printlogo


کد خبر: 204298تاریخ: 1397/10/15 00:00
برخی در بازار قصد جلوگیری از برخورد با برندهای متقلب را دارند
هزاران تولیدکننده پوشاک قربانی منافع چندین فروشگاه

برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق، اگر چه شامل 100 فروشگاه متخلف می‌شود اما ۱۰۰ هزار فروشگاه عرضه‌کننده پوشاک داخلی را می‌تواند نجات دهد. به گزارش مهر، هفته گذشته بود که حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق در واحدهای تجاری، از تشکیل تیم‌هایی با حضور نمایندگان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و پلیس خبر داد که به مجتمع‌های هدف مراجعه و اخطار کتبی نهایی پیش از مقابله را به واحدهای صنفی ابلاغ کرده‌اند. به موازات این، درست از دوشنبه ۱۱دی‌ماه هم برخورد گام به گام با پوشاک قاچاق محرز شروع شد و به اذعان بهرام شهریاری، نایب‌رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران، در گام اول با فروشگاه‌های با متراژ بیش از ۴۰۰متر در مجتمع‌های شناخته شده تهران برخورد شده است که این فروشگاه‌ها با تابلوی یک برند، پوشاک غیرمجاز عرضه می‌کردند. اما گویا این موضوع به مذاق بعضی افراد خوش نیامده و با بهانه‌های واهی، درصدد متوقف کردن و اشکال‌گیری از طرح یاد شده هستند به طوری که مجید افتخاری، عضو هیات مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نیز در این باره اعلام کرده در چند روز اخیر، برخی مسؤولان و افراد در حوزه‌های مختلف صنعت پوشاک به بهانه اینکه این اقدامات، منجر به از بین رفتن آرامش بازار می‌شود، سعی در توقف طرح داشته‌اند. وی با طرح این پرسش که چگونه ممکن است جمع‌آوری متقلبان منجر به از بین رفتن آرامش بازار شود، گفت: این افراد یک جریان سازمان‌یافته را تشکیل می‌دهند که با 2 کلید‌واژه «آرامش بازار از بین می‌رود» و «بازار پلیسی می‌شود»، قصد جلوگیری از برخورد با برندهای متقلب را دارند. در واقع اینگونه می‌توان گفت که نسبت یک به هزار فروشگاه، عدد ناچیزی است و نمی‌توان گفت برخورد با این تعداد فروشگاه، کمبودی در بازار شب عید ایجاد می‌کند و به این ترتیب، نظم بازار را به هم می‌ریزد. با همه این شرایط، حالا باید پرسید آیا منافع این ۱۰۰فروشگاه عرضه‌کننده پوشاک قاچاق محرز ارجح است یا ۱۵هزار واحد صنفی و ۱۵۰۰واحد صنعتی تولیدکننده پوشاک؟
 


Page Generated in 0/0049 sec