printlogo


کد خبر: 204432تاریخ: 1397/10/17 00:00
اخبار

نماینده سابق اردبیل در مجلس خبرگان درگذشت
آیت‌الله میرابراهیم سیدحاتمی، نماینده سابق مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع گفت. به گزارش مهر، آیت‌الله میرابراهیم سیدحاتمی که پیش از این به دلیل کهولت سن از عضویت در مجلس خبرگان رهبری استعفا کرده بود، صبح دیروز دارفانی را وداع گفت. آیت‌الله سیدحاتمی فرزند حاج سیدجواد از علمای ربانی و سادات جلیل‌القدر دارالارشاد اردبیل، سال ۱۳۴۳ هجری قمری/ ۱۳۰۳ خورشیدی در اردبیل متولد شد.  وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ علمیه اردبیل همچون شیخ محسن نجفی، آخوند ملابشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی، شیخ غلامحسین غروی‌قدسی، حاج میرزا ابراهیم کلانتر و دیگر اساتید فرا گرفت. همچنین از سال ۱۳۴۳ به شهر اردبیل بازگشت و به تدریس علوم حوزوی در حوزه علمیه و تفسیر قرآن کریم در مساجد اردبیل پرداخت. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان عضو فعال در استان به همراه امام جمعه فقید اردبیل «آیت‌الله مروج» به عنوان مبارز انقلابی شناخته شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سمت‌هایی همچون سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری مسؤولیت داشت.

ظریف به کردستان عراق می‌رود
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عراق قرار است به اقلیم کردستان این کشور سفر و با مقامات این منطقه دیدار کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام کنسولگری ایران در سلیمانیه گفت که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در جریان سفرش به عراق به اقلیم کردستان نیز خواهد رفت. به گفته وی، ظریف در چارچوب این سفر که به منظور تقویت روابط اقتصادی انجام می‌گیرد، به اقلیم کردستان نیز خواهد رفت تا با مقامات این منطقه درباره تقویت روابط میان ایران و مردم عراق به منظور ایجاد سازوکاری اقتصادی به گونه‌ای که به نفع هر دو طرف باشد، رایزنی کند. این مقام کنسولگری ایران افزود: در جریان این سفر در هفته‌های آینده نشستی نیز با بازرگانان و چهره‌های تاثیرگذار کردستان عراق در سلیمانیه برگزار خواهد شد. آخرین سفر ظریف به منطقه کردستان عراق اکتبر ۲۰۱۷ بود که به منظور شرکت در مراسم تدفین جلال طالبانی، رئیس‌جمهور پیشین عراق به اقلیم کردستان رفته بود.

توئیت عراقچی درباره سفرش به مزارشریف
گذشته را هرگز فراموش نمی‌کنیم
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به بازدیدش از ساختمان سابق سرکنسولگری ایران در مزارشریف، نوشت: خون شهدا مسؤولیتی سنگین بر دوش همه ما قرار داده، نگاه ما به آینده است اما گذشته را هرگز فراموش نخواهیم کرد. به گزارش فارس، سیدعباس عراقچی که به افغانستان سفر کرده و در هفته‌ای که گذشت نیز ریاست هیأت ایرانی مذاکره‌کننده با طالبان در تهران را برعهده داشت، در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از ساختمان سابق سرکنسولگری ایران در مزارشریف نوشت: «امروز در سفر به شهر مزارشریف توفیق بازدید از ساختمان سابق سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و محل شهادت دیپلمات‌های کشورمان دست داد». وی افزود: «خون شهدا مسؤولیتی سنگین بر دوش همه ما قرار داده است که برای ادای آن، خون دل بسیار باید خورد. نگاه ما به آینده است اما گذشته را هرگز فراموش نخواهیم کرد».

همایش سیاست‌های دفاعی- امنیتی مشترک برگزار می‌شود
همایش بین‌المللی «سیاست‌های دفاعی- امنیتی مشترک، رویکردهای همکاری‌جویانه در غرب آسیا» با سخنرانی شمخانی و حضور شخصیت‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی و صاحب‌نظرانی از آسیا و اروپا امروز دوشنبه در تهران برگزار می‌شود. به گزارش فارس، همایش بین‌المللی «سیاست‌های دفاعی- امنیتی مشترک، رویکردهای همکاری‌جویانه در غرب آسیا» صبح امروز دوشنبه 17 دی‌ماه در دانشگاه عالی دفاع ملی در تهران برگزار می‌شود. در این همایش یک روزه که با سخنرانی علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران آغاز به کار می‌کند، شخصیت‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی و صاحبنظرانی از آسیا و اروپا به تشریح دیدگاه‌های خود درباره امنیت منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تروریسم، افراطی‌گری و تاثیرات منفی مداخلات خارجی در منطقه می‌پردازند. این همایش از ساعت 8 صبح با همکاری و مشارکت دانشگاه عالی دفاع ملی ایران و مرکز مطالعات راهبردی راد وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0234 sec