printlogo


کد خبر: 204514تاریخ: 1397/10/18 00:00
اخبار

امیدی به خارجی‌ها نیست
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی تکیه به توانمندی‌‌های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور در عرصه‌‌های مختلف دانست. به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار فرمانده و مسؤولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گزارش ارائه شده از سوی فرمانده قرارگاه را امیدوار‌کننده خواند و برای دست‌اندرکاران این قرارگاه آرزوی توفیق کرد. این مرجع تقلید تکیه به توانمندی‌‌های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور دانست و گفت: به هر میزان به داخل و توانمندی‌‌های خودمان متکی باشیم به نفع ما است، اگر متکی به خارج باشیم دچار مشکل می‌شویم. خارجی‌ها اگر ببینند منافع‌شان در خطر است ما را تنها می‌گذارند و رها می‌کنند و می‌روند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق کارها و فعالیت‌‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: امروز خبررسانی حرف اول را می‌زند، سعی کنید با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌‌های گروهی واقعیت‌ها را درباره خدمات به جامعه اطلاع‌رسانی کنید؛ این کار مردم را امیدوار می‌کند. وی اضافه کرد: عده‌ای می‌خواهند مردم را مایوس کنند ما باید در مقابل در جامعه به صورت صحیح امیدآفرینی کنیم، اگر تخم یاس پاشیدند و مردم را مأیوس کردند زحمات و فعالیت‌‌های ما به جایی نخواهد رسید.

عملیات‌‌های کربلای 4 و 5 سرنوشت جنگ را تغییر داد
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از کتاب‌‌های «حقیقت درخشان» و «منشور هدایت» که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس برگزار شد، اظهار داشت: 2 عملیات کربلای 4 و 5 متصل به هم بودند که بدون هم به موفقیت نمی‌رسیدند، هدف این عملیات‌ها از کار انداختن ماشین جنگی عراق بود و توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد و مانند یک تیر خلاص در جنگ بود. به گزارش مهر، وی افزود: جنگ تنها واقعه‌ای است که یک ملت با تمام توان به استقبال آن رفت و یک ملت در آن همه ظرفیت خود را به‌کار می‌گیرد و برای شناخت یک ملت بسیار مهم است و به عنوان حیاتی‌‌‌‌‌ترین واقعه محسوب می‌شود، دفاع‌مقدس تابع همین قاعده بود و مردم ما با روح و جسم خود جنگیدند، جنگ در یک شرایط ناعادلانه به ما تحمیل شد. سردار سلامی گفت: در جنگ هر کشوری که از حمایت سیاسی و تسلیحاتی و نظامی و قدرت بیشتری برخوردار است به پیروزی نزدیک‌تر است، قاعده رایج هم همین است، در دفاع‌مقدس نیز همه شاخص‌‌های ظاهری قدرت در اختیار دشمن ما بود اما نتیجه معکوس شد و دفاع‌مقدس قاعده عمومی و تفکرات جهانی را بر هم زد.

داعش در حال جاگیرشدن در افغانستان است
رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: داعش در حال جاگیرشدن در افغانستان و حضور در آسیای میانه است. به گزارش تسنیم، سردار احمد وحیدی صبح دیروز در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا طی سخنانی اظهار داشت: امروز منطقه تا حدودی توانسته بر بحران‌ها فائق‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آید. امروز در سوریه در حال گذار از مرحله نظامی به مرحله سیاسی هستیم و‌ در عراق هم دولت پساداعش شکل گرفته است. در یمن آتش‌بس منعقد شده و نشانه‌هایی از صلح هم در افغانستان مشاهده می‌شود و این نشان‌دهنده رو به بهبود بودن اوضاع در منطقه است. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: از طرف دیگر، امروز داعش در حال جاگیر شدن در افغانستان و حضور در آسیای میانه است و امروز هنوز صدای طبل جنگ از سوی امارات و عربستان در منطقه به گوش می‌رسد. هنوز معلوم نیست خروج آمریکا از سوریه تا چه ‌حد عملی شود اما صرف‌نظر از این موضوع آمریکا امروز در سوریه شکست خورده و دارای نقش دست‌چندم در این منطقه است. وی با ابراز اینکه «امر‌وز شاهد بهبود اوضاع در منطقه هستیم» گفت: هنوز شرارت‌ها در منطقه پایان نیافته و ما از این ناحیه احساس نگرانی داریم. اما امروز جبهه مقاومت در منطقه قدرت گرفته و آمریکا در پیشبرد اهدافش موفق نبوده و ما باید نگران بحران‌زایی‌های بیشتر از سوی آمریکا در منطقه باشیم.
 


Page Generated in 0/0064 sec