printlogo


کد خبر: 204373تاریخ: 1397/10/16 00:00
اخبار

مسؤولان با حل مشکلات قدردان نجابت مردم باشند
آیت‌الله‌العظمی صافی با اشاره به نجابت و صبوری مردم ایران در مواجهه با مشکلات گفت: مردم وفادار هستند و باید با حل سریع مشکلات اقتصادی قدردان آنها باشیم. به گزارش رسا، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر اقتصاد، تقدیر معیشت و دقت و تدبیر در مسائل اقتصادی را از مطالب مهم اسلامی دانست و گفت: با وجود مشکلات زیاد اقتصاد کشور، امید داریم با عقلانیت، دلسوزی و تلاش بی‌وقفه، حل شوند و ان‌شاء‌الله همان‌طور که تا به حال کشور ما تحت عنایات حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف محفوظ بوده است، از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود. وی با اشاره به نجابت و صبوری مردم ایران، افزود: مردم عزیز ما، نجیب و شریف و وفادار هستند و به خاطر اسلام و ایمانی که دارند صبر کرده‌اند و می‌کنند. همه باید با حل سریع مشکلات اقتصادی قدردان آنها باشیم. باید افرادی دلسوز، بدون وقفه به معیشت مردم رسیدگی کنند و آنها را از فشارهای اقتصادی موجود، نجات دهند. این مرجع تقلید با اشاره به گله‌مندی شدید مردم از بانک‌ها بیان داشت: یکی از مشکلات مهم کشور، مسأله بانک‌هاست که مردم خیلی شکایت دارند. آنطور که می‌خواستیم بانک‌ها اسلامی باشد نشد. آن زمان که در شورای نگهبان، قانون بانکداری اسلامی اصلاح و تأیید شد، تمام اهتمام ما این بود که احکام شرع، دقیق اجرا شود و در عین حال، مردم در رفاه و آسایش باشند اما آن قانون اجرا نشد و در مقام عمل، مشکل پیدا شد. باید هر چه سریع‌تر و با تدبیر و دقت، در این مسأله، قوانین اسلام پیاده شود.

تمرکز تمام ظرفیت‌ها برای حل مشکلات
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم معارفه قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ما می‌توانیم تمام ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات متمرکز کنیم، گفت: ایجاد معاونت علمی و حرکاتی از این دست در راستای شکل گرفتن کاری جدید در محضر عالم آل‌محمد(ص) است. به گزارش فارس، وی ابراز کرد: در رابطه با مسائل اقتصادی کارها با تدبیر پیش می‌رود و هیچ مشکل اقتصادی نداریم، با برنامه‌ریزی هیچ سرمایه‌ای هم از دست نخواهد رفت. وی اظهار کرد: همه همکاران باید در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت بیشتری انجام دهند، به کار فعلی قانع نشوند و کار را مضاعف کنند. تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: تلاش کنید کارهای صورت نگرفته در 9 ماهه قبلی را تا پایان سال به نتیجه برسانید تا شاهد رشد و تعالی در ابعاد مختلف باشیم. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: اگر حرکت تحولی و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اندیشه و عمل انقلابی را دنبال نکنیم، روز مرگ ما است، امام(ره) هرگز به وضع موجود قانع نمی‌شدند و رهبر انقلاب هم همین نگاه را دارند.

تحول در نماز جمعه مطالبه همه مردم است
امام‌جمعه موقت تهران، انتصاب حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری به عنوان امام جمعه تهران و اقدامات اخیر وی درباره تحول در نماز جمعه را مسرت‌بخش توصیف کرد. آیت‌الله کاظم صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اقدامات حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه تهران، گفت: حضور آقای حاج‌علی‌اکبری به‌عنوان امام‌جمعه موقت مسرت‌بخش است و باید قدردان تدبیر مقام معظم رهبری بود. وی گفت: برداشتن نرده‌های اضافی در نماز جمعه تهران و دعوت از مسؤولان برای نشستن میان مردم از اقدامات شایسته آقای حاج‌علی‌اکبری بود؛ واقعاً هیچ معنایی ندارد بین مردم و مسؤولان فاصله باشد، چرا که مسؤولان هرچه دارند، از مردم دارند. امام‌جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد تحول در نماز جمعه در تهران و سایر استان‌های کشور ادامه داشته باشد، چرا که تحول مطالبه جدی مردم و متدینین است.
 


Page Generated in 0/0054 sec