printlogo


کد خبر: 204510تاریخ: 1397/10/18 00:00
اخبار

2 خبر از جشنواره فیلم فجر
در دوره سی‌وهفتم جشنواره فیلم فجر، 5 مجری برای اداره نشست‌‌های پرسش و پاسخ انتخاب شده‌‌‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، امسال 5 مجری نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های حاضر در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را در سینمای اهالی رسانه برگزار می‌کنند. در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر نیز طبق روال سال‌های قبل، بعد از نمایش فیلم‌ها، نشست پرسش و پاسخ آثار برگزار می‌شود. امسال فرزاد حسنی، منصور ضابطیان، احسان کرمی، محمود گبرلو و حمیدرضا مدقق به عنوان مجری، مسؤولیت اجرای نشست‌ها را بر عهده دارند. سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۰ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ همزمان با سالگرد 40 سالگی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود. خبر دیگر در ارتباط با جشنواره فجر امسال، برگزاری مراسم قرعه‌کشی جدول نمایش فیلم‌های جشنواره در چهارشنبه هفته جاری است. امسال برای دومین بار جدول نمایش فیلم‌ها در سالن اهالی رسانه با قرعه‌کشی تنظیم می‌شود. مراسم قرعه‌کشی با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم‌ها و اهالی رسانه، ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار و با پایان قرعه‌کشی جدول نمایش فیلم‌ها در سینمای رسانه‌ منتشر می‌شود. ۲۲ فیلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ، 3 فیلم انیمیشن بلند سینمایی، ۱۰ فیلم اول در بخش نگاه نو، 5 فیلم مستند و 7 فیلم کوتاه در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند.


در کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد
لزوم ورود شورا در بازنگری آیین‌نامه‌های تئاتر
جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع گزارش جشنواره‌های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس فجر برگزار شد. رئیس این کمیسیون در این جلسه بر ثبت مبانی جشنواره‌های هنری فجر در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد. به گزارش فارس، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در این جلسه گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جشنواره‌های معتبر آسیا و منطقه و جشنواره‌ای شناخته‌شده است و در حوزه بین‌الملل نیز استقبال قابل توجهی از آن شد. تئاتر ایران هیچ‌وقت از نظر مالی خیال آسوده‌ای نداشته است ولی ما سعی کردیم در جشنواره زمینه مناسبی برای ارتباط هنرمندان فراهم کنیم. یکی از مسائل جدی تئاتر، آیین‌نامه‌ها و اسناد است؛ امروز شرایط تئاتر تغییر کرده و گونه‌‌های جدید ایجاد شده است که برای بسیاری از حوزه‌ها سند و آیین‌نامه وجود ندارد و ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه و بازنگری اسناد و حمایت از تئاتر، همکاری کند. نادر برهانی‌مرند، دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: امسال آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تدوین شد و قرار شد ما هم روی آیین‌نامه کار کنیم تا کامل‌تر شود. کار دبیرخانه جشنواره از خردادماه آغاز و جلسات شورای سیاست‌گذاری برگزار شد.


اعلام جزئیات مراسم چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد زرویی‌نصرآباد
مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد زرویی‌نصرآباد چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، به‌مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز فقید، آیین نکوداشت این هنرمند روز چهارشنبه 19 دی‌ماه از ساعت 14 الی 16 در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار می‌شود. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری سخنرانی خواهد کرد. ابوالفضل زرویی‌نصرآباد متولد سال 1348 با نام‌های مستعاری همچون ملانصرالدین، چغندرمیرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیزممتقی، میرزا یحیی و عبدل در نشریات مختلفی طنز می‌نوشت. وی 10 آذرماه امسال بر اثر عارضه قلبی در سن 49 سالگی درگذشت.


Page Generated in 0/0057 sec