printlogo


کد خبر: 204493تاریخ: 1397/10/18 00:00
اخبار

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد
تداوم آلودگی هوای تهران
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، روز گذشته هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌‌های حساس جامعه قرار گرفت.
به گزارش «وطن‌امروز»، میانگین ۲۴ ساعته شاخص آلودگی هوای تهران منتهی به ساعت 11 ظهر روز گذشته، 118 بود و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌‌های حساس جامعه قرار گرفت. این در حالی است که حد استاندارد ذرات کمتر از 5/2 میکرون 100 است. گفتنی است کیفیت هوای پایتخت در حالی روز دوشنبه در شرایط ناسالم قرار گرفت که روز یکشنبه گذشته نیز کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار داشت.

مدیرعامل شرکت متروی تهران:
واگن جدیدی  از گمرک ترخیص نشده است
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه تنها  ۳۰ درصد واگن‌های دپوشده مترو در گمرک بندرعباس ظرف چند روز گذشته آزاد شده است،‌ گفت:‌ واگن جدیدی هنوز ترخیص نشده است.
علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا گمرک ایران با ترخیص ۸۰ درصد واگن‌های مترو که در  چند ماه گذشته در گمرک شهید رجایی بندرعباس متوقف شده بود موافقت کرده است به فارس گفت:  هنوز واگن‌های مترو ترخیص نشده و تنها ۳۰ درصد واگن‌ها تاکنون ترخیص شده است.
وی با بیان اینکه گمرک تهران قول مساعد برای آزادسازی واگن‌ها داده است، گفت: ‌احتمالا ظرف چند روز آینده این موضوع اتفاق می‌افتد، در حال حاضر اتفاق جدیدی رخ نداده است. به گفته امام، ۳۰ درصد واگن‌ها آزاد و به کارخانه منتقل شده اما هنوز قطعات کامل نیست، چرا که بخش عمده‌ای از تجهیزات در گمرک متوقف مانده است. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه درباره انتشار ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت شهرداری تهران گفت: این اوراق به فروش رسید و پول آن پس از مدت‌ها به حساب شهرداری آمد و قرار است در توسعه خطوط مترو از آن استفاده شود.


معاون قوه قضائیه:
سالانه بیش از یک میلیون پرونده منجر به صلح می‌‌شود
معاون فرهنگی قوه‌قضائیه گفت: سالانه ۴میلیون پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود که یک میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده به صلح و سازش منجر می‌شود.
 به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام هادی صادقی در همایش استانی ستاد ملی صبر در استان بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ صبر و گذشت در جامعه اظهار داشت: با توجه به اینکه صلح و سازش بهتر از جنگ، نزاع و کشمکش است، باید فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج و نهادینه شود.
معاون فرهنگی قوه‌قضائیه از راه‌اندازی ستاد ملی صبر در کشور خبر داد و بیان کرد: صلح، سازش و رضایت 3 بخش ستاد صبر را تشکیل می‌دهد که این ستاد با هدف ترویج روحیه صلح، بخشش و گذشت در قوه‌قضائیه و استان‌ها راه‌اندازی شده است.
صادقی، مهربانی در خانواده ایرانی را یک اصل دانست و تصریح کرد: اگر پرونده‌ در دستگاه قضا زیاد می‌شود نشان‌دهنده این است که مردم از فرهنگ اصیل خود فاصله گرفته‌اند و سبب کاهش صبر و گذشت و افزایش نزاع و دعوا می‌شود. معاون فرهنگی قوه‌قضائیه با بیان اینکه نباید به افزایش جرم در جامعه کمک کنیم، افزود: در جایی که مجرم به گناه خود اعتراف می‌کند، جای عفو و گذشت فراهم می‌شود و در این راستا نباید کمک به افزایش جرم و مجرم در جامعه شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec