printlogo


کد خبر: 204397تاریخ: 1397/10/16 00:00
اخبار

رونمایی از تازه‌ترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)
تازه‌ترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با عنوان «نسل روشن» رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با موضوع جوانان و لزوم جوان‌گرایی رونمایی شد. در ذیل این دیوارنگاره که «نسل روشن» نام دارد، نوشته شده: «وطن به دست جوانان سرفراز است». در این دیوارنگاره تصاویری از شهدای راه علم و پیشرفت ایران اسلامی نظیر شهید حسن طهرانی‌مقدم، شهید مجید شهریاری، شهید مصطفی احمدی‌روشن، شهید مسعود علی‌محمدی و شهید داریوش رضایی‌نژاد دیده می‌شود.

انتشار سروده‌های شاعران در وداع با زنده‌یاد زرویی‌نصرآباد
مجموعه سروده‌های شاعران در وداع با زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد منتشر می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مراسم نکوداشت زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز فقید همزمان با رونمایی از مجموعه سروده‌ها در توصیف این شخصیت فرهنگی بهمن‌ماه امسال در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود. معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با همکاری حوزه هنری مجموعه اشعار برگزیده اهالی ادب و عموم مردم در سراسر کشور را که در توصیف زنده‌یاد زرویی‌نصرآباد سروده شده، گردآوری کرده و این مجموعه همزمان با برگزاری آیین نکوداشت این هنرمند فقید در دانشگاه تهران رونمایی می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد ادبی فرصت دارند اشعار خود را در 4 قالب رباعی، غزل، دوبیتی و شعر نو تا 10 بهمن‌ماه به ایمیل
 jtfarhangi@gmail.com ارسال کنند.

دبیر جشنواره‌ فیلم شهر حکم گرفت
سعید اوحدی، رئیس هیات مدیره و رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طی حکمی هاشم میرزاخانی را به عنوان دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر منصوب کرد. به گزارش «وطن امروز»، هاشم میرزاخانی، قائم‌مقامی اجرایی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دبیری بیست‌وهفتمین تا سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برعهده داشته است. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم شهر را در سال 1398در تهران برگزار می‌کنند.


جمع ستارگان «جومانجی» در آستانه تکمیل شدن
بر اساس اخبار منتشر شده، آوکافینا بازیگر ۳۱ ساله آمریکایی و ستاره فیلم «آسیایی‌های خرپول» در آستانه پیوستن به ستارگان پروژه کمدی ماجراجویانه «جومانجی» است. به گزارش مهر به نقل از هالیوودریپورتر، نورا لوم با نام هنری آوکافینا خواننده، بازیگر و ستاره فیلم «آسیایی‌های خرپول» در حال پیوستن به پروژه «جومانجی» است. تاکنون حضور بازیگرانی چون دواین جانسون، جک بلک، کوین هارت و کارن گیلان یعنی همان نقش‌آفرینان «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (۲۰۱۷ ) در این پروژه قطعی شده است.

هالیوود در نخستین روزهای سال جدید عزادار شد
ریچارد مارکس، تدوینگر تحسین‌شده فیلم‌های «سرپیکو»، «پدرخوانده ۲»، «اینک آخرالزمان» و «دوران مهرورزی» روز ۳۱ دسامبر در ۷۵ سالگی درگذشت. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جنی مک‌کورمیک، مدیر اجرایی انجمن تدوینگران آمریکا خبر درگذشت ناگهانی مارکس در شب سال نوی میلادی را به هالیوود ریپورتر اعلام کرد. مارکس 4 بار نامزد جایزه اسکار بهترین تدوینگر شد که البته هیچگاه نتوانست این جایزه را به دست آورد. این تدوینگر مطرح سینما در کنار «اینک آخرالزمان» که برای آن نامزد جایزه اسکار شد 3 بار دیگر برای همکاریش با جیمز ال‌ بروکس در فیلم‌های «دوران مهرورزی» (۱۹۸۳)، «اخبار شبکه» (۱۹۸۷) و «بهتر از این نمیشه» (۱۹۹۷) نیز نامزد جایزه اسکار بهترین تدوین شد.
 


Page Generated in 0/0060 sec