌اند. وی افزود: تاکنون تعداد ۴۰۵ هزار کارت شناسایی ایثارگری صادر و برای ایثارگران ارسال شده است و ۱۰۵ هزار قطعه کارت نیز در دست اقدام برای چاپ است که به ‌محض آماده شدن در روزهای آتی از طریق پست برای ایثارگران ارسال می‌شود. معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کارت‌های شناسایی قبلی از درجه اعتبار ساقط شده است، خاطرنشان کرد: شناسایی و ارائه خدمات به ایثارگران تنها با کارت‌های جدید امکان‌پذیر است. پاکدل با اشاره به فراهم شدن زیرساخت و ظرفیت سامانه ایثار، از واجدان شرایط درخواست کرد هر چه سریع‌تر با دریافت نام کاربری و رمز عبور به سامانه خدمات الکترونیک ایثار مراجعه و درخواست دریافت کارت ایثارگری خود را ثبت کنند.

ورود سامانه بارشی جدید به  کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه (۱۲ دی‌ماه) خبر داد و گفت: روز پنجشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر نیمه غربی در نوار شمالی و مرکزی کشور گسترش خواهد یافت.
احد وظیفه به ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور تقویت شده و دامنه فعالیت آن در نواحی مرکز و شرق کشور در استان‌های کرمان، یزد، جنوب اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی گسترش می‌یابد. این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: انتظار رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد برای مناطق جنوب و جنوب غرب کشور را داریم. افزون بر این بارش برف برای ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه در نواحی شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: خلیج‌فارس سه‌شنبه مواج و توفانی است.
وظیفه با بیان اینکه با خروج سامانه بارشی، از امروز 11 دی ماه برای بیشتر نقاط کشور آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: تنها برای نواحی شمال غرب کشور انتظار ابرناکی و بارش پراکنده داریم. همچنین چهارشنبه (۱۲ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید در نواحی غرب و جنوب غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0053 sec