printlogo


کد خبر: 204444تاریخ: 1397/10/17 00:00
کوتاه و گویا

 خانه نیما یوشیج واقع در منطقه یک شهرداری تهران در صورت موافقت و همکاری مالکان وارد مرحله تملک و بازسازی شده و «خانه- موزه» می‌شود. اسماعیل بدریان، سرپرست شهرداری این منطقه اظهار داشت: شهرداری از سال‌ها پیش درصدد تملک این ملک و تبدیل آن به خانه- موزه بوده است که متاسفانه تاکنون به‌خاطر اختلاف نظر بین مالکان و ورثه توافقی با مالکان انجام نشده است.
 داستان زندگی «یعقوب لیث» در کتابی با نام «پسر نان و نمک» دیدگاه جدیدی از تاریخ را پیش روی نوجوانان می‌گذارد. این کتاب به قلم عباس جهانگیریان برای چهارمین ‌بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است. شرح تولد، وضعیت خانوادگی، دوران کودکی و نوجوانی، سال‌های عیاری یعقوب لیث و شرح مبارزه‌های وی در قالب داستانی جذاب نقل شده است.
 رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری به همراه رئیس خانه موزه شهیدان اقبالی در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه 10 تهران، این هفته با خانواده شهید «رضا معماریان» دیدار می‌کند. در برنامه «ستارگان پرفروغ» که سه‌شنبه هجدهم دی‌ماه در بیت معظم شهید والامقام «رضا معماریان» برگزار می‌شود، محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 به منظورگرامیداشت یاد و خاطره شهدا با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و از ایشان تجلیل خواهد کرد. شهید رضا معماریان در جریان جنگ تحمیلی در سال 1362 و در 21 سالگی به فیض رفیع شهادت نائل آمد.


Page Generated in 0/0112 sec