printlogo


کد خبر: 204276تاریخ: 1397/10/13 00:00
اخبار

چه دستگاهی باید از منافع کشور دفاع کند؟
خاک ‌خوردن 17 ساله  10 هزار کانتینر کالا در گمرک
در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان و گمرک شهید رجایی اعلام شد ۴۲ هزار کانتینر در محوطه‌‌های بندر شهید رجایی دپو شده که ۱۰هزار کانتینر از سال ۸۰ تا حالا تعیین‌تکلیف نشده‌‌‌اند. به گزارش ایسنا، افزایش قیمت ارز باعث شده قیمت کالاهای وارداتی افزایش پیدا کند که این مساله در نهایت باعث کاهش واردات کالاهای خارجی شده است. حسین سعیدی، سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان و مدیرکل جدید گمرک شهید رجایی در این نشست اظهار داشت: آمادگی داریم در بحث تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه به یک جمع‌‌‌بندی برسیم. بسیاری از این کالاها به‌دلیل محدویت‌‌های ناشی از قوانین و مقررات جاری، امکان خروج از بندر را پیدا نکرده است و با تعامل خوب 2 مجموعه قابل حل است.


دبیر اتحادیه محصولات معدنی:
معدنکاران از جهانگیری  بیشتر از ترامپ می‎ترسند!
دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران با بیان اینکه مشکل اساسی بخش معدن متولی این صنعت است، گفت: وقتی مدیر دولتی در اتاق خود را به روی فعالان اقتصادی می‌بندد، چگونه می‌توان به کسب و کار امیدوار بود. کامران وکیل در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در بخش سنگ آهن متأسفانه معادن در دوره‌ای متهم به خام‌فروشی شدند ولی پس از اینکه واحدهای فرآوری در این معادن مستقر شد این مشکلات برطرف شد اما اعمال قوانین جدید دولتی و حتی هزینه‌های بالای حمل‌ونقل موانع فعالیت آنها را بیشتر کرده است. وکیل با بیان اینکه در این شرایط سخت تحریم دولت باید در کنار فعالان اقتصادی کشور باشد، افزود: متأسفانه این روزها دولت گوش شنوایی برای شنیدن دردهای فعالان اقتصادی ندارد. ما به هیچ عنوان نگران تحریم‌های بین‌المللی نیستیم اما نگرانیم که دولت در تصمیمات متعدد هر روز بخشنامه‌ جدیدی را ابلاغ کند. وی ادامه داد: رحمانی پیش از وزیر شدن و در زمانی که قائم‌مقام وزیر صنعت بود در جلساتی با فعالان اقتصادی می‌گفت یکی از اتاق‌های طبقه دهم وزارتخانه به تشکل‌ها اختصاص دارد و آنها می‌توانند با حضور در این اتاق همفکری‌های لازم را با وزارتخانه داشته باشند اما در عمل هیچگاه در این اتاق باز نشد. وکیل تصریح کرد: من از اینکه ترامپ هر روز صحبت از اعمال تحریم‌های جدید کند نمی‌ترسم اما از این می‌ترسم که معاون اول رئیس‌جمهور در سخنرانی‌هایش از سیاست‌گذاری‌هایی صحبت می‌کند که نه‌تنها عایدی برای فعالان صنعت ندارد بلکه آنها را نگران‌تر می‌کند.


معاون برنامه‌ریزی وزارت راه‌وشهرسازی:
ایران در اولویت بازسازی سوریه است
موافقتنامه نهایی راهبردی ایران و سوریه تهیه شده ولی هنوز به امضا نرسیده است؛ در این موافقتنامه، نظام تأمین مالی هم پیش‌بینی شده است. امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت راه‌وشهرسازی با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر مکانیزم تأمین مالی را دولت سوریه تدارک نبیند، بخش خصوصی ما هم نمی‌تواند ورود پیدا کند. یکی از پیش‌نیازهای مشارکت بخش خصوصی ما در بازسازی سوریه، شفاف بودن نظام تأمین مالی طرف سوری است. وی افزود: سوری‌ها یا امتیاز می‌دهند یا منابع مالی. قرار نیست مبلغ یا منبعی را دولت ایران سرمایه‌‌گذاری کند بلکه قرار است بازار کار مناسبی را در این کشور فراهم کند. امینی تصریح کرد: با وجود متقاضیان زیاد برای مشارکت در بازسازی سوریه اما دولت دمشق و خود مردم این کشور مایل هستند این پروژه‌ها را به ایران و بخش خصوصی کشورمان واگذار کنند. وی با بیان اینکه سوری‌ها متقاضیان زیادی برای مشارکت در بازسازی کشورشان دارند، گفت: از روسیه و کشورهای عربی به دمشق مراجعه کرده‌‌اند تا در پروژه‌‌های عمرانی سوریه مشارکت کنند اما دولت دمشق و خود مردم این کشور مایل هستند این پروژه‌ها را به ایران و بخش خصوصی کشورمان واگذار کنند، بنابراین قطع به یقین منابع مالی از سوی دولت ایران برای بازسازی سوریه نخواهد رفت.


Page Generated in 0/0054 sec