printlogo


کد خبر: 204272تاریخ: 1397/10/13 00:00
آوای شهر

بر اثر ترکیدگی لوله فاضلاب  در حوالی میدان انقلاب اتفاق افتاد
انتشار بوی نامطبوع  در بخش وسیعی از پایتخت
رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران گفت: منشأ بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست. به گزارش ایسنا، در حالی که بویی مشمئز‌کننده در سطح شهر تهران استشمام می‌شود، رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران به ایسنا اظهار داشت: هنوز منشأ بو مشخص نیست و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط‌زیست در تلاش هستند منشأ آن را پیدا کنند. وی از شهروندان درخواست کرد اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط‌زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند. گفتنی است علت این بوی نامطبوع، ترکیدگی لوله فاضلاب  در حوالی میدان انقلاب اعلام شده است.

فرماندار تهران مطرح کرد
بازرسی مستمر از صنوف تهران
معاون استاندار تهران ضمن اشاره به نظارت و کنترل بر عملکرد اصناف گفت: تیم بازرسی فرمانداری تهران با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها به صورت هفتگی از مناطق مختلف شهر تهران بازدید میدانی خواهد داشت.
به گزارش فارس، عیسی فرهادی، فرماندار تهران درباره  بازرسی و بازدید سرزده تیم بازرسی فرمانداری تهران از صنوف گوناگون  تهران در سطح منطقه ۱۵  گفت: بر اساس گزارشات شهروندان تهرانی در خصوص کم‌فروشی، مسایل بهداشتی و سایر موارد، اداره بازرسی فرمانداری با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از سطح شهر بازدید میدانی به عمل آورد تا موارد گزارش شده مورد بازرسی و اقدام قرار گیرد. معاون استاندار و فرماندار تهران به استمرار این گونه بازدید‌ها تأکید کرد و افزود: رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردم از وظایف خطیر اداره بازرسی تهران است که به صورت هفتگی این نظارت در سطح اصناف مختلف در مناطق بیست‌گانه ادامه خواهد داشت. وی افزود:  ناظرین اصلی بر عملکرد و اداره شهر مردم هستند و باید ضمن همکاری با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و ارسال گزارش تخلفات در سطح شهر، در تحقق اهداف حقوق شهروندی پیشقدم باشند.

معاون اداره محیط‌زیست تهران:
«فیلتر دوده» مصوبه‌ای لازم‌الاجراست
معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه مصوبه فیلتر دوده لازم‌الاجراست، گفت: به نظر می‌رسد اظهارنظرهای غیرکارشناسانه درباره فیلتر دوده به دلیل مشکلات اعتباری مطرح شده است. به گزارش ایسنا، هفته گذشته اعضای شورای شهر تهران به خرید فیلتر دوده از محل اوراق مشارکت رأی ندادند و موضوع «خرید فیلتر دوده» از ردیف این اعتبار حذف شد. همچنین محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر گفته بود: فیلتر دوده کارایی لازم را ندارد و بسیاری از اتوبوس‌هایی که این فیلتر را نصب کرده بودند اقدام به باز کردن فیلتر کرده‌اند. بهتر است به جای فیلتر دوده، اتوبوس نو بخریم و من اصرار معاونت حمل‌و‌نقل را بر خرید فیلتر دوده‌ای که کارایی ندارد، نمی‌فهم. در این راستا محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران با تاکید بر اینکه فیلتر دوده مصوبه هیات دولت است، اظهار داشت:  تمام بحث‌های کارشناسی فیلتر دوده و چگونگی کارایی آن در زمان تصویب مصوبه انجام شده، بنابراین تبدیل به مصوبه‌ای لازم‌الاجرا شده است. وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران موظف هستند تکلیفی را که دولت بر عهده آنها گذاشته اجرا کنند، گفت: بخشی که عهده‌دار مسؤولیتی است، نمی‌تواند درباره آن مسؤولیت اظهارنظرهای کارشناسی کند. معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران در پایان با بیان اینکه به نظر می‌رسد اظهارنظرهای غیرکارشناسانه درباره فیلتر دوده به دلیل مشکلات اعتباری مطرح شده است، تصریح کرد: فیلتر دوده در مدت زمان مشخصی به صورت پایلوت روی چند اتوبوس نصب شد و در آن بازه زمانی هیچ گزارش مکتوبی از شهرداری مبنی بر اینکه این فیلترها مشکلی دارند، برای محیط‌زیست استان تهران ارسال نشد.


Page Generated in 0/0055 sec