printlogo


کد خبر: 204292تاریخ: 1397/10/13 00:00
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
انتخاب دبیردر گذشته توسط اعضا انجام می‌شد

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا عاملی، به عنوان گزینه مطرح برای دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون داشتن عضویت می‌تواند به این سمت دست یابد، گفت: رئیس‌جمهور سه‌شنبه شب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت و به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد اگر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر مثبت خود را اعلام کنند، رهبری نیز حکم عضویت وی را صادر خواهند کرد.
دکتر مهدی گلشنی در گفت‌وگو با راه دانا درباره سازوکار و نحوه انتخاب دبیر این شورا، اظهار داشت: انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گذشته به این صورت بود که اعضای شورا فرد یا افرادی را به عنوان گزینه و کاندیدا مطرح کرده و در پی آن اعضای شورا رأی مثبت یا منفی خود را نسبت به گزینه اعلام می‌کردند. این‌بار اما برای انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس‌جمهور گزینه مد نظر خود را پیشنهاد کرد.
 وی در پاسخ  به این سوال که آیا عاملی، به عنوان گزینه مطرح برای دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون داشتن عضویت می‌تواند به این سمت دست یابد؟ گفت: رئیس‌جمهور سه‌شنبه شب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت و به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد اگر اعضای شورا نظر مثبت خود را اعلام کنند، رهبری نیز حکم عضویت وی را صادر خواهند کرد.
گلشنی در بخشی از اظهارات خود عنوان کرد: اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در حضور رئیس‌جمهور و گزینه مد نظر که به دعوت آقای روحانی در جلسه حاضر بود، نظر مثبت خودشان را درباره دبیری آقای عاملی اعلام کردند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: از جمع حاضران در جلسه 19 نفر به عاملی رأی مثبت و 13 نفر نیز رأی منفی دادند.
  انتصاب حجت‌الاسلام دکتر عاملی
 به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی
در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته پس از نظر شورا، در حکمی حجت‌الاسلام دکتر سیدسعیدرضا عاملی را به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند.
 


Page Generated in 0/0061 sec