printlogo


کد خبر: 204282تاریخ: 1397/10/13 00:00
اخبار

ختم رسیدگی به پرونده عمارت‌ساز
پنجمین جلسه رسیدگی به اتهام علی‌اکبر عمارت‌ساز، معاون وقت اجرایی مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در جلسه پیشین رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان یکی از اتهامات عمارت‌ساز را شرکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی بالغ بر ۳۴۲ فقره چک بدون ضمانتنامه بانکی و پشتوانه به ارزش ۵۵ هزار و ۹۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و تصویب و صدور امضای ۶۳ فقره ضمانتنامه خارج از حدود اختیار جمعا به مبلغ ۹ هزار و ۳۱ میلیارد و ۷۳ میلیون و ۱۲۷ ریال اعلام کرد. علاوه بر‌ اتهام مورد اشاره،  متهم اتهامات دیگری از جمله پولشویی، اختلاس توام با جعل، معاونت در اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، تصرف غیرقانونی در اموال توقیف شده، اخذ رشوه، صدور گواهی خلاف واقع، تحصیل مال از طریق نامشروع و خیانت در امانت را در پرونده خود دارد. در جلسه دیروز رسیدگی به اتهامات عمارت‌ساز، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: متهم خارج از حدود اختیار ضمانتنامه صادر کرده و دادگاه حقوقی در این‌باره رای داده است. در باب تعدد جرم، استناد ما به تبصره یک ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی است و دادگاه باید برای هر عنوان جزایی مجازات تعیین کند. به گزارش میزان، وی افزود: درباره ادعای وکیل متهم مبنی بر اینکه وجه ضمانتنامه‌ها پرداخت شده است، گفتنی است بازگشت وجه برخی از آنها تا 2 ماه طول کشیده است، آنچه مهم است متهم پی در پی چک‌های بین‌بانکی را صادر و جایگزین می‌کرده است. نماینده دادستان ادامه داد: درباره وجوه تحصیل شده توسط متهم به اقاریر وی استناد شده و هر ضمانتنامه و چک بین‌بانکی که خود متهم اقرار به جعلی بودن آنها کرده و علاوه بر آن عوایدی که از آنها حاصل شده مورد بررسی قرار گرفته است. قاضی صلواتی در پایان جلسه دیروز، ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و گفت: حکم در مهلت قانونی صادر و اعلام خواهد شد.

بازدید سرلشکر باقری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس بازدید کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر محمد باقری در جریان سفر به استان هرمزگان از بخش‌های مختلف پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس بازدید کرد. باقری در این بازدید با حضور در اتاق کنترل پالایشگاه در جریان روند تولید فرآورده‌های نفتی این مجموعه قرار گرفت و اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نماد خودباوری و توانمندی جوانان ایرانی است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اجرای این پروژه نشان دادند می‌توانند کارهای بزرگی را بدون اتکا به شرکت‌های خارجی انجام دهند. سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه خاطرنشان کرد: این پروژه در اختیار شرکت‌های خارجی بود که با شروع تحریم‌ها، آن شرکت‌ها اجرای پروژه پالایشگاه را رها کردند و رفتند. وی افزود: پس از خروج شرکت‌های خارجی این پروژه عظیم به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپرده شد و این دستاورد بزرگ ملی با همت و مدیریت جهادی و انقلابی به ثمر نشست.

گزارش موشکی وزیر دفاع به هیأت دولت
وزیر دفاع از وضعیت موشکی کشور به هیات دولت گزارش داد. به گزارش تسنیم، امیر حاتمی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هیات دولت گزارشی از وضعیت پیشرفت دفاعی بویژه موشکی ارائه شد. وی افزود: در زمینه‌های مختلف موشکی؛ موشک هوا به هوا، زمین به هوا، زمین به زمین، سطح به سطح، ساحل به دریا و زیرسطح به سطح گزارش داده شد که مورد توجه هیات دولت و رئیس‌جمهور قرار گرفت. وزیر دفاع تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در راستای برنامه‌ای است که به مجلس ارائه شده و این توانایی‌ها موجب رشد بازدارندگی کشور است. امیر حاتمی ادامه داد: همه پیش‌بینی‌هایی که برای سال 98 انجام شده بویژه درباره دقت موشک‌ها در دست انجام است.


Page Generated in 0/0052 sec