printlogo


کد خبر: 204459تاریخ: 1397/10/17 00:00
اخبار

معرفی داوران مسابقه تبلیغات جشنواره فیلم فجر
داوران بخش مسابقه «تبلیغات سینمای ایران» معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، علی نیک‌رفتار، آرش معیریان و احسان برآبادی آثار بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران را در جشنواره سی‌وهفتم داوری می‌کنند. این بخش که شامل عکس، پوستر و آنونس و تیزر است از سوی شورای برگزاری جشنواره در جهت اعتلای سینمای ایران و ارتقای سطح کیفی تبلیغات و اطلاع‌رسانی در جشنواره گنجانده شده است. نیک‌رفتار، عکاس ده‌ها فیلم سینمایی از جمله «اینجا بدون من»، «یه حبه قند»، «راه آبی ابریشم»، «بی‌پولی»، «کنعان» و... بوده است. همچنین آرش معیریان دیگر داور این بخش از جمله کارگردانان و تدوینگران سینمای ایران است که دیپلم افتخار بهترین آنونس فیلم را برای «به رنگ ارغوان» از بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. احسان برآبادی سومین داور این بخش نیز طراح پوستر آثاری چون «نگار»، «گذر موقت»، «آسمان محبوب»، «اتوبوس شب»، «طبل بزرگ زیر پای چپ» و «خواب سفید» بوده است. برآبادی برنده دیپلم افتخار بهترین پوستر برای فیلم «اینجا بدون من» (1390) است. او همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین پوستر برای فیلم «نگار» (1396) بود.


5 قسمت از «مجردها»ی  قاسم جعفری تصویربرداری شد
تاکنون حدود 5 قسمت از سریال «مجردها» به کارگردانی قاسم جعفری و تهیه‌کنندگی علی حجازی‌مهر تصویربرداری شده است. به گزارش مهر، علی حجازی‌مهر، تهیه‌کننده سریال «مجردها» درباره این مجموعه که این روزها به کارگردانی قاسم جعفری در حال تصویربرداری است، گفت: هم‌اکنون تصویربرداری سریال «مجردها» در شهرک راه‌آهن در حال انجام است. وی درباره اینکه این سریال به عنوان اثر نوروزی شبکه 2 انتخاب می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: شبکه 2 در این باره تصمیم‌گیرنده است. ما کار خود را انجام می‌دهیم و در نهایت شبکه است که تصمیم می‌گیرد چه کاری در چه زمانی پخش شود. تاکنون 5 قسمت از سریال تصویربرداری شده و تدوین همزمان نیز در حال انجام است. این سریال ۳۰ قسمت دارد. قاسم جعفری، کارگردان سریال‌هایی همچون «خط قرمز»، «کمکم کن» و «مسافری از هند» است که پس از سال‌ها دوباره به تلویزیون بازگشته است.

جریان‌شناسی قالب‌های شعر معاصر در «شب شعر» شبکه 4
چهاردهمین برنامه «شب شعر» به موضوع «فراز و فرود قالب های شعری (قصیده)» خواهد پرداخت. به گزارش «وطن امروز»، محمود اکرامی‌فر در این برنامه میزبان دکتر بهرام پروین‌گنابادی نویسنده و استاد دانشگاه و مرتضی امیری اسفندقه شاعر و پژوهشگر خواهد بود تا در ارتباط با فراز و فرودهای قالب قصیده در شعر فارسی صحبت کنند. مجله ادبی «شب شعر» به تهیه کنندگی کورش انصاری، هر دوشنبه شب در حوزه ادبیات، ساعت 23 روی آنتن شبکه 4 می‌رود.

ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه کالای ایرانی
طبق مصوبه مجلس تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صداوسیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل‌و‌نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع شد و رسانه پخش‌کننده آگهی محکوم می‌شود. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته پارلمان در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده «19» این طرح موافقت کردند. براساس ماده «19» این طرح به‌منظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صداو‌سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل‌و‌نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل 10 برابر قرارداد پخش آگهی، محکوم می‌شوند.


Page Generated in 0/0251 sec