printlogo


کد خبر: 204157تاریخ: 1397/10/11 00:00
اخبار

ویژه‌برنامه نهمین جشنواره «عمار» در شبکه مستند
ویژه‌برنامه «مستندنگار» به تهیه‌کنندگی رضا جوهرچی از دیروز دوشنبه ۱۰ دی همزمان با برگزاری نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» روانه آنتن شبکه مستند ‌شد. به گزارش «وطن امروز»، برنامه تلویزیونی «مستندنگار» ویژه نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» با پخش آثاری در موضوعات ملت قهرمان، جنگ اقتصادی، مدافعان حرم، نقد درون‌گفتمانی، بیداری اسلامی، جنگ نرم و تاریخ سیاسی ایران از دوشنبه ۱۰ دی ماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. در این برنامه تلویزیونی یک ساعته، هر شب یکی از مستندهای برتر جشنواره «عمار» پخش می‌شود. گفت‌وگو با کارگردان اثر پخش‌ شده و گزارشی از اکران‌ فیلم‌های نهمین جشنواره «عمار» در سینما فلسطین از بخش‌های مختلف این برنامه است.

تغییر در مدیریت  مؤسسه تصویر شهر
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران طی حکمی هاشم میرزاخانی را به عنوان «سرپرست موسسه تصویر شهر» منصوب کرد. به گزارش «وطن امروز»، میرزاخانی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیما است که در کارنامه کاری خود مسؤولیت‌های مختلف فرهنگی- هنری، از جمله رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس، دبیر ۲۷ تا سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و... را دارد. پیش از میرزاخانی، علی احمدی مدیریت این مؤسسه را برعهده داشت.


احتمال برگزاری اختتامیه کتاب سال دفاع‌مقدس در اسفندماه
محمدقاسم فروغی، دبیر جایزه کتاب سال دفاع‌مقدس از برنامه‌ریزی برای برگزاری اختتامیه این جایزه خبر داد. به گزارش فارس، فروغی ضمن اشاره به اینکه زمان برگزاری مراسم اختتامیه هنوز مشخص نیست، توضیح داد: داوری آثار به پایان رسیده و در حال جمع‌بندی نتایج هستیم اما زمان برپایی مراسم پایانی مشخص نیست. با در نظر گرفتن مقدمات کار، چنانچه امکان برگزاری مراسم فراهم شود احتمالا آیین پایانی در اسفندماه برگزار می‌شود. فروغی در پاسخ به این سوال که در بخش‌هایی امکان عدم معرفی اثر شاخص وجود دارد، توضیح داد: اصولا کار داوری بر اساس انتخاب اثر شاخص بوده اما با توجه به اینکه در این دوره معیارهای داوری تغییر کرده و در آنها دقت بسیار صورت می‌گیرد، از این رو در برخی رشته‌ها کار شاخص معرفی نمی‌شود.


تمدید مهلت ثبت‌نام در بزرگ‌ترین کارگاه هنری درباره یمن
مهلت ثبت‌نام برای حضور در کارگاه تخصصی «یمن و نقش من»، با هدف نقش‌آفرینی هنری و رسانه‌ای در پشتیبانی از مردم یمن، تا 12 دی‌ماه تمدید شد. به گزارش «وطن امروز»، این رویداد مردمی 3 ‌روزه که با حضور هنرمندان، فرهیختگان، اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی با هدف حمایت رسانه‌ای از مقاومت مردم یمن برگزار می‌شود، در قالب‌های عکاسی، شعر، داستان کوتاه، قطعه ادبی، نمایشنامه، گرافیک (اعم از پوستر، داده‌نمایی، لوگوتایپ، فوتومونتاژ و...)، نقاشی، ‌تصویرسازی، کاریکاتور، موسیقی، آهنگسازی، مجسمه‌سازی، صنایع دستی، هنرهای مفهومی، هنرهای نمایشی و پرفورمنس، پادکست، سرود و آهنگ، موشن‌گرافی و پویانمایی، فیلم کوتاه، مستند، فیلم داستانی، نماهنگ، صنایع دستی و... برگزار می‌شود. ایده‌های خلاق رسانه‌ای و تولیدات هنری برگزیده که در طول این رویداد و در ادامه آن، تولید خواهند شد در چارچوب پویش‌های تبلیغاتی و با هدف نشر در فضای رسانه‌ای ملی و نیز بین‌المللی در قالب زبان‌های خارجی، مورد حمایت مالی و تبلیغاتی قرار خواهند گرفت و به آثار برگزیده، جوایزی اهدا خواهد شد. این کارگاه هنری، روزهای 19، 20 و 21 دی‌ماه جاری در مدرسه علامه حلی (شماره یک) تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور و مشارکت در فعالیت‌های این کارگاه، می‌توانند با مراجعه به نشانی
 www.ARTCHARITY.ir  نام‌نویسی کنند.


Page Generated in 0/0060 sec