printlogo


کد خبر: 204485تاریخ: 1397/10/18 00:00
اخبار

حذف ۳۵ میلیون قبض کاغذی
جدول زمان‌بندی حذف قبوض کاغذی با دستور رئیس‌جمهور تهیه شده و در فاز اول مخابرات در بازه زمانی ۴۵ روزه ۳۵ میلیون قبض دوره‌ای را حذف می‌کند و در فاز بعد قبوض آب و برق تا اردیبهشت سال آینده حذف می‌شود. به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این‌باره اظهار داشت: برای حذف قبوض کاغذی با دستگاه‌های مختلف وارد مذاکره شده‌ایم‌ و برای این کار با وزارت نیرو، مخابرات، نفت و شهرداری همکاری خواهیم کرد. به گفته وی، برای افزایش کاربردهای دولت الکترونیک از ظرفیت‌های موجود مانند اپلیکیشن و پیامک استفاده خواهیم کرد. وی افزود: قبوض برق و آب نیز در فازهای بعدی به این طرح اضافه خواهد شد که مشکل فعلی درباره قبوض، کنتورهای برق است که وزارت نیرو بانک اطلاعاتی صاحبان کنتورها را به‌روزرسانی نکرده و مالکیت کنتورها به طور دقیق روشن نیست.


گشایش چند کانال بانکی  با برخی کشورها برای انتقال ارز
بانک مرکزی اعلام کرد چند کانال بانکی برای تامین و انتقال ارز با برخی کشورها عملیاتی شده و بر این اساس، تسریع در تخصیص و تامین ارز، سرعت گرفته است. به گزارش بانک مرکزی، در 2 روز گذشته تامین ارز واردات در بازار نیما از محل عرضه ارز صادر‌کنندگان و نیز عرضه ارز توسط بانک مرکزی سیر افزایشی و رو به رشد به خود گرفته است به طوری که چند کانال بانکی برای تامین و انتقال ارز با برخی کشورها عملیاتی شده و بر این اساس بانک مرکزی نسبت به تسریع در تخصیص و تامین ارز اقدام کرده است. در همین زمینه، بانک‌های کشور موظفند به منظور پاسخگویی و سرعت بیشتر تامین ارز، ثبت سفارش‌های انجام شده برای مشتریان خود و نیز خرید ارز مورد نیاز صرافی‌ها از طریق بخش بین‌الملل خود با اداره بین‌الملل بانک مرکزی هماهنگی لازم را به‌عمل آورند.

درخواست اتاق بازرگانی ایران از تجار و بازرگانان
صادرکنندگان ارز را به نیما بیاورند
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه سیر پیگیری برای اصلاح سیاست‌های مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات، از صادرکنندگان کشور خواسته است نسبت به تداوم ارائه ارز صادراتی خود در سامانه نیما به صورت منظم و مستمر اقدام کنند. در همین باره غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد داد صادرکنندگان، ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ توافقی در اختیار واردکنندگان قرار دهند. شافعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ایجاد راهکارهایی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط بانک مرکزی، گفت:‌ بانک مرکزی راهکارهایی را برای بازگشت ارز حاصل از صادرات ارائه کرده است اما صادرکنندگان نظرات و راه‌حل‌های دیگری نیز دارند که از این جمله می‌توان به پیشنهاد این مهم که صادرکنندگان بتوانند ارز را با نرخ توافقی در اختیار واردکنندگان قرار دهند، اشاره کرد. شافعی افزود: ما بیش از آنکه صادرات داشته باشیم، واردات انجام می‌دهیم.


عضو کمیسیون صنایع  عضو هیأت‌مدیره «ایدم»
اسناد روزنامه رسمی نشان از حضور یک عضو کمیسیون صنایع مجلس در یکی از شرکت‌های تابعه خودروسازی دارد. به گزارش اقتصاد خودرو، بررسی اسامی اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تابعه خودروسازی نشان می‌دهد برخی نمایندگان مجلس در این شرکت‌ها حضور دارند. بر اساس بررسی اسناد روزنامه رسمی ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم مشکین‌شهر از اوایل سال 1392 تاکنون عضو هیات‌مدیره شرکت تولید موتورهای دیزل ایران (ایدم) بوده و در حال حاضر رئیس هیات‌مدیره این شرکت است. گفتنی است، 5/22 درصد از سهام شرکت تولید موتورهای دیزل ایران متعلق به شرکت ایران‌خودرو و مابقی متعلق به شرکت ایران‌خودرو دیزل است. همچنین غالب سهام شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز متعلق به ایران‌خودرو و سرمایه‌گذاری سمند است.
 


Page Generated in 0/0054 sec