printlogo


کد خبر: 204426تاریخ: 1397/10/17 00:00
نخستین بازی ایران در جام ملت‌ها امروز مقابل یمن برگزار می‌شود
حریف ناشناس

تیم‌ملی فوتبال ایران در نخستین‌ دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امروز مقابل تیم یمن قرار می‌گیرد.
تیم ملی ایران امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در ابوظبی امارات به مصاف تیم یمن خواهد رفت. نخستین مسابقه مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه شرایط خاصی را رقم زده است. در حالی که بسیاری از کارشناسان فوتبال آسیا تیم‌ملی را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانند اما کی‌روش می‌گوید فینال برای ما دیدار با یمن است! به هر حال سرمربی حرفه‌ای مثل کی‌روش شاید با این تاکتیک می‌خواهد فشار روانی انتظارات زیاد را از روی ملی‌پوشان کم کند. یادمان نرود در آستانه جام‌جهانی برخی منتقدان از کیسه گل شدن ایران مقابل اسپانیا و پرتغال صحبت می‌کردند ولی آن زمان هم کی‌روش طور دیگری حرف زد. یمن روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم گروه محسوب می‌شود اما جذابیت فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودنش است و هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت. هر چند برخی یمن را کلید صدرنشینی گروه می‌دانند و می‌گویند در صورت پیروزی پرگل مقابل یمن صدرنشینی ایران به نوعی تضمین می‌شود، با این حال نخستین ‌مسابقه در هر تورنمنتی دشوارترین مسابقه هم محسوب می‌شود. جوانان ایران زمین که چند ماه پیش مقابل ستارگان درجه اول دنیا در جام‌جهانی قرار گرفتند حالا باید به مصاف حریفی ناشناخته و گمنام بروند. شاید برخی تصور کنند مساوی گرفتن و حتی کم گل‌خوردن برای یمنی‌ها یک موفقیت مقابل تیم اول آسیا محسوب شود اما اگر به تاریخچه دیدارهای دو تیم نگاه کنیم متوجه می‌شویم یمن می‌تواند حریفی چغر برای تیم‌ملی محسوب شود حتی اگر یمنی‌ها در عرصه فوتبال آسیا یک تیم درجه سوم محسوب شوند. آخرین دیدار ایران با یمن در مسابقات غرب آسیا در ۲۵ آذر ۱۳۹۱ بود. ۶ سال پیش با کاپیتانی مهرداد اولادی فقید و ترکیب جوان مقابل یمن ۲ بر یک پیروز شدیم. در آن زمان هم کی‌روش هدایت تیم‌ملی را برعهده داشت. امید نظری و یعقوب کریمی گل‌های تیم‌ملی را در آن دیدار زدند. در این مدت تیم‌ملی تغییرات مثبت زیادی داشته و کی‌روش هم حالا بیشتر از همیشه فوتبال ایران و آسیا را می‌شناسد. او قطعا تیم ایران را با ترکیبی هجومی به میدان می‌فرستد. تیم‌ملی ایران می‌خواهد در میدان نشان بدهد یک مدعی واقعی است و اکنون فوتبال آسیا به احترام جوانان ایران‌زمین خبردار می‌ایستد و همه قاره کهن منتظر هنرنمایی جوانان غیرتمند کشورمان در میدان هستند.
ترکیب احتمالی
ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای بازی با یمن به این شرح است: علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس، مهدی طارمی، وحید امیری و سردار آزمون.
همچنین کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا ساتو ریوجی، داور باتجربه ژاپنی را به عنوان داور وسط مسابقه اول ایران در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا معرفی کرده است. ریوجی سابقه قضاوت بسیاری از مسابقات تیم‌ملی ایران از جمله دیدار مقابل سوریه، امارات و کره‌جنوبی را نیز در کارنامه خود دارد.
سرمربی یمن: کی‌روش مربی بزرگی است
سرمربی تیم‌ملی یمن می‌گوید برابر یکی از بهترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا به میدان می‌روند. یان کوچیان، سرمربی تیم‌ملی یمن در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تیم‌ملی ایران اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که می‌توانیم جام ملت‌های آسیا را شروع کنیم. باید  برابر یکی از بهترین تیم‌های تورنمنت بازی کنیم که در جام‌جهانی عملکرد خیلی خوبی داشت. سرمربی تیم‌ملی یمن یادآور شد: می‌دانیم که در این جام هم ایران مدعی قهرمانی است. ما در ماه‌ اخیر عملکرد خوبی داشتیم و با آمادگی خوبی به مصاف ایران می‌رویم. او با بیان اینکه می‌دانم مقابل تیم بسیار خوبی به میدان خواهیم رفت، افزود: بازیکنانی مانند طارمی، امیری و آزمون در تیم‌ملی ایران حضور دارند. در کل کی‌روش بازیکنان خوبی دارد. ما بخوبی ایران را آنالیز کرده‌ایم. با این وجود ما سبک بازی خودمان را داریم و از بازیکنان خودمان بهره می‌بریم. کوچیان تاکید کرد: بازی برابر تیم‌ملی ایران به عنوان مدعی قهرمانی جام آسان نیست ولی ما تمام تلاش خودمان را برابر ایران به کار می‌گیریم.
او با اشاره به مشکلات تیمش گفت: ما مشکلات زیادی برای این دیدار داشتیم. ما نمی‌توانیم در داخل کشور خودمان تمرین کنیم و تمام اردوهای‌مان را در خارج از کشور برگزار کردیم. باید در این مدت زمان ترکیب خوبی از بازیکنان شاغل در داخل و خارج از فوتبال یمن را ایجاد می‌کردیم تا به هماهنگی مورد نظر من برسد.
کوچیان ادامه داد: در عربستان تمرینات خوبی داشتیم. سپس به مالزی رفتیم و با تیم‌ملی این کشور بازی کردیم. یک دیدار هم با تیم‌ملی سوریه داشتیم که آخرین بازی دوستانه ما قبل از شروع جام ملت‌های آسیا بود. در کل اینها تمام بضاعت ما بود و با این شرایط خودمان را برای این رقابت‌ها آماده کردیم.
سرمربی تیم‌ملی یمن در پایان درباره کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی ایران گفت: کی‌روش مربی خوب و بزرگی است. ما مربی‌ها شرایط سختی داریم و فشار زیادی تحمل می‌کنیم؛ فشاری که از جانب شما رسانه‌ها و هواداران ایجاد می‌شود. کی‌روش توانسته تیم‌ملی ایران را به جام‌جهانی برساند و در جام ملت‌ها هم هدایت تیم‌ملی را بر عهده دارد. او در ایران موفقیت‌های زیادی داشته و مربی بزرگی است.
 


Page Generated in 0/0072 sec