printlogo


کد خبر: 204374تاریخ: 1397/10/16 00:00
اخبار

واکنش بذرپاش به برداشتن نرده‌‌های میان مردم و مسؤولان
مهرداد بذرپاش، نماینده سابق تهران در مجلس طی مطلبی در صفحه توئیتر خود، برداشتن نرده‌های بین مردم و مسؤولان در نماز جمعه تهران را خبر خوب توصیف کرد و نوشت: خبر خوب نماز جمعه تهران این بود که همزمان با اولین حضور جوان‌‌‌‌‌ترین خطیب فعلی، نرده‌‌های میان مردم و مسؤولان برداشته شد، اتفاقی که باید سال‌ها قبل می‌افتاد. همین جداسازی‌‌های ظاهری اما در بسیاری از مواقع به جداسازی واقعی ختم شده است. این روزها به این اصلاحات هرچند ساده خیلی نیازمندیم.

موازنه قدرت به سود ایران است
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز موازنه قدرت به سود ایران است، گفت: شهدا پس از شهادت بیش از قبل به جامعه قوت و نور می‌بخشند؛ آنها قاعده جنگ را برای ما تغییر دادند. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در یادواره 1300 شهید شهرستان کازرون که در مصلای این شهرستان برگزار شد با اشاره به تلاش آمریکا برای غلبه بر ایران اظهار داشت: آنها تجربیات خود را به صحنه آورده و از تمام قدرت خود استفاد کردند تا از ملت ما انتقام بگیرند. جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا کشور ما را در تحریم سخت قرار داد تا از اعتماد ملت به نظام کم کند، افزود: آنها جوانان ما را ترور و همه راه‌های پیشرفت را مسدود کردند اما به فضل الهی این ملت توانسته است در محاصره جنگ‌ها سالم و قدرتمند باقی بماند. وی با اشاره به اینکه امروز موازنه قدرت به سود ایران است، تاکید کرد: امروز با توکل به خداوند همانطور که آشکار است دشمن ما از هر زمان ضعیف‌تر بوده و ما قوی‌تر هستیم.

ورود سپاه به حوزه زیردریایی‌ها
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ورود این نیرو به حوزه زیرسطحی‌ها خبر داد و گفت دستاوردها در این زمینه در رزمایش‌های آتی رونمایی می‌شود. سردار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آمادگی‌های دفاعی این نیرو در برابر تهدیدات گفت: ما در آمادگی کامل به‌سر می‌بریم و تمام تحرکات دشمنان فرامنطقه‌ای را که در منطقه ما حضور دارند زیر نظر داریم. وی افزود: کوچک‌ترین تحرک دشمنان در منطقه زیر چشم نیروهای اطلاعات عملیات ما قرار دارد. سردار تنگسیری درباره برنامه‌های نیروی دریایی سپاه برای ارتقای توان موشکی، پهپادی و تکاوری این نیرو تصریح کرد: روز به روز در حال ارتقای توان رزمی نیرو هستیم که این امر دستور فرمانده معظم کل قواست، این امر، اعتقاد ما است و  بر همین اساس در حوزه‌های شناوری، موشکی، پهپادی و تکاوری و حتی در حوزه زیرسطحی هم در حال کار و ارتقای توان نیروی دریایی سپاه هستیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ورود این نیرو به حوزه زیرسطحی، اظهار داشت: حوزه زیرسطحی یکی از نیازهای ما است  که باید به این سمت برویم.

واکنش قاسمی به اظهارات مداخله‌جویانه «هانت»
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره کشورمان را عجولانه و مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل خواند. به گزارش فارس، بهرام قاسمی در واکنش به برخی اظهارات مداخله‌جویانه و ناپسند وزیر خارجه انگلیس و بیان ادعاها و به‌کارگیری واژگان نابجا و غلط نسبت به ایران، گفت: از به‌کارگیری چنین عبارات و اصطلاحاتی توسط ایشان علیه ایران ابراز تاسف می‌کنم. متاسفانه وزیر خارجه انگلیس طی روزهای اخیر در چند نوبت درباره موضوعی که اصولا ارتباطی به کشور متبوع وی ندارد، اظهاراتی عجولانه و نادرست مطرح کرده است که گویای عدم اشراف کافی ایشان به موضوع بوده و به نوعی مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است. قاسمی افزود: وزیر خارجه انگلیس به کارنامه دولت متبوعش در خاورمیانه در دهه‌ها و  سال‌های اخیر نگاه و بررسی کند که سیاست‌ها و حمایت‌های دولت انگلیس از گروه‌های تروریستی و کشورهای متجاوز چه  فجایع انسانی و بحران‌هایی را برای ملت‌های خاورمیانه رقم ‌زده است. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: نگاهی به وضعیت اسفبار مردم یمن، سوریه، فلسطین و... نقش دولت متبوع آقای هانت و اقدامات کشورهایی که دریافت‌کننده میلیاردها دلار تسلیحات از انگلیسند را نشان می‌دهد.


Page Generated in 0/0157 sec