printlogo


کد خبر: 204488تاریخ: 1397/10/18 00:00
معاون کمیته امداد اعلام کرد
خودکفایی ۷۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: اگر هر کارآفرینی ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کند، مساله بیکاری به طور کلی حل می‌شود.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد از بدو تولد تا سال ۹۶، یکهزار و 500 طرح اقتصادی را اجرا کرده است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در این مدت ۷۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد به خودکفایی رسیدند که برای  این افراد ۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. وی افزود: همچنین با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد خانوار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های کل کشور صرفه‌جویی شده است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار آموزش فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت پوشش داشته‌ایم، گفت: معیار ما بر‌ا‌ی خودکفایی خانواده‌ها این است که هر کس که درآمدش به حداقل حقوق قانون کار نرسد، از پوشش این نهاد خارج نمی‌شو‌د، د‌ر ۹ ماهه امسال از 3 محل تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کر‌د‌ه‌ایم که از طریق قرض‌الحسنه بانکی ۹۵۵ میلیارد تومان، از طریق تسهیلات صندوق امداد ولایت ۲۵۵ میلیارد تومان و از محل قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که د‌ر مجموع هزار و 310 میلیارد تومان تسهیلات د‌ر ۹ ماهه امسال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌ا‌ی ایجاد ۷۴ هزار فرصت شغلی پرداخت شده است. وی با اشاره به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاریابی‌های انجام شده از طریق کمیته امداد د‌ر ۹ ماهه امسال یادآور شد: د‌ر این مد‌ت ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که با ۷۴ هزار فرصت شغلی قبلی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۸۲ هزار فرصت شغلی د‌ر کشور ایجاد شده است.


Page Generated in 0/0066 sec