printlogo


کد خبر: 204358تاریخ: 1397/10/15 00:00
اخبار

ابراهیم فیاض:جهان با انقلاب ما به قرن 21 آمد
ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه در حاشیه چهارمین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره عمار در سینما فلسطین سخنرانی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیاض در سخنانی با موضوع «انقلاب اجتماعی ایران و نظریه عمران» با اشاره به اینکه جهان بشدت در حال تغییر است و سرعت این تغییر نیز بالاست، گفت: یک شعور عمومی و عقل سلیم در جهان در حال شکل‌گیری است؛ یعنی فکر، علم و شعور نیست. جهان رو به آینده است و صحبت «میشل فوکو» در کتاب «ایرانی‌ها چه رویایی در سر دارند» در حال تبدیل شدن به واقعیت است. او کلماتی از قبیل «جهان بی‌روح» را درباره انقلاب ایران به کار برد و معتقد بود انقلاب ایران روحی در جهان بی‌روح است. فیاض با تأکید بر اینکه انقلاب ما فرهنگی نبود، بلکه اجتماعی است، با ابراز تأسف نسبت به اینکه داشته‌های خود را از دست دادیم، بیان کرد: جهان با انقلاب ما به قرن 21 آمد اما متأسفانه در بسیاری از موارد آنچه را ما داریم، به شکلی زیباتر درمی‌آورند و به خودمان ارائه می‌کنند. فیاض درباره راهبردهای لازم برای پیشبرد انقلاب تشریح کرد: انقلاب ما باید به انقلاب اجتماعی بازگردد و انقلاب فرهنگی باید اجتماعی شود و مبنای آن باید علم و عدالت و عقل عملی باشد.

کارگردان مستند «هاشمی زنده است»:
خانواده آقای هاشمی را به مناظره دعوت کرده‌ایم

علی طادی، نویسنده و کارگردان مستند «هاشمی زنده است» در نشست خبری این مستند بعد از اکران این اثر در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در محل سینما فلسطین در سخنانی از موضع‌‌‌گیری خانواده آقای هاشمی بعد از تماشای این مستند خبر داد و گفت: فاطمه هاشمی با دیدن این مستند گفت ما با پخش این مستند مخالفیم و اگر آن را پخش کنید ما همه رسانه‌هایی را که داریم علیه شما به خط خواهیم کرد. به گزارش سینماپرس، وی در ادامه افزود: یاسر هاشمی ما را به دروغگویی متهم کرده است و گفته از تصاویر و وقایعی دروغین در روایت این مستند استفاده شده است. در حالی که منابع مستند همه از منابع موثق بوده است. محمد هاشمی هم در مصاحبه‌ای گفته این مستند به امام توهین کرده است. مشاور رسانه‌ای خانواده آقای هاشمی هم ما را به زیر سوال بردن نقش رهبری متهم کرده است، در حالی که جای سوال است این مستند چه ربطی به امام و رهبری دارد؟ این مستندساز ادامه داد: ما برای رفع همه این شبهات یاسر هاشمی را دعوت به مناظره کرده‌ایم و امیدواریم بعد از گذشت 40 سال از انقلاب، آقازادگی را کنار بگذارند و پیشنهاد ما را بپذیرند.


نتفلیکس به مخاطبان خودهشدار داد!
در پی راه افتادن یک چالش اینترنتی خطرناک که در آن افراد دست به تقلید از شخصیت‌های یکی از فیلم‌های تولیدی نتفلیکس می‌زنند، این کمپانی به دوستداران خود هشدار داده و خواستار توقف این رفتار شد. به گزارش مهر به نقل از هالیوودریپورتر، نتفلیکس در توئیتی نسبت به موج اینترنتی تقلید از شخصیت‌های یکی از تولیدات این کمپانی واکنش نشان داد و هشدار داد. نتفلیکس این هشدار را در رابطه با نوعی ترند و بازی جدید اینترنتی داده است که طی آن مردم با تقلید از بازیگران فیلم «جعبه‌پرنده» با بستن چشمان‌شان دست به حرکت‌های خطرناک همچون رانندگی، اسکیت‌رانی یا بالا رفتن از پله‌های برقی می‌زنند. «جعبه‌پرنده» نام یکی از جدیدترین محصولات جنجالی غول رسانه‌ای آنلاین دنیا یعنی نتفلیکس است که رکورد زیادی در زمینه تعداد تماشاگران زده است. حالا تحت تاثیر این فیلم، هشتگی با عنوان BirdBoxChallenge # در شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است که در آن مردم به تقلید از داستان «جعبه‌پرنده» تلاش می‌کنند با چشمانی بسته دست به انجام کارهای روزمره‌ای بزنند که می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. این چالش توجه نتفلیکس را برانگیخته و این کمپانی با نوشتن توئیتی نسبت به عواقب این کار هشدار داده است.


Page Generated in 0/0043 sec