printlogo


کد خبر: 204357تاریخ: 1397/10/15 00:00
تلویزیون

 
دروازه خورشید به شبکه مستند رسید
مجموعه مستند «دروازه خورشید» روایت آرش جعفریان از سفری ماجراجویانه به استان سیستان‌وبلوچستان است که روانه آنتن شبکه مستند می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «دروازه خورشید» تازه‌ترین تولید شبکه مستند سیما به تهیه‌کنندگی آرش جعفریان و کارگردانی سیدحمید کاشانی است و چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲ از این شبکه پخش خواهد شد. آرش جعفریان در این مستند ۱۷ قسمتی جذاب و دیدنی در سفری ۶۲ روزه با گروه ماجراجوی البرزیست همراه می‌شود و می‌کوشد بینندگان شبکه مستند را با جاذبه‌های ناشناخته‌ترین استان کشور (سیستان‌وبلوچستان) آشنا کند. این مستند به تمام شهرهای این استان پهناور سفر کرده تا نقاط بکر و کمتر دیده‌شده‌ای از سرزمین پهناور سیستان‌وبلوچستان را برای بینندگان به تصویر بکشد. این مستند در قسمت نخست که هفته گذشته روی آنتن رفته بود، علاوه بر کوه خواجه، شهر سوخته و... به چاه نیمه‌ها سر می‌زند؛ دریاچه‌های بزرگی که برای مدیریت منابع آب ایجاد شده‌اند و می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال این استان باشند. جعفریان، تهیه‌کننده و مجری این مجموعه است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مجری طرح مجموعه البرزیست، کارگردان سیدحمید کاشانی، دستیار کارگردان محمد قوش‌آبادی، گروه تصویر سیدحمید کاشانی، محمد قوش‌آبادی، مدیر تولید مهران صحرایی، پشتیبانی فنی علیرضا امانپور و تدارکات سجاد گریکی‌پور اشاره کرد.

آموزش فیلمسازی با افخمی در تلویزیون
بهروز افخمی درباره برنامه استعدادیابی خود در حوزه فیلمسازی اظهار داشت: این برنامه با نام «فیلمساز» به صورت آموزشی و درباره فیلمسازی است که چند فصل خواهد بود و فصل اول آن تا قبل از ماه رمضان سال ۹۸ روی آنتن شبکه 5 می‌رود. به گزارش مهر، وی در این‌باره ادامه داد: از آنجایی که این برنامه در چند فصل خواهد بود، مشخص نیست در فصل اول به کدام یک از حوزه‌های فیلمسازی پرداخته خواهد شد. با این حال این برنامه برای جوانانی که قرار است فیلمسازی را یاد بگیرند ظرفیت خوبی دارد. افخمی در واکنش به مقایسه میان این برنامه و دیگر برنامه‌های استعدادیابی در حوزه بازیگری عنوان کرد: من نمی‌دانم، با این حال فکر می‌کنم اگر در برنامه بخشی برای بازیگری و آموزش بازیگری داشته باشیم باز هم شبیه برنامه‌‌های دیگر نخواهد شد. این کارگردان سینما درباره چنین برنامه‌‌‌هایی توضیح داد: کسانی که پول ندارند به کارگاه‌‌های فیلمسازی بروند می‌توانند از این طریق آموزش ببینند، ضمن اینکه خود من هم برای فیلمسازی به کلاس نرفتم و نکات خود را از طریق همین کلاس‌ها یاد گرفتم. وی درباره برنامه‌ای که قرار است در شب‌‌های جشنواره ملی فیلم فجر پخش شود و اجرای آن را
برعهده دارد، بیان کرد: این برنامه شبیه «هفت» است و به نقد آثار می‌پردازد و در شب‌‌های جشنواره ملی فیلم فجر روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود.


Page Generated in 0/0070 sec