printlogo


کد خبر: 204315تاریخ: 1397/10/15 00:00
اخبار

در خطبه‌‌های نماز جمعه اهواز انجام شد
قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی در خوزستان
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: آستان قدس یک مرکز دربرگیرنده درمانگاه و اورژانس، مدرسه و کتابخانه در اهواز تأسیس و خدمات شایسته‌ای به استان خوزستان ارائه کرد. به گزارش رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری دیروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با تشکر از متولی آستان قدس رضوی که در برنامه‌های‌شان خدمت به خوزستانی‌ها را عنوان کرده است، ادامه داد: در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مصمم شد یک مرکز دربرگیرنده درمانگاه و اورژانس، مدرسه، کتابخانه، سالن ورزشی و اجتماعات را در اهواز تأسیس کند که در این‌باره از شهردار خواستیم هزینه تهیه زمین را متقبل شود. وی با بیان اینکه هزینه‌های اداره و تأسیس مرکز از سوی آستان قدس رضوی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: شهردار و شورای شهر زمینی را به مساحت ۱۰ هزار متر اهدا کردند که در این‌باره از آنها کمال تشکر و قدردانی را داریم.

دولت هر روز فربه‌تر می‌شود
محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای گرانقدر اردکان که شامگاه پنجشنبه در مسجد امام سجاد(ع) این شهر برگزار شد در سخنانی با بررسی شرایط امروز کشور تصریح کرد: وقتی قانون درست اجرا نمی‌شود و رابطه حاکم می‌شود، وقتی فرقی بین تولیدکننده و دلال نیست و حتی دلال و قاچاقچی و قانون‌شکن قوی‌تر هستند، می‌شود همین شرایطی که امروز تولیدکننده ما متضرر می‌شود و کارگاه‌های تولیدی بسته ‌شده و به ورشکستگی می‌افتند اما آن 4 درصدی‌های رانت‌خوار هر روز بر ثروت‌شان افزوده شده و فربه‌تر می‌شوند. به گزارش فارس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نقش مردم در اداره جنگ پرداخت و خاطرنشان کرد: هر گاه مردم پای ‌کار بودند، آن کار با موفقیت و پیروزی همراه بوده، نمونه آن‌هم حضور مردم در دوران دفاع‌مقدس است. این مردم بودند که جنگ را اداره کردند و نتیجه آن‌ هم عزت برای کشور بود، آن‌ هم در مقابل دشمنی که از سوی ابرقدرت‌های بزرگ دنیا حمایت می‌شد. اکنون هم اداره کشور با باور به مردم ممکن است نه با اتکا و اعتماد به بیگانه؛ اگر مردم محور اقتصاد و فرهنگ شدند، اقتصاد و فرهنگ قدرت می‌گیرد و البته با تصدی‌گری دولت، اقتصاد هر روز ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر و دولت روزبه‌روز فربه‌تر و ناکارآمدتر می‌شود. وی افزود: مساله امروز ما و مشکل اقتصاد ما کمبود منابع نیست، ضعف مدیریت است. مشکلات هست، نواقص هست اما این کشور دارای منابع فراوان است و از آن مهم‌تر، دارای جوانان توانمند و خلاقی است که می‌توانند با مدیریت درست، ساختارهای ناکارآمد را اصلاح و مشکلات را
حل کنند‌.

پراشکال‌ترین مجلس پس از مجلس ششم را شاهد هستیم
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، مجلس فعلی را پراشکال‌ترین مجلس پس از دوره ششم نامید و تصریح کرد: در صورت تغییر اساسی در مجلس دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شوراها شروع می‌شود. به گزارش فارس، نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور، روز پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه در تهران برگزار شد.
سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون در این جلسه در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری، به این نکته اشاره کرد که اولویت و تمرکز فعالیت‌‌های کانون در سال ۹۸ معطوف به انتخابات مجلس شورای اسلامی است که تحول در آن و انتخاب نمایندگان ولایی و مردمی ضرورت کنونی انقلاب است و بسیاری از آسیب‌های فعلی به دلیل ضعف و فشل بودن مجلس فعلی است که بعد از مجلس ششم پراشکال‌ترین مجالس بعد از انقلاب است و در صورت تغییر اساسی دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شوراها شروع می‌شود.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به CFT در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس
کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته تشکیل جلسه خواهند داد. به گزارش تسنیم، در همین رابطه، بررسی ایرادات شورای نگهبان در رابطه با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0058 sec