printlogo


کد خبر: 204445تاریخ: 1397/10/17 00:00
آوای شهر

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد
کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم
هوای تهران در اول دی‌ماه سال جاری، تاکنون ۴ روز آلوده به خود دیده است. شاخص کیفیت هوا که از ساعت ۱۰ صبح شنبه برای گروه‌های حساس ناسالم شده بود، ساعت ۱۱ یکشنبه به عدد ۱۲۶ رسید. به گزارش مهر، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت:‌ شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوای تهران برای کودکان، کهنسالان، بیماران قلبی و ریوی و بانوان باردار در شرایط هشدار قرار گرفت. همچنین حسین شهبازی، مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفته است: «بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا انتظار می‌رود  بتدریج از غلظت آلاینده‌های تجمع‌یافته کاسته شود و شرایط بهبود یابد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود شرایط کیفیت هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود».

استاندار تهران:
منشأ بوی بد هنوز  شناسایی نشده است
استاندار تهران درباره آخرین وضعیت پیگیری بوی نامطبوع چند روز گذشته تهران توضیحاتی ارائه داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی‌بندپی درباره منشأ بوی بد شهر تهران اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد انتشار این بو ناشی از ریزش یک ماده شیمیایی در یک مکان بوده است. وی با اشاره به اینکه این ماده شیمیایی از نوع ترکیبات سولفوره است، گفت: ماندگاری مواد سولفوره مانند مرکاپتان‌ها نسبت به مواد شیمیایی دیگر بیشتر است. استاندار تهران با بیان اینکه منشأ بوی بد چند روز گذشته تهران را بیشتر به این ماده نسبت داده‌‌اند تا فاضلاب، گفت: فاضلاب‌ها گاز متان تولید می‌کنند و فاضلاب‌های تازه خانگی هم بویی ندارند. بندپی تاکید کرد: تاکنون منشأ این بو شناسایی نشده است و احتمال می‌رود موادی که بر پایه مرکاپتان است و در صنایع پلاستیک‌سازی استفاده می‌شود در یک کارگاه به میزان یک بشکه 100 یا 200 لیتری ریزش کرده و در محیط منتشر شده باشد. وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها ادامه دارد اما تاکنون به منبع مشخصی دست پیدا نکردیم.

نامگذاری یک خیابان  به نام «دریانوردان سانچی»
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سالگرد سانحه سانچی به نامگذاری خیابانی در تهران به نام «دریانوردان سانچی» رأی دادند. به گزارش ایلنا، در جلسه  روز گذشته شورای شهر تهران و در سالگرد شهدای سانچی، به پیشنهاد روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ملی نفتکش ایران، اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی خود در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم سانچی، به نامگذاری خیابانی به نام «دریانوردان سانچی» رأی دادند. بر این اساس، خیابان شهید عاطفی شرقی (محل استقرار شرکت ملی نفتکش ایران) به نام خیابان «دریانوردان سانچی» تغییر نام داد و اعضای شورا خیابان شهید عاطفی غربی را به نام خیابان شهید عاطفی تغییر نام دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خبر داد
بازرسی ایمنی بیش از 2 هزار مدرسه
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از بازدید کارشناسان آتش‌نشانی از تجهیزات گرمایشی و امکانات ایمنی مدارس شهر تهران خبر داد. سیدجلال ملکی درباره اقدامات انجام شده از سوی آتش‌نشانی درباره نظارت بر ایمنی مدارس و مهدهای کودک  به ایسنا اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هر سال با هماهنگی اداره آموزش‌وپرورش، پیش از بازگشایی مدارس بازدیدهایی را از تمام مدارس شهر تهران بویژه قسمت تاسیسات آنها انجام داده و توصیه‌‌های ایمنی لازم را ارائه می‌دهند. وی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح از بیش از ۲ هزار و 500 مدرسه و مهدکودک در سراسر تهران بازدید ایمنی به عمل آمد، گفت: ۵ هزار نفر ساعت از کارشناسان آتش‌نشانی در اجرای این طرح مشارکت داشتند. ملکی با بیان اینکه در یکهزار و 900 مدرسه نیز دوره‌‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، اولیا و مدیران مدارس برگزار شده است، اظهار داشت: مرحله بعدی این طرح که شامل بازدید کارشناسان آتش‌نشانی از تجهیزات گرمایشی و امکانات ایمنی مدارس است بزودی در سراسر تهران اجرا خواهد شد.


Page Generated in 0/0063 sec