printlogo


کد خبر: 204323تاریخ: 1397/10/15 00:00
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مطرح کرد
اجرای طرح‌های شکست‌خورده در شهرداری

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر به موضوع طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: ما مدام به مدیریت شهری گفتیم زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح فراهم نیست و کار را به تعویق بیندازند اما آنها قبول نکردند و درآمد طرح ترافیک به نصف رسید.
 محمد علیخانی درباره کمک‌های دولت به شهرداری تهران به فارس گفت: دولت به وظایف خود عمل نکرده است، اینکه دولت این پول را در کجا هزینه کرده است بنده اطلاعی ندارم. وی با بیان اینکه بسیاری از مصوبات شورای شهر در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک اجرایی نشده است، افزود: اینکه بنشینیم و بگوییم دولت پول نداده پس نمی‌توانیم کار کنیم و همه تقصیرها را گردن دولت بیندازیم درست نیست؛ بله! در برخی موضوعات دولت مقصر است اما در برخی جاها خودمان هم مقصریم. علیخانی گفت: در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده بود 900 میلیارد تومان شهرداری باید از پارک حاشیه‌ای درآمد کسب کند و تاکنون یک ریال هم درآمد کسب نکرده است. اگر این رقم محقق می‌شد می‌توانستند آن را در تکمیل و توسعه مترو و اتوبوس هزینه کنند، همه کارها را تعطیل کرده‌اند و دنبال کارهای بدون اولویت هستند.
تعطیلی مجتمع‌های ایستگاهی
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر به موضوع طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: ما مدام به مدیریت شهری گفتیم زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح فراهم نیست و کار را به تعویق بیندازند اما آنها قبول نکردند و درآمد طرح ترافیک به نصف رسید. متأسفانه در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک یا درآمدها تحقق پیدا نکرده یا نصف شده است. وی همچنین به شرکت مجتمع‌های ایستگاهی اشاره کرد و گفت: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مصوب کرد شرکت مجتمع‌های ایستگاهی از حوزه مالی و اقتصادی شهرداری به مترو برخواهد گشت اما این شرکت را به جای مترو به معاونت حمل‌ونقل منتقل کردند. ظاهرا فقط به عنوان یک پست به این شرکت نگاه می‌کنند، در حالی که باید این شرکت به مترو واگذار شود و آنها با مالکان زمین‌هایی که در مسیر مترو و ایستگاه‌های آن قرار دارد مذاکره کرده و بتوانند درآمد ساخت یک خط را همانند دوران مدیریت محسن هاشمی ایجاد کنند. در حال حاضر در عمل مجتمع‌های ایستگاهی تعطیل شده است.
دوچرخه؛ طرحی شکست خورده
علیخانی در پاسخ به این پرسش که چرا مصوبات شورا در شهرداری اجرایی نمی‌شود، گفت: متأسفانه معاون حمل‌ونقل و ترافیک نظر هیچ‌کس جز خودش را قبول ندارد و به دنبال طرح‌های شکست خورده است. دوچرخه طرحی شکست‌خورده است و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک باید به فکر حمل‌ونقل عمومی از طریق تکمیل و توسعه مترو و خرید اتوبوس‌های برقی باشد. وی با تأکید بر این موضوع که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به دنبال کار اساسی نیست، گفت: اخیراً قراردادی در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای مطالعه درباره بررسی موضوع آلودگی هوا بسته شده است، سؤال من اینجاست که قرار است چه چیز جدیدی کشف شود که در مطالعات قبلی کشف نشده است؟ راه‌حل آلودگی هوا مشخص است، باید شبکه حمل‌ونقل عمومی تکمیل و توسعه پیدا کند. به عنوان مثال بگویند چه برنامه‌ای و کاری برای ساماندهی 3 میلیون موتوسیکلت آلوده‌کننده هوا در تهران انجام شده است.
معاونت حمل‌ونقل به دنبال هزینه‌ است
علیخانی گفت: بتازگی نامه‌ای برای شهردار تهران نوشته‌ام و خواستار دریافت اطلاعات شدم. برای آلودگی هوا مطالعات دقیقی توسط شرکت‌های خارجی انجام شده است، همان موضوعی است که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر مطرح کرد که در مطالعات پولشویی انجام می‌شود. برخی قراردادهای مطالعاتی با ارقام 600، 700، یک میلیارد و 2 میلیارد از نظر من مشکوک‌ است و برخی از این مطالعات را می‌توان با 50 یا 100 میلیون تومان انجام داد، البته دوباره تأکید می‌کنم اینقدر مطالعه از گذشته داریم که نیاز به مطالعه دوباره و چندباره نیست. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تأکید کرد: من فکر می‌کنم معاونت حمل‌ونقل و ترافیک بیشتر به دنبال هزینه‌ است، بنابراین بهتر است این پول‌ها را در مترو هزینه کنند و به جای هزینه برای طرح‌های تکراری و شکست خورده به دنبال کار اساسی باشند و اگر جایی هم نیاز به مطالعه داشت، کسی با مطالعات درست مخالفتی ندارد.


Page Generated in 0/0045 sec