printlogo


کد خبر: 204311تاریخ: 1397/10/15 00:00
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در اولین خطبه خود در نماز جمعه تهران:
نسخه مقاومت را با حضور جوانان در نقش‌‌های مدیریتی تکمیل کنید

حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، خطیب موقت جمعه تهران در اولین خطبه خود در این جایگاه بر ضرورت حضور جوانان در نقش‌‌های مدیریتی کشور تاکید کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، پس از اعلام حکم انتصاب حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری به عنوان خطیب موقت جمعه تهران از سوی رهبر انقلاب، وی دیروز نخستین خطبه‌های خود در نماز جمعه تهران را در مصلای امام خمینی(ره) قرائت کرد. اما حواشی مربوط به اظهارات حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌‌های نماز جمعه و نحوه ورود او به محل نماز جمعه قابل توجه بود و وی مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.
حاج‌علی‌اکبری از در ورودی نمازگزاران وارد مصلای امام خمینی(ره) شد. او همچنین بلافاصله پس از ورود به مصلا به جایگاه ویژه خطیب نرفت و پای صحبت‌‌های مدعوان قبل از آغاز مراسم نشست. اظهارات حاج‌علی‌اکبری درباره برداشته شدن 2 ردیف نرده‌ها و میله‌‌های مربوط به جایگاه مسؤولان نیز قابل توجه بود. البته با توجه به حساسیت‌‌های امنیتی درباره مقامات و مسؤولان کشوری شرکت‌کننده در نماز جمعه، یکی از این ردیف‌ها همچنان تعبیه شده تا ملاحظات امنیتی درباره مقامات و مسؤولان شرکت‌کننده در نماز جمعه رعایت شود. پس از پایان خطبه‌ها و قرائت نماز نیز خطیب جدید نماز جمعه تهران باز به میان جمعیت رفت و از همان در ورودی نمازگزاران مصلا را ترک کرد. حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در میان مردم باعث شد نمازگزاران از این فرصت استفاده کنند و با وی به گفت‌وگو بپردازند.
قدردانی از رهبر انقلاب
امام‌جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به انتصاب خود به امامت‌ جمعه موقت تهران گفت: بر خود فرض می‌دانم از رهبر عالیقدر و حکیم انقلاب به خاطر اعتماد به شاگرد کوچک‌شان صمیمانه تشکر کنم و امیدوارم به دعای رهبر عزیز و عالیقدر و شما برادران و خواهران در انجام این وظیفه مهم موفق باشم. حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: از کسانی که در این مدت ابراز خوشحالی کردند، تشکر می‌کنم. همچنین از کسانی که نگران شدند و  نقدی داشتند، تشکر می‌کنم و از این به بعد هم به نقد مشفقانه بیشتر احتیاج داریم. وی با بیان اینکه امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب وظیفه داریم مانند جان‌مان از نماز جمعه مراقبت کنیم، بر کیفیت‌بخشی به نماز جمعه تأکید کرد و گفت: باید نماز جمعه را بهتر از همه سال‌ها برگزار کنیم. نیاز به یک نماز جمعه باشکوه و با‌صلابت و شیرین بیشتر از همیشه احساس می‌شود.
حاج‌علی‌اکبری در ادامه خطبه از برداشته شدن 2 ردیف میله‌‌های مخصوص مقامات و مسؤولان در نماز جمعه تهران گفت. وی با بیان اینکه عزیزان نمازگزار از وجود میله‌های نماز جمعه خشنود نیستند، اظهار داشت: از ستاد نماز جمعه خواهش کردم و دوستان حفاظت هم محبت کردند و 2 ردیف از موانع برداشته شد و بخش باقیمانده مورد نیاز است که نسبت به آن هم اصلاح دقیق‌تری خواهد داشت. حاج‌علی‌اکبری افزود: نمازگزاران علاقه‌مند هستند محیط نماز جمعه دوستانه باشد و مسؤولان عزیز هم چنین احساسی دارند و من می‌بینم که برخی از آنها در بین جمعیت حضور دارند. وی تصریح کرد: ان‌شاءالله هم فاصله‌ ظاهری و هم فاصله حقیقی بین مردم و مسؤولان  برداشته شود و راه نهضت را پرشورتر از همیشه و با قوت بیشتر ادامه دهیم. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، بر حضور پرشور مردم در نماز جمعه‌ تأکید کرد. به گزارش فارس، حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه بهمن امسال باید حماسی‌تر از همیشه برگزار شود، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه، باطل‌السحر فتنه‌ها خواهد بود و ملت ایران، با حضور خود، همواره دشمنان را به خشم آورده است. وی ادامه داد: ماجرای خروج زبونانه نیروهای آمریکا از منطقه مسأله کمی نیست. البته مواظب سایر توطئه‌ها هستیم ولی اصل خروج آنها و بعد، حضور بزدلانه رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا در عراق و سخنی که از سر حسرت گفت مبنی بر اینکه بعد از این همه هزینه باید با ترس و وحشت به عراق بیایم، نشانه‌های مهمی است. وی ادامه داد: غرب آسیا به خاطر مقاومت ملت ایران به گورستان آرزوهای آمریکایی تبدیل شد و به لطف خدا، رژیم صهیونیستی در برابر ملت ما روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارد و نصاب شکست آنها به 2 روز رسیده است؛ این اتفاق کمی نیست. همچنین جبهه مقاومت به زنجیره طلایی مقاومت در منطقه تبدیل شده است؛ از حزب‌الله لبنان گرفته تا حشدالشعبی عراق و قوات‌الوطنی سوریه و انصارالله یمن و مقاومت مردمی در نیجریه و بحرین و ایستادگی مؤمنانه ملت مظلوم و سلحشور یمن، زنجیره طلایی و سلسله‌الذهب را در منطقه تشکیل داده است؛ اینها حاصل مقاومت است. امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران در بخش‌های گوناگون در حال دریافت میوه‌های مقاومت است، تصریح کرد: باید بایستیم و مقاومت کنیم. بهمن امسال ان‌شاءالله بهمنی متفاوت و آکنده از دلبستگی و وفاداری ملت ایران در سایه‌سار نظام مقدس بر محور ولایت خواهد بود. بخش پایانی نخستین خطبه‌های نماز جمعه حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، خطاب به مسؤولان کشور بود: «مسؤولان عزیز، با اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی، نسخه مقاومت را تکمیل و میدان را برای جوانان نخبه و مهیای خدمت آماده کنند. امیدواریم در روزهای سختی که جامعه به خاطر تحریم‌ها و دشواری‌های اقتصادی تجربه می‌کند، مسؤولان صبورانه و مهربانانه، مجاهدت را بیشتر کنند و توکل به خدا را افزایش دهند؛ همچنین  مهربانی‌شان با مردم را تقویت کنند. این امتحانی‌ است برای همه ما و امیدواریم همه در این امتحان موفق شوند».


Page Generated in 0/0064 sec