printlogo


کد خبر: 204515تاریخ: 1397/10/18 00:00
اخبار

اروپا نمره رد گرفته‌ است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها تاکنون در آزمون مقاومت در برابر فشار آمریکا نمره رد گرفته‌‌اند. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها برای راه‌اندازی SPV گفت: اروپایی‌ها علاقه‌مندند یک کار جدی را با ایران شروع کنند اما با توجه به اینکه آمریکایی‌ها شرکت‌های متعدد اروپایی و غیر‌اروپایی را تهدید به تحریم می‌کنند و به کشورهای مختلف فشار سیاسی وارد می‌کنند، در اجرای سازوکار مالی با ایران تعلل‌هایی دارند. وی ادامه داد: اروپایی‌ها تاکنون در آزمون مقاومت در برابر فشار آمریکا نمره ردی گرفته‌اند اما با توجه به تعهدی که به جمهوری اسلامی ایران دارند باید راهکاری برای عبور از این آزمون را برای خود پیدا کنند. نماینده مردم بروجرد در مجلس با تأکید بر اینکه کشورهایی مانند چین و روسیه از تعلل کشورهای اروپایی به‌ نحو احسن استفاده کرده و فصل جدیدی از تعاملات را با ایران بازکردند، افزود: اروپایی‌ها باید بدانند جمهوری‌اسلامی ایران در 40 سال گذشته هیچ‌گاه در خلأ نمانده و همواره رو به پیشرفت بوده است. عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: اگر اروپایی‌ها اقتدار خود را در برابر آمریکا‌ نشان ندهند، باز هم در خلأ نخواهیم ماند و با همکاری سایر کشورها مشکلات خودمان را حل می‌کنیم.

ادعای «مادر بی‌گناه» بودن زاغری بی‌اساس است
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه انگلستان درباره نازنین زاغری گفت: معمولا مسائل قضایی و حقوقی کشورها در داخل کشور مربوط به خودشان است و کشورهای دیگر از بیرون نمی‌توانند برای آن  مسائل حقوقی و قضایی اظهارنظر ‌کنند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: یک محکمه‌ای تشکیل و اسناد و مدارک آن ارائه شده است، متهم وکیل داشته است و وی رسما و قانونا دفاع کرده از خانم زاغری؛ اسناد و مدارک ارائه کرده است و دادگاه وی را به جاسوسی محکوم کرده است. نماینده مردم ورامین تاکید کرد: در هر محکمه‌ای که راجع به جاسوسی در کشور ما برگزار می‌شود؛ صدای جیغ انگلیسی‌ها درمی‌‌‌‌‌‌‌‌آید و فریاد می‌زنند! این هم واقعا سوال است برای ملت ایران که بالاخره انگلیس و جاسوسی در ایران چه ارتباط مستقیمی با هم دارند که همیشه اینها اعتراض می‌کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بیان «بی‌گناهی» و «مادر بی‌گناه» بودن زاغری از طرف جرمی هانت مطرح کرد: ما در محکمه با احساسات بازی نمی‌کنیم. قوانینی وجود دارد و فعالیت افراد در چارچوب قوانین باید باشد؛ اگر این فعالیت در چارچوب قانون باشد محق است و اگر خارج از چارچوب قانون باشد محکوم می‌شود، بنابراین اینکه می‌گویند «مادر بی‌گناه» است؛ دلیل بر تحت تاثیر قرار دادن محکمه و ناحق بودن آن نمی‌شود.

نشست ویژه کمیسیون امنیت مجلس برای بودجه دفاعی
نشست ویژه‌ای به منظور بررسی وضعیت بازنشستگان و شاغلان نیروهای مسلح در لایحه بودجه ۱۳۹۸ کل کشور روز سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۷ ساعت ۱۳ در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش فارس، قرار است در این نشست بودجه دفاعی کشور در سال ۹۸ نیز بررسی شود.

یادواره شهدای دانشگاه امام‌صادق(ع) امروز برگزار می‌شود
به همت هیات میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) یادواره شهدای این دانشگاه با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی صادق آهنگران، مهدی رسولی و میثم مطیعی برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، یادواره شهدای دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) به همت هیات میثاق با شهدای بسیج دانشجویی این دانشگاه امروز برگزار می‌شود. بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. همچنین این مراسم با تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط استاد کریم منصوری و روایتگری سردار محمد احمدیان همراه خواهد بود. گفتنی است مداحی صادق آهنگران، مهدی رسولی و میثم مطیعی هم بخش دیگری از این یادواره است.


Page Generated in 0/0076 sec