printlogo


کد خبر: 204492تاریخ: 1397/10/18 00:00
اخبار

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه اعلام کرد
مصدومیت 75 نفر بر اثر زلزله  5/9 ریشتری گیلانغرب
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: زلزله یکشنبه گذشته 75 مصدوم در پی داشت. جلیل بالایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله 9/5 ریشتری یکشنبه گذشته (16 دی) در گیلانغرب، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کانون این زلزله در منطقه‌ای فاقد تراکم جمعیتی بود و اسکان خانواده‌ها در آن منطقه محدود است، شاهد خسارت جانی و مالی جدی نبودیم. وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد مسکونی در این زلزله تخریب یا دچار خسارت عمده نشده، افزود: تنها گزارشات محدودی مبنی بر ترک خوردگی و آسیب جزئی به تعدادی واحد مسکونی داشته‌‌‌‌‌‌ایم. مدیرکل مدیریت بحران استان درباره آخرین آمار مصدومان زلزله نیز تصریح کرد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جمعا 75 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌‌های شهرستان‌‌های متاثر از این زلزله مراجعه کرده‌‌اند که البته هیچ مورد فوتی، اعزامی یا بستری نیز گزارش نشده است. وی متذکر شد: عمده مصدومان این حادثه کسانی بوده‌‌اند که به دلیل ترس از زلزله در حین فرار دچار مصدومیت شده‌‌‌اند. بالایی درباره وضعیت آب شرب منطقه نیز گفت: از آنجایی که آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای مناطق زلزله‌زده از سراب‌ها تامین می‌شود و در پی وقوع زلزله به دلیل لرزش در بستر سراب‌ها کدورت در این منابع رخ می‌دهد، لذا بلافاصله پس از وقوع زلزله راه ورود آب سراب‌ها به مخازن را بستیم و مانع از گل‌آلود شدن آب شرب مخازن شدیم.

خدمت‌رسانی 6 هزار روحانی در مناطق محروم
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در قالب مناسبت‌های  تبلیغی - جهادی، ۴۰۰ گروه ساماندهی شده‌اند که در مراکز رسمی، کمپ‌های ترک اعتیاد و مدارس به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند؛ بیش از ۶ هزار نفر از حوزویان در مناطق محروم خدمت‌‌رسانی می‌‌کنند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد در سی و هشتمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با موضوع «روحانیت و حوزه‌های علمیه» اظهار داشت: برای حضور اثربخش حوزویان و مبلغان در بین مردم در زمینه آموزش‌های کاربردی و مهارتی در کنار آموزش‌های رسمی ده‌ها محور آموزشی کاربردی طراحی شده‌ است؛ مواردی مانند تربیت مبلغ برای کودک و نوجوان یا تربیت متخصص فِرق انحرافی از این موارد است. حجت‌الاسلام روستاآزاد تصریح کرد: در مناسبت‌های گوناگون بیش از 15 هزار نفر از حوزه‌های  سراسر کشور به مناطق  گوناگون اعزام می‌شوند، در کنار این اعزام‌ها در قالب مناسبت‌های تبلیغی - جهادی بیش از 400 گروه ساماندهی شده‌اند که علاوه بر مراکز رسمی، در اماکنی مثل کمپ‌های ترک اعتیاد و مدارس به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند؛ بیش از 6 هزار نفر از حوزویان در مناطق محروم مستقرند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

مرد شیطان‌صفت را شناسایی کنید
چهره بدون پوشش مرد شیطان‌صفت که تعدادی کودک و زن را مورد آزار و اذیت قرار داده، منتشر شد. به گزارش تسنیم، با دستور مقام قضایی چهره بدون پوشش مرد شیطان‌صفتی که تعدادی کودک و زن را مورد آزار و اذیت قرار داده، منتشر می‌شود. این مرد شیطان‌صفت که امیر نام دارد به منازلی که کودکان یا زنان، در آن تنها بودند، وارد می‌شد و پس از سرقت وسایل منزل، با بستن دست و پای کودکان و زنان آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌داد. وی از سال 1380 تاکنون بیش از 15 نوبت به اتهام ارتکاب جرائم  گوناگون مانند سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری و مصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد (چاقو) دستگیر و روانه زندان شده است.


Page Generated in 0/0071 sec