printlogo


کد خبر: 204513تاریخ: 1397/10/18 00:00
وزارت اطلاعات در ادامه سلسله عملیات‌های برخورد با اخلالگران اقتصادی خبر داد
دستگیری‌ ۲۵ نفر از عوامل اخلال در نظام ارزی

سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادامه سلسله عملیات‌های برخورد با عوامل اخلال در نظام ارزی کشور، این‌بار 25 نفر را در استان‌های قزوین و آذربایجان‌شرقی دستگیر کردند. در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: در پی اشراف اطلاعاتی و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان قزوین، 12 نفر از عوامل اخلال در بازار ارز، به ‌اتهام اخلال در نظام ارزی کشور، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش غیرقانونی، تحصیل مال و کسب منفعت نامشروع، فرار مالیاتی و پولشویی در استان‌های قزوین، تهران و مازندران دستگیر و برای رسیدگی به جرائم مزبور، تحویل مراجع قضایی شدند. سرکرده این باند نیز در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، شناسایی و دستگیر شد. اعضای این باند که به‌صورت شبکه سازمان‌یافته و حرفه‌ای فعالیت می‌کردند، از سال 93 تاکنون در مجموع بالغ بر 20هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته و خرید و فروش غیرقانونی نزدیک به 450 میلیون دلار داشته‌اند.
همچنین، سربازان گمنام امام زمان(عج) در آذربایجان‌شرقی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی چندماهه موفق به کشف تخلفات گسترده در حوزه حوالجات ارزی شدند که در این رابطه 13 نفر از عناصر اصلی به ‌اتهام اخلال در نظام ارزی کشور که تعدادی از متهمان با هویت جعلی قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشتند دستگیر و بعد از مستندسازی جرائم، تحویل مراجع قضایی شدند. این باند با تأسیس شرکت‌های کاغذی و سوءاستفاده از ظرفیت شرکت‌های بازرگانی فعال برای سوءاستفاده از مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد به ثبت‌سفارش کالاهای مشمول ارز دولتی (مبادله‌ای) اقدام کرده و پس از تخصیص ارز دولتی نسبت به فروش حوالجات ارزی در بازار آزاد، با مشارکت عوامل خود در تهران اقدام کرده‌اند. حدود 65 میلیون دلار از تخلفات ارزی این باند مستندسازی شده است.
همچنین سربازان گمنام امام زمان(عج) در تاریخ 10 دی  نیز در عملیاتی در استان کردستان با هوشیاری و اقدامات به‌هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوءاستفاده‌کنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و 11 نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات در این زمینه آمده است: در شرایط حساس اقتصادی و لزوم برنامه‌ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبکه معادل 4 هزار و 700 میلیارد تومان ارز دولتی را به ‌بهانه واردات کالاهای ضروری مردم از کشور خارج و در برخی از کشورها سرمایه‌گذاری کرد که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اعضای آن در دام افتادند. سربازان گمنام امام زمان(عج) در تاریخ 4 دی نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، قم، کرمان و اصفهان در اقدامات هوشمندانه و پیچیده اطلاعاتی ـ عملیاتی همزمان و هماهنگ، 17 نفر از عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور را دستگیر کردند.


Page Generated in 0/0063 sec