printlogo


کد خبر: 204383تاریخ: 1397/10/16 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد
تردد در خطوط ویژه منوط به اخذ مجوز پلیس
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تاکید کرد تردد خودروها در خطوط ویژه با اخذ مجوز از پلیس راهور امکانپذیر است. سردار محمدرضا مهماندار درباره تردد خودروهای پلاک شخصی و چراغ LED در خطوط ویژه  به ایسنا گفت: نصب بدون مجوز چراغ‌هایLED   در مقابل خودروها تخلف محسوب شده و جریمه در پی دارد و ما نیز ابلاغ کرده‌ایم تا هر خودرویی که بدون مجوز از اینها استفاده کند از سوی همکاران ما اعمال قانون و جمع‌آوری شود و اگر در خطوط ویژه تردد کند، نسبت به توقیف خودرو نیز اقدام خواهد شد. وی با بیان اینکه در اجرای طرح ترافیکی «طاهر» نیز برخورد با این موضوع مورد تاکید قرار دارد، اظهار کرد: تذکر می‌دهیم هیچ سازمان و نهادی بدون اخذ مجوز از پلیس راهور حق استفاده ازLED  یا LIGHTER را در جلوی خودرو شخصی و تردد در خط ویژه ندارد. سردار مهماندار درباره اینکه چه خودروهایی مجاز به تردد در این خطوط هستند، گفت: علاوه بر خودروهای امدادی مانند خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس و نیز خودروهایی که روی سقف چراغ گردان دارند، تنها خودروهایی مجاز به عبور از خط ویژه و نصب چراغ LED هستند که مجوز را از پلیس دریافت کرده باشند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه طبق دستورالعملی افراد مجاز برای دریافت این مجوز مشخص شده‌اند، خاطرنشان کرد: افراد متقاضی باید مدارک و شماره خودروی خود را به همراه دلیل‌شان برای دریافت این مجوز ارائه دهند و پس از بررسی پلیس مجوز لازم صادر خواهد شد.


سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد
اعلام زمان پذیرش  رشته‌های بدون کنکور
نحوه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در تمام دانشگاه‌ها از هفته پایانی دی‌ماه ۹۷ اعلام خواهد شد و ثبت‌نام در دانشگاه‌ها از ۲۹ دی آغاز می‌شود.
به گزارش مهر، سازمان سنجش آموزش کشور درباره مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ارتباط با پذیرش رشته‌های براساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری اطلاعیه داد. با توجه به این مصوبات، پذیرش رشته‌محل‌‌های  سوابق تحصیلی مستقل از کنکور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته‌محل‌‌‌هایی که پذیرش آنها بر اساس تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است برگزار می‌شود.
 اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق مورد نیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ منتشر می‌شود. داوطلبان واجد شرایط و متقاضی پذیرش بهمن‌ماه از تاریخ ۲۹ دی لغایت ۶ بهمن‌ماه برای پذیرش به موسسات پذیرنده که در اطلاعیه ۲۵ دی‌ماه منتشر می‌شود مراجعه می‌کنند. اطلاع‌رسانی به پذیرفته‌شدگان مشروط توسط دانشگاه در روزهای ۶ تا ۱۰ بهمن صورت خواهد گرفت.
همچنین اطلاعیه به انضمام دفترچه راهنمای پذیرش سوابق تحصیلی برای سال ۱۳۹۸ در اواسط بهمن‌ماه ۱۳۹۷ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. تمام شرایط و ضوابط و نحوه مراجعه و مدارک و مستندات لازم برای اخذ پذیرش توسط موسسات در اطلاعیه یادشده درج خواهد شد. زمان مراجعه داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته‌محل‌‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی از ۲۰ اسفند ۹۷ تا اواخر مرداد ۹۸ خواهد بود.
گفتنی است داوطلبان متقاضی پذیرش رشته‌محل‌‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ ندارند.


Page Generated in 0/0058 sec