printlogo


کد خبر: 204281تاریخ: 1397/10/13 00:00
اخبار

برگزاری اجلاس 2 روزه  جامعه مدرسین
عضو هیأت رئیسه خبرگان با تأکید بر اینکه روحانیت در کنار مردم قرار دارد، گفت: جمع‌بندی اجلاس جامعه مدرسین به اطلاع رهبر انقلاب و سران سه قوه می‌رسد. آیت‌الله عباس کعبی در حاشیه افتتاحیه اجلاس
2 روزه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با رسا، با بیان اینکه در نخستین روز یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین با علمای بلاد هم‌اندیشی می‌شود، گفت: عنوان اجلاس امسال روحانیت و صیانت از نظام اسلامی در چهلمین سال انقلاب است که 3 کمیسیون صیانت و امنیت، حوزه و روحانیت و فرهنگی و اجتماعی موضوعات را پیگیری می‌کنند. وی افزود: جمع‌بندی این 3 کمیسیون با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی، کشوری و لشکری در اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین که فردا برگزار می‌شود مطرح خواهد شد و جمع‌بندی اجلاس‌ها به اطلاع رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه خواهد رسید. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دبیرخانه‌ای برای اجرایی کردن مصوبات اجلاس تشکیل می‌شود، اظهار داشت: بحمدالله در 10 اجلاس گذشته این فرآیند طی شده و برکات زیادی داشته و در این اجلاس هم این فرآیند طی خواهد شد.

برخی جناح‌ها از حادثه دانشگاه آزاد سوءاستفاده می‌کنند
دادستانی کل کشور نشستی خبری را درباره حادثه دانشگاه آزاد با حضور رئیس این دانشگاه تشکیل داد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام منتظری در ابتدای این جلسه با اظهار تأسف از وقوع حادثه در دانشگاه آزاد از درگاه خداوند برای جان‌باختگان غفران و برای بازماندگان صبر و برای مجروحان شفا خواست و گفت: میزان قصور و تقصیرات باید در چارچوب ضوابط بررسی و به‌تناسب برخورد شود. وی افزود: حقوق خانواده جان‌باختگان باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه قضایی این اطمینان را می‌دهد که حقوق آسیب‌دیدگان استیفا و با مقصران مطابق موازین برخورد خواهد شد. در صحبت با دانشجویان به‌نظرم رسید برخی مطالبات دانشجویان بحق است و آنها را پیگیری خواهم کرد اما نشانه‌هایی دیدم که به‌نظرم رسید عده‌ای از جناح‌های سیاسی و افراد خارج می‌خواهند از این حادثه برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده کنند. دادستان کل کشور گفت: میزان تقصیرات هرکس در این حادثه را فقط دادگاه تعیین می‌کند و مواردی که الان توسط پلیس، پزشکی قانونی و... اعلام می‌شود نهایی و کامل نیست.

معرفی ‌‌استانداران جدید  خراسان رضوی، یزد، قم ‌و‌ فارس
در جلسه دیروز ‌هیات دولت که به‌ریاست رئیس جمهور‌ برگزار شد، ‌استانداران خراسان رضوی، قم، فارس و یزد‌ از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.‌ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت به موجب تصمیم هیأت وزیران در جلسه دیروز، علیرضا رزم‌حسینی، بهرام سرمست، محمدعلی طالبی و عنایت‌الله رحیمی به ترتیب به عنوان استانداران خراسان رضوی، قم، یزد و فارس انتخاب شدند. علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، کارشناس اقتصاد، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ استاندار کرمان بوده است.  همچنین، بهرام سرمست، دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است و سمت‌های سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و مدیرکل سیاسی،‌ انتخابات و تقسیمات سیاسی استانداری تهران را در کارنامه خود دارد. محمدعلی طالبی، استاندار یزد، دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است و پیش از این معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بوده است.عنایت‌الله رحیمی، استاندار جدید فارس دانش‌آموخته دکترای شهرسازی است و پیش از انتصاب به عنوان استاندار فارس، سمت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس را برعهده داشته است.
 


Page Generated in 0/0056 sec