printlogo


کد خبر: 204195تاریخ: 1397/10/12 00:00
اخبار

هیأت نظارت «درازهی»  را محکوم کرد
عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از صدور حکم نهایی نماینده سراوان خبر داد و گفت: تذکر کتبی و درج در پرونده در انتظار درازهی است. علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با مهر، از صدور حکم محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان به دلیل حاشیه‌های اخیرش خبر داد. نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تشکیل نشست، حکم نماینده مردم سراوان را صادر کرد. وی افزود: این حکم در ۹ بند به تصویب رسید و مقرر شد بر اساس ماده ۶ قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عمل شود. سلیمی گفت: همچنین مقرر شد برای نماینده‌ای که فیلم جلسه غیرعلنی را ضبط و منتشر کرده است نیز اعمال ماده ۶ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان شود. عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یادآور شد: به احتمال زیاد برای آقای درازهی فقط بند الف و ب حکم ماده ۶ اعمال شود، یعنی تذکر شفاهی و کتبی به همراه درج در پرونده. البته کسر حقوق هم خواهد شد اما این موضوع اثر زیادی ندارد و تذکر کتبی و درج در پرونده برای نماینده گران تمام خواهد شد.  وی خاطرنشان کرد: حق شکایت برای کارمند گمرک باقی بوده و می‌تواند در دادگستری شکایت کند که به وی اهانت شده است.

تلگرام در امنیت ملی خلل وارد می‌کند
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه شبکه پیام‌رسان تلگرام با امنیت ملی ما همزاد نیست، گفت: ما نباید اجازه دهیم ۴۵ میلیون کاربر تحت تأثیر مؤلفه‌های این شبکه قرار گیرند. به گزارش مهر، سردار غلامرضا جلالی در نشست «بررسی عملکرد پیام‌رسان‌های بومی و نقش نهادهای ذی‌ربط در تقویت و تضعیف آن»، با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی یکی از حوزه‌های پدافندی کشور محسوب می‌شود که پایش و رصد تهدیدات مربوط به آن در مأموریت سازمان پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: هم‌اکنون در فضای موجود شاهد ضعف قوانین و تقسیم کار هستیم و به دلیل همپوشانی وظایف، خطوط اصلی هر نهادی در این حوزه مشخص نیست. وی با بیان اینکه نبود قوانین مشخص در حوزه امنیت ملی، امنیت سایبری و امنیت فیزیکی، باعث کندی کار در بخش فضای مجازی شده است، افزود: تحلیل‌ها نشان می‌دهد تلگرام امنیت ملی را در مؤلفه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیت عمومی مورد تهدید قرار می‌دهد. این موضوع یک بحث حیاتی است و باید برای آن تصمیم‌گیری درستی شود. رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه در حوزه هسته‌ای، پدافند سایبری بدون اختلاف‌نظر در حال کار است، گفت: اما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهد اختلاف‌نظر هستیم و هر کسی از یک منظر به این موضوع نگاه می‌کند، این در حالی است که پیام‌رسانی مانند تلگرام 5 مؤلفه امنیت ملی ما را تحت تأثیر قرار داده و این یک معضل حیاتی است که باید به آن توجه شود.

دلبستگی صد درصدی  به SPV نداریم!
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اروپا در اعمال سازوکار مالی بومی مستقل از آمریکا ناتوان است وSPV آزمونی بزرگ برای آنها خواهد بود. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پس از خروج آمریکا، اروپایی‌ها اصرار داشتند که ایران در برجام بماند و این برنامه را حفظ کند و در مقابل، آنها هم تلاش کنند سازوکار مالی را هرچه زودتر راه‌اندازی کنند تا بتوانند مبادلات مالی خود را در زمانی که آمریکا از برجام خارج شده ادامه دهند. قاسمی در رابطه با زمان راه‌اندازی سازوکار مالی اروپا اظهار کرد: در رابطه با تعیین زمان راه‌اندازی سازوکار مالی اروپا تاریخ‌های متفاوتی وعده داده شد که این مساله می‌تواند به این دلیل باشد که این سازوکار برنامه‌ای جدید است و ابعاد آن خیلی برای طرفین مشخص نبود! وی با بیان اینکه اتحادیه اروپایی باید برای هویت خود و اتحادیه باقی ماندنش تصمیم بگیرد و بهای آن را هم بپردازد، گفت: به هر حال ما اتکای خود را به این سازوکار نگذاشته‌ایم و به صورت ۱۰۰ درصد به آن دل نبسته‌ایم؛ انواع مکانیسم‌ها و کانال‌هایی را که امکان داشته با آن بتوانیم با دیگر کشور‌های جهان کار کنیم بررسی کرده و با بسیاری از کشور‌ها هم به تفاهم رسیده‌ایم. در حال حاضر با تعدادی از این مکانیسم‌ها کار کرده و با آن ادامه خواهیم داد اما علاقه‌مند هستیم که مکانیسم مالی جداگانه با اروپا هم محقق شود.
 


Page Generated in 0/0096 sec