printlogo


کد خبر: 204271تاریخ: 1397/10/13 00:00
اخبار

هواشناسی پیش‌بینی کرد
آسمان ۸ استان برفی و بارانی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی که وارد کشور شده است،  پنجشنبه (امروز) تقویت شده و باعث بارش باران و برف در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی خواهد شد. احد وظیفه به ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور شده  و بتدریج به دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی گسترش می‌یابد که باعث بارش باران و برف می‌شود.  وی گفت: با تقویت سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن به شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، مرکز، جنوب و برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور گسترش می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، بارش در سواحل دریای خزر نیز آغاز می‌شود، همچنین غرب خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. وظیفه با اشاره به اینکه بارش در شمال خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود، گفت: شدت بارش برای شمال خوزستان، شمال فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، جنوب همدان، جنوب غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور تضعیف می‌شود، اظهار داشت: روز جمعه (فردا) بارش در شرق و شمال شرق ادامه خواهد داشت و این سامانه بعدازظهر از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

نصب قاطع‌های حرم مطهر  امامین عسکریین (ع)
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامرا از نصب قاطع (دیواره حائل بین قسمت زنانه و مردانه) حرم مطهر امامین عسکریین با همت استادکاران خوزستانی خبر داد.
به گزارش مهر، عباس قطب‌الدینی گفت: قاطع همان دیواره حائل بین بخش زنان و مردان در حرم‌های مطهر است؛ در برخی زمان‌ها مثل اربعین به دلیل ازدحام جمعیت، فشار زیادی به حائل‌های قدیمی که عمدتا از چوب بود، وارد می‌آمد و آنها را می‌شکست. وی افزود: جوانان خوشفکر ایرانی با حمایت خیران خوزستانی، قاطع‌های جدیدی را طراحی کردند و ساختند که افزون بر طرح زیبا، استحکام بالایی نیز دارد. ستون‌های این کار استیل است و ضمن مقاوم بودن زیبا هم هستند. برای قاب‌های میان استیل نیز از شیشه ضدگلوله استفاده شده که روی آن طرح‌های مذهبی نقش بسته است. رئیس ستاد بازسازی عتبات سامرا اظهار داشت: یکی از هموطنان خوزستانی به ‌نام حاج محمدتقی علاقبندیان و مردم شهیدپرور آبادان هزینه ساخت این قاطع‌ها را تامین کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
پذیرش 4 هزار و ۷۴۹ نفر  در دانشگاه فرهنگیان
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: فهرست اسامی ۴ هزار و ۷۴۹ نفر پذیرفته‌شده نهایی هر یک از رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۷ روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. به گزارش میزان، حسین توکلی با اعلام اینکه نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی  اعلام شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، فهرست اسامی ۴ هزار و ۷۴۹ نفر پذیرفته‌شده نهایی هر یک از رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۷ چهارشنبه ۱۲ دی ۹۷ روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. توکلی گفت: از تعداد ۴ هزار و ۷۴۹ نفر پذیرفته‌شده نهایی، ۲ هزار و ۵۸۱ نفر زن و ۲ هزار و ۱۶۸ نفر مرد هستند. همه پذیرفته‌شدگان مذکور ضرورت دارد یک هفته بعد از اعلام اسامی‌شان در سایت سازمان سنجش، برای اطلاع از برنامه زمانی، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت‌نام اینترنتی یا مراجعه حضوری برای ثبت‌نام به سایت دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0055 sec